به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی روایت کارتر از همکاری دولت موقت با سفارت آمریکا را منتشر کرد.

روز 14 آبان 1358، یعنی درست یک روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، دولت موقت، با استعفای مهندس مهدی بازرگان به کار خود خاتمه داد. جیمی کارتر، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در بخشی از خاطرات خود با اشاره به همکاری دولت موقت با کاخ سفید می‌گوید:

«مهدی بازرگان و اعضای کابینه‌اش که اکثرا تحصیل‌کرده غرب بودند با ما همکاری داشتند. آنها از سفارت ما حمایت می‌کردند و از ژنرال فیلیپ گاست که جای ژنرال هایزر را گرفته بود، مراقبت به عمل می‌آوردند تا بدون خطر رفت و آمد کند و برای ما پیام‌های دوستانه می‌فرستادند. بازرگان علنا اعلام کرد که مایل است با آمریکا روابط حسنه‌ای داشته باشد.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    5 0
    چند سال دیگه این حرفها را از زبان ترامپ خواهید شنید
  • TR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    6 3
    و همزمان سفارت آمریکا در حال مدیریت اغتشاشات و تجزیه ایران بود. باید بازرگان را خوب بشناسید و نقش او را در فتنه کردستان بدانید.
  • احسان معتمدی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    جیمی کارتر در اواخر عمرش سخنانی می گفت بسیار زیبا و در دفاع از انسانیت و حقوق فلسطین و رد اسراییل و نامشروع بودن اسراییل نظراتی که می‌گفت کاملا مانند سخنان امام بود بنظرم راه و کلام امام بر روی او کاملا تاثیر داشته بود و از عالم شیطان بزرگ بیرون آمده بود و حقیقت انسانی حقوق مردم مظلوم جهان که توسط دولت آمریکا لگدمال میشود را دریافته بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس