کد خبر 1138903
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
گزارش از 8 لژیونر ایرانی لیگ ستارگان | خلیل‌زاده و ترابی قید قهرمانی آسیا را زدند/ کریمی جا پای «کریمی اسطوره» می‌گذارد؟

یک رسانه قطری در گزارش به معرفی ۸ لژیونر ایرانی شاغل در لیگ ستارگان قطر ۲۰۲۰-۲۰۲۱ پرداخت و موفقیت ایرانی ها در این لیگ پرداخت.

به گزارش مشرق، نشریه «الشرق» قطر امروز در گزارشی به ۸ بازیکن ایرانی شاغل در لیگ ستارگان پرداخت و به موفقیت بازیکن ایرانی در این لیگ پرداخت.

این رسانه قطری نوشت: بازیکن ایرانی در چند سال گذشته در لیگ ستارگان قطر موفق ظاهر شده به همین خاطر باشگاه‌های قطر با مجموعه ای از بازیکنان ایرانی قرارداد امضا کردند.  رامین رضاییان را می توان نمونه بارز موفقیت بازیکن ایران در لیگ قطر نام برد. او در فصل گذشته در ترکیب الشحانیه خوش درخشید و ۱۳ گل در یک فصل به ثمر رساند. با وجود اینکه الشحانیه نتایج ضعیفی گرفت و در نهایت به دسته پایین سقوط کرد ولی رامین عملکرد درخشانی داشت و موفق شد رضایت سران باشگاه الدحیل را کسب کند و قراردادی دو ساله با این تیم امضا کرد.

در این فصل از لیگ ستارگان ۸ لژیونر ایرانی حضور دارد. ۳ بازیکن از میان آنها با لیگ ستارگان غریبه نیستند. رامین همچنان که گفته شد با فضای فوتبال قطر آشناست. پژمان منتظری در فصل گذشته به همراه الخریطیات در لیگ دسته اول بازی می کرد و در این فصل به همراه تیمش به لیگ ستارگان صعود کرده است. امید ابراهیمی بازیکن الاهلی بود که در فصل گذشته به صورت قرضی به یوپن بلژیک رفت و در ابتدای فصل جاری به ترکیب الاهلی برگشت. ۵ بازیکن ایرانی دیگر به تازگی وارد لیگ ستارگان قطر شدند که در زیر به معرفی آنها می پردازیم:

* دو بازیکن در العربی

مهرداد محمدی بازیکن سابق آوس پرتغال و مهدی ترابی هافبک پرسپولیس دو بازیکن ایرانی جدید العربی هستند. مهرداد در ابتدای حضورش در ترکیب العربی نشان داد بازیکن توانمندی است و گل های تاثیرگذاری را برای تیمش به ثمر رساند و هوادران العربی به او امیدوار شدند. اما ترابی به دلیل مصدومیت های متوالی نتوانسته توانایی هایش را نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

شجاع برای الریان خوش یُمن بود

* شجاع در الریان

شجاع خلیل زاده مدافع تنومند با پیوستن به الریان هواداران این تیم را در صفحات مجازی به تکاپو واداشت. خلیل زاده یکی از بهترین مدافعان قاره آسیا به شمار می آید. آمار و ارقام این بازیکن در چند سال گذشته با پرسپولیس نشان دهنده این واقعیت است. به همین خاطر انتقال این بازیکن ایرانی قدرت خط دفاع الریان افزایش داده است.

* چشمی در ام صلال

روزه چشمی مدافع جدید ام صلال که از استقلال آمده یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران به شمار می آید. او عملکردی فوق العاده در چند سال گذشته به همراه استقلال داشت و این عملکرد درخشانش باعث شد تا سران باشگاه ام صلال او را جذب کنند. انتظار می رود این بازیکن در خط دفاعی تیمش در فصل کنونی خوش بدرخشد.

* علی کریمی در قطر

علی کریمی آخرین بازیکن ایرانی است که به لیگ ستارگان قطر پیوست. باشگاه قطر اخیرا اعلام کرد با علی کریمی هافبک استقلال قرارداد امضا کرد. کریمی بعد از اتمام قراردادش با استقلال به عنوان بازیکن آزاد راهی لیگ ستارگان شد و با باشگاه قطر قرارداد امضا کرد. هواداران قطر امیدوار هستند کریمی مثل هم نامش علی کریمی بازیکن سابق قطر و یکی از اسطوره های فوتبال ایران در ترکیب تیم بدرخشد و یاد و خاطره علی کریمی(اسطوره فوتبال ایران) را زنده کند.

* خلیل زاده و ترابی برای آمدن به قطر قید قهرمانی در آسیا را زدند

مهمترین نکته در انتقال این بازیکنان ایرانی جدایی شجاع خلیل زاده و مهدی ترابی از پرسپولیس بودند که به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ راه پیدا کرد. این دو بازیکن قید قهرمانی در آسیا را زدند و به راهی لیگ ستارگان قطر شدند. البته این دو بازیکن تنها پرسپولیسی هایی نبودند که قرار بود به لیگ قطر منتقل شوند. عیسی آل کثیر و بشار رسن دیگر بازیکنان پرسپولیس هم در آستانه انتقال به لیگ ستارگان قطر قرار داشتند ولی در نهایت این انتقال صورت نگرفت.

بدون شک حضور این دو بازیکن پرسپولیس نقطه قوت برای لیگ ستارگان قطر به شمار می آید و به نوعی خسارتی بزرگ برای لیگ ایران و پرسپولیس است. بعد از جدایی این دو بازیکن هواداران پرسپولیس ناراحت شدند چون می دانند برای پرکردن جای خالی این بازیکن باید زمان زیادی صبر کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس