نظرسنجی نشان داد: نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها با اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ در انتخابات

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها از هر دو حزب سیاسی اصلی با اعلام پیروزی زودهنگام دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری موافق نیستند.

به گزارش مشرق، نظرسنجی رویترز-ایپسوس که روز پنجشنبه منتشر شده حاکی است اکثر آمریکایی های جمهوریخواه و دموکرات، اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری توسط دونالد ترامپ را قبول نمی کنند و اکثر آنها می خواهند منتظر شمارش همه آرا بمانند تا درباره پیروز نهایی این رقابت تصمیم گیری کنند.

بر اساس این گزارش نظرسنجی که طی روزهای ۴ و ۵ نوامبر چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری انجام شده همچنین نشان می دهد اکثر آمریکایی ها با ارزیابی ترامپ درباره وقوع تقلب در انتخابات مخالف هستند.

جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت های آریزونا و نوادا پیشتاز است و فاصله اش را با ترامپ در ایالت های پنسیلوانیا و جورجیا به شدت کاهش داده است.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز (جمعه) به وقت تهران در سخنانی با ادعای بروز تخلف و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که نظام انتخاباتی این کشور فاسد است و رای‌گیری پُستی، این نظام را نابود کرده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما داشتیم در ایالت‌ها با اختلاف خوبی برنده می‌شدیم اما ناگهان برتری ما از دست رفت. اگر رای‌های قانونی شمرده شوند، ما به راحتی پیروز می‎شویم.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: ما در ایالت کارولینای شمالی به شکل گسترده‌ای در حال پیروزی بودیم که ناگهان همه چیز تغییر کرد.در جورجیا هم با فاصله زیاد نزدیک به ۳۰۰ هزار رای جلو بودم اما آن هم کاهش یافته است.

این نظرسنجی نشان می دهد که درصد کمی از آمریکایی ها با دیدگاه ترامپ درباره انتخابات موافق هستند به طوری که ۱۶ درصد بزرگسالان از جمله ۷ درصد دموکرات ها و ۳۰ درصد جمهوریخواهان اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ را قبول کرده اند.

بیش از ۸۴ درصد آمریکایی ها از جمله ۹۳ درصد دموکرات ها و ۷۰ درصد جمهوریخواهان گفت اند که نامزدها نباید تا پایان شمارش آرا پیروزی خود را اعلام کنند.

بیش از دو سوم آمریکایی ها نیز گفته اند که به مقام های انتخاباتی در ایالت های خود اطمینان دارند تا وظیفه خود را صادقانه انجام دهند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    این نظر سنجی هم مثل باقی نظر سنجی ها که همه ایالات ها رو ابی میدونستن فرقی نداره و اشتباه هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس