کد خبر 1139285
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
مقام انتخاباتی روسیه: رای گیری پستی نقطه ضعف انتخابات آمریکا است

معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که رای گیری با پست پاشنه آشیل (نقطه ضعف) انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

به گزارش مشرق، نیکلای بولایف معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: تامین شفافیت رای گیری و پدیرفتن نتایج انتخابات در شرایط رای گیری با پست دشوار است و این گونه رای گیری نقطه ضعف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

  وی افزود: در آمریکا رای گیری با پست بطور گسترده انجام می‌گیرد و بسیاری از کسانی که این روند را ارزیابی می‌کنند، آن را غیرشفاف و مشکوک می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ برای توقف آرای الکترال دست به کار شد

مقام روس گفت: میلیونها نفر در آمریکا از این طریق رای دادند و در زمان حاضر کاملا آشکار است که آرای این افراد نتایج کارزار انتخاباتی را تعیین می‌کند. برای من غیرقابل درک است چگونه می‌توان از رای دادن دوباره یا سه بار رای دادن جلوگیری کرد.

 وی با استناد به اخبار رسانه‌ها خاطرنشان کرد که در مواردی مرده‌ها که سال‌های پیش فوت کرده‌اند رای داده اند یا افرادی که حق رای دادن نداشتند در رای‌گیری شرکت کرده‌اند.

مقام انتخاباتی روسیه گفت: ما در کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه از رای گیری از طریق پست حمایت نکردیم هرچند که در قوانین روسیه این نوع رای گیری پیش بینی شده است. زیرا تامین شفافیت و پذیرفتن نتایج آن از سوی همه شرکت کنندگان در انتخابات دشوار است.

 به گفته بولایف، در کمیسیون مرکزی انتخابات ترجیح می‌دهند که رای دهنده در حوزه رای گیری حضور بیابد.

وی افزود: اگر فرد رای دهنده به حوزه رای‌گیری نیامد که در سیستم رای‌گیری از راه دور آن را آزمایش می‌کنیم در آن صورت کاری می کنیم که فقط یک بار رای دادن وی تضمین شود.

معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه به طول انجامیدن شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به بیش از یک هفته می‌انجامد را هم یک مشکل دیگر این کشور خواند که معلوم نیست با حضور نداشتن ناظران در این روند، شفافیت آن چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا این مسائل را بسیار مهم می‌خوانند که مشکلی برای اعتماد به نتایج انتخابات است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    اینا طرز رای گیریشون که الکتراله و ایالتی و درنهایت رای مردم زِره،انگلیس هم که کلا سلطنتیه،آزادی بیان هم که نتیجش میشه پروفسور رابرت فوریسون و جولیان آسانژ،آزادی عمل هم که طرف پاشو کج بذاره آبکشش میکنن یا خود مردم یا پلیسشون.دقیقا منظورشون از دموکراسی و حقوق بشر و اینا چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس