کد خبر 1139653
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۲
تب نمایه

افراد باید در صورت داشتن تب از مصرف برخی مواد غذایی خودداری کنند.

به گزارش مشرق، ناتالی ماکینکو متخصص تغذیه معتقد است که برخی خوراکی‌ها را در صورت داشتن تب بالا باید از رژیم غذایی حذف کنید.

بیشتر بخوانید:

اگر کرونا گرفتیم با نوزاد در خانه چه کنیم؟

اول از همه شما باید ادویه‌های گرم از جمله زنجبیل را کنار بگذارید.

مصرف پروتئین حیوانی، ارزن، عدس قرمز و لوبیا ممنوع است.

غذاهایی مانند چغندر، بادنجان، فلفل قرمز، هویج و کدو تنبل نیز در لیست سیاه قرار گرفتند همچنین در دمای بالا، مصرف لبنیات، روغن نارگیل و گلوتن که بخشی از بسیاری از محصولات (جو، سویا، جو چاودار، جو، محصولات گوشتی نیمه تمام و سوسیس) شامل آن می‌شود هم باید ممنوع شود. از آنجا که یکی از علائم کرونا تب است، از خوردن این مواد غذایی در هنگام تب داشتن خودداری کنید.

مواد غذایی مفید برای مبتلایان به تب

از سوی دیگر متخصص تغذیه اولگا دکر در مقاله‌ای می‌نویسد: نوشیدن آب زیاد ضروری است تا سلول‌های خونی (گلبول‌های قرمز) بتوانند اکسیژن را به اندازه کافی برای سلول‌های ما برسانند. این رژیم غذایی باید حاوی فرآورده‌های پروتئینی (تقویت کننده سیستم ایمنی بدن) و همچنین چربی‌های سالم باشد (تأثیر مثبتی بر عملکرد ریه ها) و کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای دارد که به لطف آن‌ها میکرو فلور روده بهبود پیدا می‌کند.

علاوه بر این موضوع، این متخصص تغذیه بر اهمیت ویتامین‌ها و مواد معدنی در برابر کرونا سخن می‌گوید و توجه ویژه‌ای به ویتامین C دارد.

منبع: شفاآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    2 1
    چرت میگه خوردن آب زیاد خودش مریضی میاره ...
  • نظری بیشه دراز IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    دراین موقع که تب زیاد دارید خوردن اب زیاد اشکالی ندارد دفع میشودلازم به ذکر است از ویتامین cغافل نشوید تامیتوانیدمصرف کنید
  • عزت FI ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    بعدأ خودشان هم بیچاره ها نمیدانند که این میوه ها انگور زردالو خربزه پرتغال وو..که میخورند مزه واقعی نیست خخ... این میوه ها کال است و مزه اش آسمان تا زمین فرق دارد با نوع رسیده آن!یکی از اینها را ببری کمی خربزه مشهدی یا اینکه لیمو شیرین؟ اصلأ ندیدن و نمیدانند لیمو شیرین وجود دارد!!؟خربزه رسیده خوب بهش بدهی بعد از یک ماه عزا داری در مشهد همنجا کنار باغ بوستان خربزه یک خانه میسازد بر نمیگردد اینجا خخخخخخخ
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    آب سیب درمان تب است. کاسنی و کاهو هم همینطور
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    منظورشون اینه که خرچنگ و خفاش بخوریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس