کد خبر 1139802
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
پشت پرده پرداخت بدهی کلان استقلال و پرسپولیس چه بود؟

پرداخت بدهی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در دو پرونده مهم این سوال را ایجاد می کند که چه عاملی باعث حل شدن این پرونده ها شد؟

به گزارش مشرق، دو پرونده شکایتی مهم استقلال و پرسپولیس در فیفا که معضلات جدی برای سرخابی ها ایجاد کرده بود، سرانجام حل شد تا سایه سنگین این بدهی های کلان و کمرشکن از سر این دو باشگاه برداشته شود.

مشکلات به وجود آمده در پی این دو پرونده به قدری زیاد بوده که بررسی و چرایی آنها ضمن اینکه بارها به آن پرداخته شده، در این مقال نمی گنجد اما این سوال وجود دارد که چه عاملی باعث شد تا بالاخره این دو باشگاه بتوانند از پس شکایت های برانکو و شفر برآیند. 

بیشتر بخوانید:

وزارت ورزش مردم را سرگرم کرده است/ آینده خوبی برای استقلال و پرسپولیس متصور نیستم

درست است که به وزارت ورزش و جوانان بابت انتصاب های صورت گرفته طی سال های اخیر و نحوه مدیریان این دوباشگاه تا کنون انتقادات جدی و به جایی وارد است اما در جایی که این وزارتخانه اقدام موثر می کند نیز نباید نادیده گرفته شود. در واقع، تمرکز راهبردی و عملیاتی معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش بر حل این مشکل، نقش ویژه ای داشت تا این دو معضل اصلی، مرتفع شود.

در پس تصمیمی که فدراسیون فوتبال با حمایت وزارت ورزش بابت ممنوعیت ورود خارجی هاگرفت، همین راهبرد و دوراندیشی وجود داشت. این قانون اگرچه مقطعی و متناسب با الزامات و شرایط روز گرفته شده اما با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی و بی مدیریت های صورت گرفته در این دو باشگاه بابت عقد قراردادهای بی حساب و کتاب، بهترین راه برون رفت از انباشت چنین بدهی هایی به شمار می رفته است. اگر چنین تصمیمی و عزمی جدی در اجرای آن نبود، چه بسا به پرونده های شکایتی دو باشگاه در فیفا اضافه می شد. با توجه به اینکه در سال جاری قیمت ارز هم نوسان و افزایش چشم گیری داشته حضور هر بازیکن یا مربی خارجی می توانست تبعات کمرشکن تری برای دو باشگاه داشته باشد. 

در هر صورت، پرداخت پول برانکو و شفر از اتفاقات مثبت چند وقت اخیر در استقلال و پرسپولیس است که باید آن را به فال نیک گرفت. هر چند دو باشگاه در آینده ای نزدیک باید پرونده های بودیمیر، کالدرون و استراماچونی را حل و فصل کنند تا مثل برانکو و شفر باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی آنها نشود و چالش هایی دیگر نیز در راه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    12 0
    بدهی های استقلال و پرسپولیس رو از پول بیت‌المال میدن اما حقوق کارگران ماه ها عقب می افته اما برای هیچ کس مهم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس