بازداشت ۶۰ نفر در ناآرامی‌های انتخاباتی آمریکا

نیویورک تایمز در گزارشی می‎نویسد که آمریکایی‌ها در روزهای انتخاباتی نسبت به آینده واهمه دارند.

خبرگزاری میزان - نشریه نیویورک تایمز در گزارشی در پی برگزاری انتخابات آمریکا نوشت «امسال به دلیل سخنرانی‌ها و تبلیغات انتخاباتی، در میان رای دهندگان آمریکایی ترس بسیاری وجود دارد؛ شیوع ویروس در حال گسترش است، بیمارستان‌ها دوباره در حال پر شدن هستند و کودکان از مدرسه و درس هایشان عقب افتاده اند.»

به نوشته این نشریه «اجاره نشینان در آمریکا با خطر اخراج از خانه هایشان روبرو هستند و مشاغل تجاری همچنان بی ثبات هستند؛ رییس جمهور آمریکا هشدار می‌دهد که جنایات خشن افزایش یافته و می‌تواند به محله شما نیز برسد و در این زمان ناآرام، آمریکایی‌ها ممکن است مراقبت‌های بهداشتی، شغل و ارزش‌های دارایی خود را از دست بدهند.»

نگارنده می‎افزاید «وقتی از آمریکایی‌ها سوال می‌شود که چه چیزی واقعا آنها را در روزهای انتخاباتی نگران کرده است، آنها می‌گویند که نگران آینده و کشورشان هستند؛ آنها می‌ترسند وضعیت نسل آینده در آمریکا بدتر شود؛ بسیاری از رای دهندگان آمریکایی اعتقاد دارند که وضعیت امروزه این کشور نسبت به ۴ سال پیش بدتر شده است.»

با وجود حواشی گسترده انتخاباتی، رای دهندگان هر دو حزب می‌گویند که آنها نگران ثبات «دموکراسی» آمریکا هستند.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا، ۵۷ درصد مردم آمریکا مطمئن هستند و ۲۶ درصد تا حدی فکر می‌کنند که وضعیت برای نسل آینده وخیم‌تر خواهد شد.

همچنین ۵۴ درصد مطمئن بوده و ۲۲ درصد فکر می‌کنند تا حدی «دموکراسی» در آمریکا در حال تضعیف است.

آمریکایی‌ها همچنین در زمینه‌های دیگر هم نسبت به آینده ناامید هستند؛ به طوری که ۷۳ درصد از مردم فکر می‌کنند ممکن است زمانی به کووید-۱۹ مبتلا شوند؛ ۵۸ درصد در مورد مضرات تغییرات آب و هوایی، ۶۰ درصد در مورد عدم آزادی بیان، ۵۷ درصد در مورد وضعیت جامعه آمریکا، ۴۲ درصد در مورد از دست دادن درآمد یا شغلشان، ۴۹ درصد در زمینه مورد جنایت خشن قرار گرفتن و ۲۱ درصد هم در مورد اجبار به ترک خانه هایشان به دلیل نداشتن پول اجاره ابراز نگرانی کرده اند.

این یافته‌ها منعکس کننده تحقیقات طولانی مدت در مورد سیاست ترس است؛ نگرانی‌های گسترده در مورد جامعه، بیش از نگرانی‌های شخصی، بر رای دهندگان و نحوه نگرش آنها به دولت تأثیر می‌گذارد.

«نیویورک تایمز»، در پایان می‎نویسد «در قرن گذشته قطعا لحظات دیگری از بحران‌های به هم پیوسته و اضطراب عمیق در آمریکا وجود داشته است؛ انتخابات ۱۹۲۰ به دنبال یک جنگ جهانی و یک بیماری همه گیر و در زمان نزاع کارگری و خشونت نژادی اتفاق افتاد؛ همچنین انتخابات ۱۹۶۸ در میان ناآرامی‌های شهری و اعتراضات ضد جنگ مورد مناقشه قرار گرفته بود.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • خودم IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    7 1
    خون حاج قاسم آخر ریشه ی استکبار رو میسوزونه ان شاءالله
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    5 1
    سقوط آزاد...
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    5 0
    رییس جمهور آمریکا هشدار می‌دهد که جنایات خشن افزایش یافته و می‌تواند به محله شما نیز برسد............ فلک زده های بدبخت ...خیلی دوست دارم روزی بیاد که گروهای وحشی آدم کش ( مثل داعشی که اعتراف کردید ساخته شما ست ) بر شماها مسلط بشه تا نداشتن امنیت رو درک کنید. ای مرگ بر آمریکا.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 0
    رییس جمهور آمریکا هشدار می‌دهد که جنایات خشن افزایش یافته و می‌تواند به محله شما نیز برسد............ فلک زده های بدبخت ...خیلی دوست دارم روزی بیاد که گروهای وحشی آدم کش ( مثل داعشی که اعتراف کردید ساخته شما ست ) بر شماها مسلط بشه تا نداشتن امنیت رو درک کنید. ای مرگ بر آمریکا.
  • صاد IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    با سلام و اما بعد: حواستان به سوپرایزی که آمریکایی ها سخن از آن میزدند باشید... قراینی است که نشان میدهد انتخابات در حقیقت یک شو بیشتر نیست. پرواضح است کشوری که در این همه مدت ابر قدرتی خود را حفظ کرده است جز با یکدست بودن سیاست ممکن نبوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس