بانک مرکزی نمایه

بانک مرکزی اعلام کرد رویه واردات کالا از «محل ارز متقاضی» از ابتدای سال ۹۷ وجود داشته و تغییر جدیدی در این فرآیند رخ نداده است.

به گزارش مشرق به نقل از بانک مرکزی، با توجه به اینکه در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر ایجاد امکان ورود کالا با ارز متقاضی منتشر شده، در این زمینه لازم به توضیح است که رویه واردات کالا از محل «ارز متقاضی» (سپرده ارزی متقاضی) از ابتدای سال ۹۷ وجود داشته و تغییر جدیدی در این فرآیند رخ نداده است.

بیشتر بخوانید:

ریزش بی‌سابقه قیمت ارز در بازار

بر این اساس واردکنندگان پس از ثبت سفارش و ارائه مدارک و مستندات منشاء ارز خود و تایید بانک مرکزی، می‌توانند در کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت کد رهگیری اعلامیه تأمین ارز خود اقدام کنند.

یک میلیارد دلار تامین ارز واردات هنوز در گمرک اظهار نشده است

همچنین از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، این بانک حدود ٢٠ میلیارد دلار «کد رهگیری اعلامیه تأمین ارز» صادر کرده است که به موجب اطلاعات و آمار، تاکنون حدود یک میلیارد دلار از موارد فوق در گمرک اظهار نشده است. همچنین بیش از ۳۵۰ میلیون دلار نیز علی رغم اظهار کالا در گمرک، منجر به ترخیص کالا نشده است؛ لذا به نظر می‌رسد عدم صدور کد رهگیری تأمین ارز، علت اصلی عدم ترخیص کالاها از گمرک نباشد.

در پایان یادآور می‌شود، واردات بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالا طی هفت ماهه سال جاری با طی کردن فرایندهای قانونی حاکم بر تجارت خارجی کشور، موید این موضوع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 1
    برادر من ! هدف یه چیزه زبان بیان فرق میکنه
  • بابک IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 1
    نظر اینه که کالاهایی که با هماهنگی برخی مسولین وارد و در انبارهای بنادر دپو شده ، با این ترفند ترخیص بشه و برخی هزینه های ...؛ تامین بشه. بقیه موارد فقط بهانه هست.
  • عباس IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    جواب تمامی ابهامات اینجاست: « وزارت خزانه داری آمریکا و برخی مسولین در گمرک و صمت ، دارن بانک مرکزی رو میکوبن؟!» والسلام
  • گودرز IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    آقای محترم برا شب عید ایام و برنامه های آخر سال پول میخان حالا این کالاها میاد داخل و فروش میره و پولش میره اونجایی که باید بره علی برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس