کد خبر 1138720
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
ترامپ

کارشناس عراقی با بیان اینکه سناریو انتخابات سال 2016 بار دیگر در انتخابات 2020 در حال تکرار است، تاکید کرد، روند انتخابات به گونه ای پیش می رود که باید منتظر پیروزی «دونالد ترامپ» بود.

سرویس جهان مشرق - «صالح لفته»، کارشناس عراقی مسائل اقتصادی و سیاسی عرصه بین الملل در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش از هر چیز به نتایج نظرسنجی های مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی آمریکا اشاره می کند و می نویسد: درحالی که تمام نظرسنجی های انتخابات سال 2016 از پیروزی قاطع «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات ها سخن می گفتند و همه به ویژه دموکرات ها مطمئن بودند که با پایان شمارش آرا کلینتون به عنوان پیروز انتخابات معرفی خواهد شد، دیدیم چگونه «دونالد ترامپ» با تکیه بر آرا مجمع انتخابی پیروزی خود را حتی پیش از شمارش تمام آرا جشن گرفت.

لفته می افزاید: به نظر می رسد، آنچه در انتخابات 2016 رخ داد، هم اکنون در این دور از انتخابات درحال تکرار است و درحالی که همه نظرسنجی ها به پیروزی «جو بایدن» اشاره می کنند، ترامپ با قاطعیت از پیروزی خود در این دور از انتخابات سخن می گوید.

بر این اساس، این تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی بر این باور است، روند انتخابات آمریکا به گونه ای درحال جریان است که باید منتظر تکرار سناریو سال 2016 یعنی کسب اکثریت آرا توسط بایدن، اما پیروزی ترامپ.

وی تاکید می کند: در صورت تحقق چنین سناریویی مراکز نظرسنجی و مطالعاتی انتخاباتی آمریکا تا ابد مصداقیت و اعتبار خود را از دست خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس