کد خبر 1139127
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
رقابت تنگاتنگ ترامپ و بایدن در ایالت‌های سرنوشت‌ساز

با ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درایالت های حساس ورقابت تنگاتنگ دو نامزد؛ ترامپ مدعی پیروزی خود و تقلب در انتخابات شده و بایدن نامزد حزب دمکرات هم گفت که در مسیر برد قرار دارد.

به گزارش مشرق، شاید به دلیل حساسیت این انتخابات و وجود آرای پستی، اعلام نتایج شمارش آراء در چند ایالت اصلی که می‌تواند سرنوشت این انتخابات را مشخص کند، چند روز طول بکشد.

شبکه فاکس نیوز متمایل به جمهوری خواهان، اعلام کرد: نتایج شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت ویسکانسین با ۱۰ رای الکترال که تاکنون به نفع ترامپ بود، با شمارش ۹۵ درصد آراء به سوی بایدن تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش لندن به روند شمارش آرا در آمریکا

این تفاوت آرا بسیار شکننده و اندک با  ۴۹.۱ درصد برای ترامپ و  ۴۹.۴ درصد برای بایدن است. پیش بینی می شود نتیجه نهایی آن  به نفع بایدن شود.

براساس اعلام نهاد نظارتی پروژه انتخابات آمریکا در دانشگاه فلوریدا، بیش از ۹۹ میلیون تن از شهروندان واجد شرایط تا پیش از روز پایانی برگزاری انتخابات (سوم نوامبر/ ۱۳ آبان)، در رای گیری زودهنگام به صورت غیرحضوری، پستی یا ایمیلی مشارکت کرده بودند.

این رقم تقریبا سه چهارم مجموع آرایی است که در سال ۲۰۱۶ داده شد که نمایانگر آرای حدود ۴۰ درصد از شهروندان دارای شرایط رای دادن در آمریکا بود.

تا پیش از فرارسیدن روز اصلی انتخابات، پروژه انتخابات آمریکا پیش بینی کرده بود که بیش از ۱۵۰ میلیون تن در آن شرکت کنند.

برآورد این نهاد حاکی است که ۲۳۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ شهروند آمریکا از مجموع حدود ۳۸۰ میلیون نفر جمعیت ایالات متحده، دارای شرایط مشارکت در انتخابات ۲۰۲۰ بودند که از مجموع ۲۳۰ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۹۲۱ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۰۱۶ بیشتر بود.

چنانچه مشارکت ۱۵۰ میلیون نفری در انتخابات سال جاری صحت داشته باشد، به منزله حضور ۶۳ درصدی مردم این کشور در انتخابات تازه است. در حالی که شمار شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ که به پیروزی ترامپ انجامید، ۱۳۸ میلیون و ۸۴۷ هزار نفر یا ۶۰.۱ درصد از افراد واجد شرایط بوده است.

همچنین در انتخابات ۲۰۱۲ منجر به پیروزی باراک اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری شد، ۵۸.۶ درصد افراد واجد شرایط مشارکت کرده بودند.

 بنابر تازه ترین آمار اعلام شده در باره نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن با ۲۳۸ رای الکترال در برابر ۲۱۳ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است، در حالی که نتایج اولیه شمارش آرا در ایالت های حساس مانند جورجیا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و میشیگان، حاکی از پیشتازی ترامپ است.

شبکه فاکس نیوز  که به صورت زنده و مستقیم آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پخش می کند، از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

گفته می شود هنوز میزان زیادی از آرای پستی در این ایالت های حساس شمارش نشده است. نتایج شمارش آرا در این ایالت ها به همراه نوادا و آلاسکا، در نتیجه نهایی انتخابات تاثیر زیادی دارند.

تارنمای آمریکای پولیتیکو نیز روز چهارشنبه نوشت: ترامپ که از بهار و تابستان گذشته با لفاظی ها و به کارگیری حقوقدانان ورزیده و وکیلان کارکشته، برای فراهم کردن زمینه به چالش کشیدن انتخابات تلاش می کرد، در راستای اجرای این راهبرد، از ساعات اولیه روز چهارشنبه بارها اشاره کرده که شمارش آرا نباید به روز بعد از برگزاری انتخابات کشیده شود.

ترامپ که همواره تلاش کرده انتخاباتی با رقابت های نزدیک را به چالش بکشد، بدون داشتن مدرک و شاهدی رای گیری پستی را به تقلب انتخاباتی ارتباط می دهد. به نظر می رسد این سیاست ترامپ با پیش بینی ها  درباره ادامه شمارش آرا در روزهای بعد از برگزاری انتخابات ممکن است به نفع جو بایدن تمام شود، مطابقت دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس