کد خبر 1139670
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
لبنان نمایه

جمعیت علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد که با توجه به وضعیت کنونی لبنان، نباید هیچ تاخیری در روند تشکیل دولت جدید صورت گیرد.

به گزارش مشرق، جمعیت علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای خواستار تسریع در روند تشکیل دولت در این کشور شد.

بیشتر بخوانید:

تجمع علمای مسلمان: هر دو حزب آمریکایی در کمین محور مقاوتند

مهمترین بخش های این بیانیه به شرح زیر است:

ما بارها در گذشته خواستار تشکیل دولت و عدم انتظار برای مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا شدیم اما متاسفانه برخی از شخصیت های سیاسی در لبنان جرات ترجیح دادن مصالح لبنان بر مصالح شیطان اکبر، آمریکا را ندارند.

این رخداد در مرتبط کردن بحران لبنان با تحولات منطقه و بین المللی بیانگر دروغین بودن شعارهایی است که برخی با عنوان «لبنان؛ اولویت نخست ما است» مطرح می کردند.

 امروز تشکیل دولت لبنان با حضور جریان های سیاسی و اتخاذ برنامه های اصلاح گرانه به عنوان یک وظیفه ملی است که لبنانی ها را از بحران همه جانبه خارج خواهد کرد.

ما در شرایطی که قیمت های مواد غذایی و دارویی به طور فزاینده افزایش یافته و شرایط  بهداشتی در سایه تشدید بحران کرونا در وضعیت اضطراری قرار گرفته، هیچ زمانی برای به تاخیر انداختن روند تشکیل دولت لبنان نداریم.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ یا بایدن در آن هیچ ارتباطی به ما لبنانی ها ندارد، آنچه برای ما به اثبات رسیده این است که دولت آمریکا همواره بر اساس معیارهای دوگانه عمل کرده و از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

واشنگتن همواره در پی افزایش تحریم ها علیه ملت لبنان با هدف خلع سلاح حزب الله بوده، امری که هرگز رخ نخواهد داد.

جمعیت علمای مسلمان لبنان در پایان بیانیه خود خواستار تحرک موسسات بین المللی حقوق بشری و سازمان ملل در راستای فشار بر رژیم صهیونیستی، جهت آزادی «ماهر الاخرس« اسیر فلسطینی شد که از  ۱۰۲ روز پیش در اعتصاب غذا بسر می برد و شرایط جسمانی اش بسیار وخیم شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس