دولت آلمان خطاب به نامزدهای انتخابات آمریکا: نفت روی آتش نریزید

وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به منازعات انتخاباتی آمریکا، نامزدها را به خویشتن‌داری دعوت کرد و درخصوص ریختن نفت بر آتش شرایط پیش آمده هشدار داد.

به گزارش مشرق، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه نامزدهای انتخابات جنجالی آمریکا را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماس در مصاحبه‌ای گفت: «آمریکا چیزی بیش از صحنه یک نمایش تک نفره است. هر کسی که به ریختن نفت بر روی آتش چنین اوضاعی ادامه دهد، غیرمسئولانه عمل کرده است».

وزیر امور خارجه آلمان افزود: «اکنون زمان آن است که با حفظ آرامش صبر کرد تا نتایج قطعی [انتخابات] به صورت مستقل و بدون مداخله، در دسترس قرار گیرد».

بیشتر بخوانید

ستاد انتخاباتی ترامپ: انتخابات تمام نشده است

پلوسی، بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب» خواند

ماس در ادامه گفت: «درخصوص نتیجه انتخابات که هنوز مشخص نشده است، همه باید خویشتن‌داری نشان دهند. بازندگان موقر برای یک دموکراسی سالم، مهم‌تر از برندگان پر هیاهو هستند».

وی تأکید کرد: «با چنین برتری نزدیکی، خیلی راحت ممکن است خود را در طرف بازنده بیابید. این نشان می‌دهد چقدر مهم است که در راستای پر کردن تفرقه سیاسی تلاش شود».

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان گفت: «ممکن است آمریکا با انرژی کامل به عرصه بین‌المللی بازنگردد. جهان به آمریکایی نیاز دارد که نیرویی برای ایجاد نظم باشد نه عاملی برای هرج‌ومرج».

در حال حاضر «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا با دریافت ۲۶۴ رأی الکترال در یک قدمی ورود به کاخ سفید قرار دارد اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که با کسب ۲۱۴ رأی الکترال از او عقب افتاده، با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات در تلاش است شکایت خود را به دیوان عالی آمریکا تحویل دهد.

کارزار انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا در ایمیلی به نقل از ترامپ، خطاب به هواداران او نوشته است: «از شما می‌خواهم که بایستید و حمله متقابل انجام دهید. حمایت شما اکنون حیاتی است».

ترامپ پنجشنبه شب در سخنرانی خود برای چندمین بار ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده و گفت اگر فقط آرای قانونی شمرده شوند به راحتی پیروز می‌شود. در همین حال شماری از شبکه‌های تلویزیونی به خاطر اتهامات بی سند و مدرک ترامپ، پوشش این سخنرانی را قطع کردند.

«دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد ترامپ نیز در پیامی توییتری «جنگ تمام عیار» علیه انتخابات را خواستار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    هایکوماس و دولتش در مسیر یتیمی ! جناب وزیر بیشتر دقت کنید نفتی روی آتش ریخته نمیشود ! این بنزین است !!!!!
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 1
    نوکر رو چه به زبون درازی علیه ارباب ؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس