کد خبر 1139058
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات پژواک خرد معاصر درباره اعلام پیروزی ترامپ و بایدن نوشت: در حالی که شمارش آراء در چند ایالت آمریکا ادامه دارد، بایدن و ترامپ از پیروزی خود در انتخابات گفته‌اند.

ساعتی پیش، بایدن در شهر «ویلینگتون» سخنرانی کرد و گفت در مسیر پیروزی قرار دارند. او درباره نتیجه انتخابات ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: ما مینه‌سوتا را بردیم و در جورجیا هم همچنان در رقابت قرار داریم. ما واقعا درباره ویسکانسین و میشیگان حس خوبی داریم. راستی هر چند زمان می‌برد اما ما پنسیلوانیا را خواهیم برد.

بلافاصله پس از این اظهارات، ترامپ در توئیتر دموکرات‌ها را به تلاش برای دزدیدن انتخابات متهم کرد و نوشت: ما خیلی جلوتر هستیم، اما آن‌ها می‌کوشند انتخابات را به سرقت ببرند. هرگز به آن‌ها اجازه این کار را نخواهیم داد. بعد از بسته شدن صندوق‌ها، دیگر نمی‌توان رای داد!

ساعتی بعد، ترامپ در کاخ سفید به سخنرانی پرداخت و  در حالی که در آرای الکترال و مردمی از رقیب دموکراتش عقب بود، مدعی پیروزی در انتخابات شد گفت و هر نتیجه‌ای غیر از این نتیجه، تقلب در انتخابات است و اگر لازم باشد پرونده را به دیوان عالی می‌کشاند. ترامپ همچنین گفت در ایالت‌های کلیدی از رقیب دموکرات خود پیشی گرفته است. او پا را از این هم فراتر گذاشت و با درخواست برای توقف شمارش آراء، تهدید کرد برای متوقف کردن شمارش ارا به دیوان عالی آمریکا رجوع می‌کند.

«کریس والس» مجری فاکس‌نیوز و مجری مناظره اول ترامپ و بایدن به دنبال اظهارات تحریک‌آمیز ترامپ درباره تقلب در انتخابات گفت: هنوز برنده در برخی ایالت‌ها مشخص نشده است. ما در یک وضعیت قابل اشتعال قرار گرفته‌ایم و ترامپ با سخنانش یک کبریت روی این وضعیت انداخت.

ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز درباره درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا واکنش نشان داد و نوشت: شمارش همه آراء همانند رأی دادن نیست. تو نمی توانی جلوی شمارش آرا را بگیری. اینجا دیکتاتوری نیست. این مرد آدم خطرناکی است.

از دقایق اولیه شمارش آراء، مخالفان ترامپ در مناطق مختلف آمریکا از جنوب شهر واشنگتن گرفته تا سیاتل، نیویورک و پورتلند تظاهرات کرده‌اند. معترضان در تجمع خود در نزدیکی کاخ سفید شعارهایی با این محتوا سر دادند که «ترامپ دروغ می گوید».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 0
    ترامپ دیوانه عاقل تر از موسوی و کروبی است او می گوید نتیجه را به دیوان عالی می برد ولی موسوی و کروبی نتیجه را نزد ال سعود و اسرائیل بردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس