کد خبر 1139359
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
ترامپ: بایدن جان و مال آمریکایی‌ها را فدای جنگ‌های بی‌پایان خارجی کرد

این موضوع از سوی افکار عمومی داخل ایران با رویکردهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دیتاک درباره رویکرد ایرانیان به کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن نوشت: انتخابات ایالات متحده آمریکا به طور بی‌سابقه‌ای برای افکار عمومی اکثر کشورهای دنیا به موضوعی مهم بدل شده است، موضوعی که به ترند یک دنیا تبدیل شده و به موضوع داغ و اول شبکه‌های اجتماعی کشورهایی همچون آلمان، انگلیس، ایتالیا و فرانسه، ژاپن، اندونزی، مالزی، استرالیا، امارات، عربستان، مصر، قطر، برزیل، آرژانتین، شیلی، مکزیک و ... بدل شده است.

این موضوع از سوی افکار عمومی داخل ایران با رویکردهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. عده‌ای با نگاه طنز به موضوع پرداخته‌اند و عده‌ای بر این موضوع که فرقی بین بایدن و ترامپ وجود ندارد و هر دو دنباله روی یک سیاست هستند و این سیاست تهدید و تحدید ایران را دنبال می‌کند، تاکید کرده‌اند و البته عده‌ای هم به برداشتن تحریم‌ها و ایجاد گشایش‌هایی در صورت پیروزی بایدن اعتقاد دارند.

 رصد دیتاک از رویکرد مخاطبان در سه بستر تلگرام، اینستاگرام و توئیتر حاکی از آن است که تا بعد از ظهر امروز بیش از ۲۲۳ هزار پست مرتبط با موضوع انتخابات آمریکا منتشر شده است.

کاربران تلگرام با بیش از ۴۶ هزار پست که در مجموع بیش از ۲۷۶ میلیون بار بازدید داشته است و انتشار ۱۳۷۲ پست در ساعت، موضوع کارزار انتخاباتی آمریکا را مورد توجه قرار داده‌اند. هشتگ انتخابات آمریکا با ۱۸۸۰ بار استفاده پرکاربردترین هشتگ فضای تلگرام بوده که البته با هم افزایی هشتگ‌های آمریکا، ترامپ، بایدن و لحظه به لحظه انتخابات آمریکا نیز همراه بوده است.

در تلگرام پست کانال سرگرمی گیزمیز با این محتوای طنز که «هیچکس الان جای ملانیا نیست که نمیدونه فرداشب به عنوان زن رییس جمهور براش غذا میارن یا خودش باید کتلت درست کنه؛ خدا برای هیچ زنی نیاره این دلشوره را» با بیش از ۲۳۶ هزار بازدید پربازدیدترین محتوای این بستر بوده است.

اما فضای اینستاگرام درباره این موضوع در احاطه صفحات شبکه‌های فارسی زبان معاند بوده است. ۹.۲ هزار پست که در مجموع ۷ میلیون لایک و ۲۲۶ هزار کامنت را با ۲۶۲ پست در ساعت با خود به همراه داشته است. هشتگ‌های ترامپ، انتخابات آمریکا، بایدن، آمریکا و انتخابات بیشترین کاربرد را از سوی کابران اینستاگرام داشته است. رویکرد محتواهای بیشتر لایک شده در اینستاگرام سمت و سوی حمایت از پیروزی ترامپ را داشته است.

پست منتشر شده در صفحه اینستاگرام شبکه من و تو با محتوای «در تمام ایالت‌های کلیدی ترامپ پیش افتاده است و در صورتی که این نتایج پا برجا بماند، ترامپ با نتیجه حیرت انگیزی به پیروزی خواهد رسید» با بیش از ۲۵۳هزار لایک و ۶۶۰۰ کامنت مورد توجه‌ترین محتوای اینستاگرام بوده است. البته پست شبکه ایران اینترنشنال درباره سخنان رییس جمهور که در هیات دولت گفته بود تصمیمات اقتصادی ما بدون توجه به انتخابات آمریکا گرفته شده است با بیش از ۳۴ هزار لایک و ۷۷۵۰ کامنت نیز از سوی کاربران مورد توجه بوده است.

اما رویکرد توئیتری‌ها به موضوع انتخابات آمریکا با نگاه انتقادی همه جانبه‌تری همراه بوده است. عده‌ای این انتخابات را موثر بر روال کشور حتی برای ۱۴۰۰ دانسته‌اند و بخشی معتقدند این سر و صداها بیشتر رسانه‌ای است و انتخابات آمریکا بر روی روال کشور هیچ اثری ندارد چراکه مشکلات ما بیشتر داخلی است.

در فضای توئیتر بیش از ۱۶۷ هزار توییت با ۵۵۴۷ پست در ساعت، ۶۹ هزار ریتوییت و ۵۱۸ هزار لایک به موضوع دوئل انتخاباتی بایدن و ترامپ پرداخته است. هشتگ‌های ترامپ، انتخابات آمریکا، بایدن، Trump2020 و انتخابات۲۰۲۰ در این بستر بیشترین استفاده را از سوی کاربران داشته است.

جدای از افکار عمومی جامعه جهانی به جهت رویکردهای غیرعقلانی رییس جمهور مستقر آمریکا و خط و نشان کشیدن‌های روزهای اخیر او درباره نتیجه انتخابات و دمیدن بر ساز دستکاری نتایج این رقابت که خودش مجری آن است، آنچه درباره آن تردیدی وجود ندارد این است که آسمان زیر سلطه و سیاست‌های آمریکا همواره یک رنگ است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    غربگرایان دوست داشتن ترامپ رای بیاره نه به خاطر سیاستش بلکه به این خاطر که تصور یک دوره ای شدن یک رییس جمهور ضربه ای به حیثیت یک کشور هست نشون میده برنامه های ۴ سال قبل امریکا غلط بوده و نمیتونه این کشور الگو باشه براشون.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    فقط مرگ بر اینترتنشنال.. مرگ بر وطن فروشانی که به ترامپ رای دادن
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    ضمنا خاک بر سر زورکی رای دادن به بایدن
  • FR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    بایدن تقلب کرد مرده ها هم رای دادندوارای ترامپ هم مفقود شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس