عربستان|هشدار شورای حقوق بشر سازمان ملل به حکومت سعودی درباره وضعیت «لجین الهذلول»

شورای حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای به حاکمان عربستان درباره وضعیت بغرنج سلامتی «لجین الهذلول» فعال زن سعودی هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج الجدید، کمیته زنان شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پنج شنبه با صدور بیانیه ای از انتشار گزارشهایی درباره وخامت شرایط جسمانی «لجین الهذلول» فعال زن سعودی به شدت ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید:

سایه سنگین جنایات آل سعود بر اجلاس گروه ۲۰

در این گزارش با اشاره به اعتصاب غذای الهذلول از روز ۲۶ اکتبر در زندان های سعودی، از پادشاه این کشور خواسته شده از اختیاراتش برای آزادی این فعال حقوق بشری استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

دادستان پرونده «خاشقجی» ترفیع درجه گرفت

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعتصاب غذای الهذلول را به دلیل شرایط غیرانسانی بازداشت و شکنجه و ضرب و شتم از سوی نظامیان سعودی عنوان کرده و از ریاض خواسته است که به سیاست های تبعیض آمیز خود علیه زنان پایان دهد.

لجین الهذلول ۳۱ ساله فعال حقوق بشری عربستانی از ماه مه ۲۰۱۸ به همراه ۱۰ زن سعودی دیگر بازداشت شد و از زمان تاکنون در زندان به سر می برد.

رژیم آل سعود با وجودآزادی های نمایشی که اخیرا برای مردم عربستان ایجاد کرده، به طور عملی و سازمان یافته سیاست سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشری را به طور جدی دنبال می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    2 0
    خطر یک چنین فعالان مثلا حقوق بشری کمتر از خود آل سعود نیست هر دو عمله آمریکا و صهیونیسم جهانی هستن و اونا از هر دو طیف در جهت مقاصد خودشون بهره برداری می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس