ویژه ها

روزنامه شرق اذعان دارد که کارنامه اقتصادی دولت روحانی- دولتِ اصلاح طلبان- خالی است و تنها ابزار موجود برای اصلاح طلبان، ایجاد هراس افکنی در مردم و بیان وعده های «سرِ خرمن» درباره نتایج مذاکره است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**امضای بایدن تضمین است، علی برکت الله

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «ظرفیت های بایدن برای اصلاح طلبان» نوشت: «اصلاح‌طلبان چند مدتی است تأکید می‌کنند که ریاست‌جمهوری بایدن از هر نظر به نفع ایران خواهد بود، زیرا در صورت تغییر دولت آمریکا امکان مذاکره با این کشور وجود خواهد داشت؛ هرچند مذاکره در شرایطی که به هر حال تحریم‌های گسترده‌ای از سوی آمریکا علیه ایران وضع شده، قدری سخت است و به‌نظر می‌رسد که مدتی طول بکشد تا این تحریم‌ها رفع شود و در شرایطی مانند آنچه پیش از خروج ترامپ از برجام شاهد بودیم، ایران و آمریکا بتوانند در فضایی به دور از تهدید مذاکره کنند. با همه اینها به نظر نیروهای اصلاح‌طلب، حضور بایدن در کاخ سفید می‌تواند باعث گشایش روزنه‌هایی شود که در صورت انتخاب مجدد ترامپ همان روزنه اندک هم بسته می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «افزون بر این گزاره که ممکن است ورود بایدن به کاخ سفید باعث گشایش باب مذاکره و به‌تبع آن بهبود احتمالی داخلی شود، اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند با پیروزی بایدن می‌توانند با تکیه بر گفتمان مذاکره در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده برگ برنده مهمی در دست داشته باشند. آنها در شرایطی که نارضایتی عمومی زیاد شده است و شاید دیگر نتوانند با وعده‌های اقتصادی یا سیاسی مردم را به انتخابات امیدوار کنند، گمان می‌کنند یکی از مهم‌ترین راه‌های اعتمادسازی برای مردم تکرار مجدد دوگانه مقابله-مذاکره است و با این شیوه قادر خواهند بود که مردم را به نفع خود پای صندوق انتخابات بیاورند».

شرق در ادامه تاکید کرد: «هنوز هم مردم درباره ناامنی‌های احتمالی یا در شدیدترین حالت جنگ میان ایران و آمریکا حساسیت نشان می‌دهند و در تقابل نیروهای سیاسی داخلی که مدافع تقابل حداکثری هستند و نیروهایی که می‌کوشند با همه محدودیت‌های موجود باب مذاکره را باز نگه دارند، دسته دوم را انتخاب می‌کنند...به گفته بسیاری از تحلیلگران حوزه دیپلماسی پیروزی بایدن برای ایران و بلکه عرصه بین‌المللی می‌تواند مفید باشد و جهان را قدری خالی از افراط‌گرایی‌ها و زورگویی‌ها کند، اما از منظر سیاست داخلی برای اصلاح‌طلبان هم حائز اهمیت است».

این روزنامه اصلاح طلب با ذوق زدگی اعلام کرده که پیروزی بایدن می تواند ما اصلاح طلبان را برای فضاسازی درباره دوگانه دروغین «یا جنگ- یا مذاکره» تجهیز کند!

روزنامه شرق اذعان دارد که کارنامه اقتصادی دولت روحانی- دولتِ اصلاح طلبان- خالی است و تنها ابزار موجود برای اصلاح طلبان، ایجاد هراس افکنی در مردم و بیان وعده های «سرِ خرمن» درباره نتایج مذاکره است.

روزنامه اصلاح طلب شرق در دی ماه 94 در اوج عهدشکنی دولت اوباما در تیتر اصلی نوشت: «امضای کری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام». چندی بعد مدیرمسئول روزنامه شرق در توصیف این تیتر گفت: «من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند».

گویا اکنون نیز روزنامه های اصلاح طلب برای بزک کارنامه دولت به همین ترفند تکراری روی آورده اند.

لازم به ذکر است که «جو بایدن» پس از اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، با انتشار پیامی گستاخانه تاکید کرد: «سلیمانی سزاوار اجرای عدالت به خاطر جرائمش علیه سربازان آمریکایی و هزاران بی گناه در منطقه بود. او از ترور حمایت کرد و آشوب را گسترش داد»!

بایدن همچنین در اردیبهشت 94 و در مقطعی که معاون اول دولت باراک اوباما بود، در شرایطی که مذاکرات هسته ای دولت روحانی با 1+5 در جریان بود، در اظهارنظری گستاخانه گفت: «لازم باشد با ایران وارد جنگ خواهیم شد».

وی در هفته های گذشته نیز در یادداشتی در سی ان ان با عنوان  «راه هوشمندانه‌تری برای سخت گرفتن بر ایران وجود دارد» نوشت: «من هیچ تردیدی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که رژیم ایران بر منافع امنیتی آمریکا، دوستان و شرکای ما و بر مردم خودش تحمیل می‌کند، ندارم. اما همان‌گونه که راه ترامپ وجود دارد،  همزمان راه هوشمندانه و حساب شده دیگری نیز برای سخت‌گیری علیه ایران هست».

بایدن در ادامه نوشت: «ما با متحدان‌مان برای تقویت و گسترش مفاد توافق هسته‌ای کار خواهیم کرد و همزمان به دیگر نگرانی‌ها نیز توجه خواهیم کرد. ما به تلاش‌ها برای عقب‌راندن ایران از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده که دوستان و شرکای ما را در منطقه تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد... ما همچنین به استفاده از تحریم‌های هدفمند علیه نقض حقوق بشر در ایران، حمایت این کشور از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک ادامه خواهیم داد».

بایدن و حزب دموکرات صراحتا اعلام کرده اند که اقدامات تازه تر در سیاست خارجی، اجرای برجام موشکی و منطقه ای توسط ایران است. این دقیقا همان اظهارات ترامپ و همان 12 شرط پمپئو درباره ایران است.

** سانسور «تیربار موشکی سپاه» در روزنامه های اصلاح طلب

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز گذشته جدیدترین سامانه موشکی خود را رونمایی کرد که با به‌کارگیری آن می‌توان تعداد زیادی از موشک‌ها را در فواصل بسیار کم و اصطلاحا به شکل رگباری و مداوم به سمت هدف شلیک کرد.

این سامانه با هدف پرتاب موشک‌های بالستیک دوربرد ساخته شده و در فیلم منتشر شده از آن نیز موشک‌های عماد با برد 1700 کیلومتر و مجهز به سرجنگی‌های هدایت‌پذیر نشان داده شد.

موشک‌های سپاه از برد 300 کیلومتر در کمتر از یک دهه به برد 1350 و کمی بعد به برد 2000 کیلومتر رسید. گسترش این توانایی با سرجنگی‌های متنوع و نیز در 2 نوع موشک سوخت مایع و جامد کاری بود که تا اواخر دهه 1380 به سرانجام رسید.  

با رسیدن به برد 2 هزار کیلومتر، از دهه 1390 تمرکز دانشمندان موشکی کشور روی افزایش حداکثری دقت موشک‌ها بود که نخستین نتیجه آن موشک عماد با برد 1700 کیلومتر و قابلیت نقطه‌زنی و هدایت سرجنگی تا انتهای مسیر بود.  

سپس این توانمندی روی سایر موشک‌ها از جمله قدر، سجیل و قیام و حتی موشک‌های قدیمی‌تر شهاب-2 نیز پیاده‌سازی شد. موشک‌های سوخت جامد تاکتیکی از خانواده فاتح و سپس ذوالفقار و دزفول و موشک جدید حاج‌قاسم نیز همین مسیر نقطه‌زنی را از ابتدا در دستور کار داشتند

توان موشکی، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان است. اما طیف اصلاح طلب بارها مدعی شده است که می توانیم قدرت موشکی را به مذاکره و معامله بگذاریم.

این طیف حتی پیش از این پیشنهاد تأمل برانگیز «کاهش برد موشک ها برای رضایت خاطر اروپا و آمریکا»  را مطرح کرده بود.

حالا در شرایطی که حتی رسانه های غربی نیز به توان موشکی و قدرت روزافزون دفاعی ایران اذعان دارند، روزنامه های همشهری- ارگان رسانه ای شهرداری تهران-، شرق، سازندگی، آرمان، آفتاب یزد، ابتکار، شهروند، هفت صبح، اطلاعات، دنیای اقتصاد در شماره امروز در نیم تای صفحه اول خود خبر مهم و افتخارآمیز «تیربار موشکی سپاه» را سانسور کردند.

این رسانه ها در هفته های گذشته نیز تشییع پیکر مطهر شهید «محمد محمدی» از شهدای آمر به معروف که برای دفاع از یک خانم با چند نفر از اراذل و اوباش درگیر شده بود را سانسور کردند.

رسانه های اصلاح طلب پیش از این تشییع شهدی مدافع حرم، تشییع شهدای نیروی انتظامی و ارتش و همچنین راهپیمایی سراسری مردم ایران در محکومیت آشوب های خیابانی را نیز سانسور کرده بودند.

** با «لغو مجازات» امید مردم احیاء می شود!؟

«عمادالدین باقی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این گفته بود که «باید حق براندازی در ایران به رسمیت شناخته شود» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «تشنه امید» نوشت: «جامعه ما امروز به‌شدت خسته از سرخوردگی‌های سیاسی تا تنگی معیشت، بحران بیکاری و... است و بدتر از همه احساس ناامیدی نسبت به آینده و بی‌ثباتی در زندگی امروز.   چنین جامعه‌ای دچار افسردگی، خودزنی و دیگرزنی می‌شود، با این حال مردم ایران چندان نجیب هستند که در همین شرایط سرپا و زنده‌اند و در حوادث و بلایا چنان موجی از دگرخواهی و نوعدوستی برانگیخته می‌شود که باید انگشت حیرت به دهان گرفت».

باقی در ادامه نوشت: «باید به این جامعه امید تزریق کرد، باید یار و یاور این مردم بود، باید همدل و همصدای‌شان بود، باید صدایش را شنید، باید یار شاطر بودش نه بار خاطر...آنچه در قرآن آمده است برای زینت طاقچه‌ها و برای خواندن در گورستان‌ها نیست. شگفت است که برخی آیات جزایی را که به گفته بسیاری از محققان و مفسران یا منسوخ شده‌اند یا فلسفه خود یا موضوعیت‌شان را از دست داده‌اند اما همچنان در قوانین امروز با جدیت گنجانده و اجرا می‌کنند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «خداوند با وجود اینکه قادر و تواناست و می‌تواند مجازات کند اما از گناهان بندگانش در می‌گذرد و با همان معیار می‌گوید که وقتی خداوند چنین است شما چه می‌گویید؟ وقتی خداوند چنین است پس شما هم باید این‌گونه باشید، باید حتی اگر خلایق بدی کردند حتی با وجود اینکه قدرت بر مجازات دارید از بدی آنها درگذرید و آشکار و پنهان نیکی کنید. اما سالیانی‌ است که نظام قضایی ما نه بر منهج عدل و عفو که بر منهج مجازات است».

فعالین و رسانه های اصلاح طلب اکنون بجای عذرخواهی و جبران خسارت هایی که حداقل در این هفت سال به کشور تحمیل کرده اند ژست شاکی به خود گرفته و در پی پاک کردن صورت مسئله هستند.

این طیف یکروز «مدیران نجومی بگیر» را «ذخائر نظام» می نامد؛ روز دیگر «قاتلِ یک زن» را «نخبه» و «جنتلمن» نامیده و او را در حد یک «قهرمان» بالا می برد؛ دیگر روز «قاتلِ پدر یک خانواده» را «کشتی گیر مظلوم» جا زده و جای ظالم و مظلوم را عوض می کند.

در قوانین اسلام هم بر عفو- با رعایت شرایط- تاکید شده است و هم بر اجرای مجازات- آن هم با رعایت شرایط- تاکید شده است. هر دوی اینها لازم و ضروری است و هیچگاه نمی توان یکی را اجرا و دیگری را به کلی کنار گذاشت.

اما طیف اصلاح طلب که باعث و بانی وضع فعلی اقتصادی در کشور است، از یکسو به مطالبات جوانان از جمله تأمین شغل و مسکن و ازدواج دهن کجی کرده و از سوی دیگر مدعی است که باید مشروبخواری و خرید و فروش مواد مخدر در کشور آزاد شده و اجرای مجازات اعدام نیز لغو شود!

لازم به ذکر است که عمادالدین باقی چندی پیش در مخالفت با حکم قرآنی قصاص گفته بود: «برای من ‌آنچه اصالت دارد و ارزش هست، جان انسان‌هاست با هر روحیه و گرایشی و معتقدم جان انسان متعلق به ‌خداوند است...واقعا در ‌جایی که می‌بینم کسی که دارد اعدام می‌شود، انسان شریفی است...واقعا دلم به درد می‌آید که شاهد مرگ ‌چنین فردی به اسم قاتل ‌باشیم».

این ادعا در حالی است که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهْ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ- ۱۷۹بقره» حکم اسلامی قصاص که در تمامی ادیان الهی نیز وجود دارد، به تعبیر قرآن کریم  «حیات‌آفرین»  است.

حکم اسلامی قصاص تضمین‌کننده جان انسان‌های بیگناه و تامین‌کننده امنیت جوامع است و کسانی که قصاص قاتل را ناموجه قلمداد می‌کنند،  برخلاف پُز به اصطلاح اصلاح طلبانه و بشردوستانه که می‌گیرند،  از رواج قتل و جنایت دفاع کرده و بین قاتل که مرتکب ظلمی بزرگ شده است و مقتول که بی‌گناه کشته شده است، جانب قاتل را گرفته و قاتلان را به ارتکاب جرایم بعدی تشویق می کنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سيد IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    58 3
    كاش فساد طلبان همون اول انقلاب با مسعود و مريم رفته بودن اينطور ضررشون كمتر بود خودشون كه آبرويي ندارن آبروي ملت را هم بردن
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      17 1
      سوال اصلی این که الان که رسما پادوی نتانیاهو و کاخ سفید ی بودنشان ثابت شده و تاجزاد میاد با صراحت و وقاحت میگه ما افسادطلبان نظام مبتنی بر ولایت فقیه رو قبول نداریم ، نظام چرا هنوز با این فرقه وطن فروش مماشات می کند
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      16 1
      مخاطبم ازادگان جهان و مظلومین و مستضعفان و مسلمانان جهان میباشد وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    14 50
    ظریف لایق ریاست جمهوری در 1400 است
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      19 5
      از نظر کاسبان تحریم و برجام
    • خرزوخان IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      19 10
      پس منم کاندید میشم. ظریف جون قطعا کمتر از من رای میاره.
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      10 4
      عجب.!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      10 0
      ظریف 23 تا دونه رای هم نداره . خخ
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      2 0
      بله تا موقعی امثال شما ها باشید و رأی بدید وضع کشور بهتر نمیشه
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    17 2
    روزنامه های اصلاح طلب هرچه دوست دارندچرندیات بنویسندوموشک سپاه راسانسورکند ملت همه چیزرامیدانندهمانطورکه امریکاهیچ غلطی نمیکنداصلاح طلبها هم هیچ غلطی نمیکنند هرچه دروغ هست بنویسند
    • نمک نشناس IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      5 0
      اینکه یه چیز طبیعی است که ما موشک درست کنیم واسه مقابله با ارباب های اصلاح طلبان محترم واسه شون سوزش و دردآور است .خاصیت مزدور و وطن فروش همین است!می خواستین واسه موشک ها به به وچهچه بگن ؟!!حالا اگه قوه قضایی یه حانی وقاتل را می خواست اعدام کنه ببین این کاسه لیس ها چه می کردند؟!!!
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      5 0
      متاسفانه دولت تدبیر قبل از انتخابات امریکا دلار را مصنوعی به طرز وحشتناکی بالا برد حالا با جابجا شدن ارا بایدن و ترامپ دلار را در ایران نوسان پیدا میکند هر موقع ارا بایدن بالا میرود دلار به طرز شگفت انگیزی پایین میا ید هر موقع ارا ترامپ‌بالا میرود دلار هم کمی تا قسمتی بالا میرود به این میگویند تدبیر امید اصلاحات
  • مرام دار IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    22 3
    قربون بچه ها هوا و فضا چاکر ریییس حاجی زاده
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 11
    هیچ خودشون تست نکردن، نه به دار نه به بار
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    8 5
    پیروزی اصلاح طلبان در 1400؟ هه عمرا.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    17 0
    اقایون چپی! بایدن و اوباما و کلینتونم باهم بیان مردم از شما متنفر هستند! رو هم خوب چیزیه! مردم هشت سال ناکارامدی محض رو فراموش نمیکنن
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    11 4
    سپاه پشت و پناه ایران
  • مرصاد IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    18 1
    اصلاح طلبان شیفته کدخدا !!
  • مرصاد IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    14 1
    روزی نامه های زنجیری مزدور غرب !!
  • FR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    7 1
    تا وقتیکه اوضاع در آمریکا سر و سامان بگیره اصلاح طلبها بای بای !
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    3 1
    مخاطبم ازادگان جهان و مظلومین و مستضعفان و مسلمانان جهان میباشد وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ
  • FR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    8 1
    اگر امثال عماد الدین باقی سالها قبل بعنوان خیانتکار ضد نظام وانقلاب با محاکمه ومجازات به دیار باقی فرستاده شده بودند مدتها بود از این خسارت ها راحت شده بودیم
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 0
    بچه ها مچکریم
  • حامد IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    5 0
    پاسخ باقی تنها یک کلوخ است، تا ببینیم باز هم از عفو می گوید؟
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 1
    منبعی درامریکا اعلام کرده:رای گیری بدلیل (مشکلات زمانی،تاخیرات درشمارش ارای پستی،دخالت کشورها،هکرها،رسانه های شرقی ودشمن،کرونا وحلوگیری ازاشوبهای خیابانی دوطرف وسواستفاده کنندگان آشوبگر همچنین تقلب وجلوگیری ازحصکر نمایندگان انتخاباتی دوطرف.‌‌)باطل اعلام شده، خخخخ
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    9 0
    افساد طلبان را قاطی آدمها نکنید.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    7 0
    افساد طلبان را قاطی آدمها نکنید.!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 2
    منبع آگاه درآمریکا اعلام کرده:انتخابات آمریکا،بدلیل شرایط کرونایی تا یکسال،انتخابات آمریکا باطل اعلام میشود.
  • US ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    10 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    9 0
    این نشریات افسادطلب وقتش نشده جمع بشن؟به نام آزادی بیان فقط نشر اکاذیب وتشویش اذهان عمومی واشاعه ذلت وحقارت کردن وکتمان حقیقت وعزت!
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    8 0
    این ساده لوح ها علاوه بر امضا از بایدن اثر انگشت هم میگیرن مثل سری قبل نزنن زیر همه چی، البته وقت مرگ بایدن شده.
  • حسین IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    11 0
    صفحه اول امروز شرق رو با صفحه اول امروز فایننشیال تایمز مقایسه کنید. فک کنم صفحه اول رو از رو شرق سنتز کرده!
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 11
    آقای مشرق بنظر شما در جامعه تیربار موشکی سپاه مهمتر است یا انتخابات آمریکا؟ موشک مهمتر است یا اقتصاد؟ جنگ های نیابتی مهمتر است یا معیشت؟ محو اسرائیل مهمتر است یا مسکن؟
    • مهدی IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      10 1
      چه ربطی داره؟!!! مثل اینه که بپرسی شنیدن مهمتره یا دیدن! هر چیزی جای خودش مهمه عزیزم.
  • DE ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    4 0
    سانسور «تیربار موشکی سپاه» در روزنامه‌های اصلاح طلب// سانسور کردند که امریکاه نفهمه ایران داره موشک میسازه به غربگداها اعتراض کنه پس اینهمه سالها چروندمتون چرا ساکت نشستید بتن نمیریزید داخل موشکها.// جگرکیه داشت جیگرک روی منقل کباب میکرد و دودش محله رو گرفته بود ولی داد میزد آی بلال شیر بلال ....شخصی بهش گفت بابا مسخره کردی تو که جگرک میفروشی ! جگرکیه پرید تو حرفش : هیـــــــــــــــــــــس ساکت گربه ها خبر دار میشن. بیچاره اصلاحات طلبان چی ها میخوان امریکا متوجه نشه .
  • US ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    5 0
    درود بر آقای رئیسی عزیز
  • IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    7 0
    آمریکاییها بهشون ثابت شد که با تحریم وتهدید در برابر ایران راه بجایی نمی برند حالا با بایدن می خوان از راه دیگه ای وارد بشن و متاسفانه سرمایه های اجتماعی اونا تو ایران هم خوب کار می کنند .
  • محمد IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    3 0
    ای کاش این لعنتی‌(ترامپ)سگ صهیونیستهارامیشدیه‌ طوری خفش کردسگ دیگری( بایدن) می امدبالادرسته سگ زردبرادرشغاله ولی این لعنتی سرداردلهای ماایرانبان راترورکردواوراازماگرفت خدالعنتش کنه انشاالله
  • مرصاد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    4 1
    این روزی نامه های زنجیری مزدور دشمن ؛ از هر چیزی ، که موجب خشم کدخدا میشه ، پرهیز میکنن !!
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    روزنامه آرمان تباری زده بود با اگه یادم باشه این مضمون که بایدن و ارزونی ترامپ و گرونی. این حرف به نوعی توهین کردن به دولت روحانی است که این دولت هیچ توانایی و کنترلی بر قیمت ندارد و هیچ کاره است. با تیتر توهین روزنامه آرمان به دولت و داغ کردن آن میتوان آنها را درگیر هم کرد.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 1
    لعنت بر غربگرا خودباخته
  • کریمی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    از جریان طرفدار وادادگی و به حراج گذاشتن استقلال و عزت ملی جز این انتظاری نیست
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    کلا چن نفر مگه تو روز روزنامه می خونن. قشر تحصیل کرده همه خبرگزاری ها رو میخونن و خودشون تصمیم میگیرن چی درسته چی غلط. دیگه اون زمان گذشته که یه خبرگزاری رو بخونی تا هر چی دوست دارن به خوردت بدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس