22222222.jpg

رزمندگان یمنی پس از عقب نشینی موقت از منطقه النضود در جنوب استان الجوف، چند ضد حمله و کمین را انجام دادند و پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی را در بخش «خب و الشعف» متوقف کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ائتلاف سعودی در روزهای گذشته حملات گسترده ای را برای اشغال برخی مناطق جنوبی استان الجوف (منطقه نضود) انجام دادند اما رزمندگان یمنی در اقدامی پیش دستانه و در یک کمین دقیق آنان را ناکام گذاشتند.

مزدوران سعودی در این عملیات درصدد بودند با اشغال منطقه «النضود»، بخش دیگری از جنوب بخش خب و الشعف را از کنترل نیروهای یمنی خارج و به تصرف درآورند و خود را به مناطق «العاقر، دحیضه، الدحلات، سعره و ...» برسانند که به نتیجه ای نرسیدند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عناصر تحت فرمان رژیم سعودی در ساعات گذشته دور جدیدی از حملات را در جنوب بخش خب و الشعف از سر گرفتند و با تمام قدرت تلاش می کنند رزمندگان یمنی را عقب برانند و پیشروی کنند.

یک منبع میدانی که تحولات را در جنوب استان الجوف از نزدیک دنبال می کنند در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری های اشاره کرد و افزود: نیروهای ائتلاف سعودی حملات را از حومه محورهای «النضود و العلم» علیه رزمندگان آغاز کردند.

به گفته این منبع میدانی، عناصر ائتلاف سعودی پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق به پیشروی شدند و مناطق «النضود، ملیفونه، قرن الصیعری، السعراء» را در جنوب استان الجوف (جنوب غرب بخش خب و الشعف) به اشغال درآوردند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رزمندگان یمنی پس از عقب نشینی موقت از این مناطق با انجام چند عملیات معکوس و کمین های دقیق توانستند پیشروی مزدوران سعودی را در این محور متوقف کنند.

وی تصریح کرد: عناصر ائتلاف از محور منطقه «النضود» تلاش کردند به سمت منطقه «الشهال» پیشروی کنند که در کمین دقیق رزمندگان گرفتار و با شکست مواجه شدند؛ در این کمین شماری از نیروهای ائتلاف از جمله «احمد قرحان البارسی» از فرماندهان نیروهای ویژه «استان شبوه» به هلاکت رسید.

این منبع میدانی از انهدام ۱۰ خودروی نظامی مزدوران سعودی در جریان کمین ها و ضدحملات نیروهای یمنی خبر داد و گفت: شماری از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان این عملیات ها به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

وی با بیان این که رزمندگان یمنی وضعیت را در جنوب بخش «خب و الشعف» تا حدودی به کنترل درآورنده اند و مانع از پیشروی مجدد ائتلاف سعودی شده اند، افزود: تجهیزات نظامی جدید در حال ارسال به خطوط درگیری است تا رزمندگان عملیات معکوس را برای بازپس گیری نقاط اشغال شده آغاز کنند.

این منبع میدانی گفت: موفقیت رزمندگان یمنی در محور پایگاه نظامی «ماس» در شمال غرب استان مارب می تواند عملیات عناصر ائتلاف سعودی را در جنوب استان الجوف تحت تاتثر قرار دهد و از پیشروی آنان در این محور (جنوب بخش خب و الشعف) جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، اگر نیروهای یمنی در شمال غرب استان مارب پیشروی کنند و خود را به نزدیکی پایگاه راهبردی «ماس» برسانند این امکان وجود دارد ائتلاف سعودی برای حفظ این مقر بسیار مهم نیروهایش را از جنوب استان الجوف به مارب انتقال دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 0
    مشرق جان لطفا فیلم های پیشروی وانهدام تجهیزات نظامی آل سعود را بزارید.
  • سید حمید IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 1
    با توجه به سانسور خبری یمن،ازاینکه دقیق و لحظه ای اخبار یمن را نشر میدهید سپاسگزارم
  • یک ملی گرا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 0
    خداوندا خودت به برادران یمنی کمک کن پیروزی برای صابرین و مجاهدین درراه خداوند است انشالله کار آل سقوط تمام است آمین
  • علی ایزدی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 0
    بابا بهشون نیرو و مهماتهای پیشرفته تزریق کنید چرا نیروهای تحت امر ایران به کمکشان نمی روند.چرا سپاه منفعل نظاره گر شده دوتا پاتک بزنن که میرسند به صنعا و فاتحه خوانده است..
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    خوب باید موشک های ضد هوایی دوش پرتاب سهند 3 مجهز شوند
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    ایران و انصار الله از این جنگ قره‌باغ باید چیزهایی را باید یاد بگیرند و آن اینکه بدون فوت وقت از پهبادهای بمب افکن استفاده نمایند آذربایجان با هشت پهباد کار ارمنستان را یکسره کرد
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    خدایا مردم مظلوم یمن یاری کن مردمی که تمام امیدشان به توست
  • محفوظ IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    به امید روزی که نجران و سایر مناطق تحت اشغال هم باز پس گیری شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس