جشن قهرمانی پرسپولیسی‌ها به روایت تصویر

بررسی نتایج تیم پرسپولیس در هفته های ابتدایی ادوار نوزده دوره قبلی لیگ برتر مشخص کرد این تیم غیر از یک فصل همواره در فصولی که قهرمانی را از آن خودش کرده فصل را با برد شروع کرده است.

سرویس ورزش مشرق - شاگردان یحیی گل محمدی باید جمعه این هفته ۱۶ آبان در نخستین دیدار لیگ برتر بیستم در حالی به مصاف سایپا بروند که با چهار قهرمانی متوالی در سالهای گذشته توقع طرفداران این تیم را به شدت بالا برده اند. از طرفی حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ نیز دلیل دیگری است تا این تیم از دیدارهای لیگ برتر بیستم به عنوان دیدارهای تدارکاتی همزمان برای دستیابی به هماهنگی و البته کسب امتیازات بیشتر برای تکرار قهرمانی های اخیر بهره ببرد.

بررسی نتایج تیم پرسپولیس در هفته های ابتدایی ادوار نوزده دوره قبلی لیگ برتر مشخص کرد این تیم غیر از یک فصل همواره در فصولی که قهرمانی را از آن خودش کرده فصل را با برد شروع کرده است. به ویژه ۴ قهرمانی اخیر.

پرسپولیس در ۱۹ بازی قبلی اش در هفته های اول ۱۱ برد، ۶ تساوی و تنها دو بار طعم تلخ شکست را چشیده است.

*۵ قهرمانی با برد استارت خورد!

پرسپولیس در ۶ دوره مسابقات لیگ برتر موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. این تیم در ادوار اول، هفتم و شانزدهم تا نوزدهم هر فصل قهرمانی لیگ برتر شده و همه مسابقاتش طی این شش دوره را با برد استارت زده غیر از فصل اول لیگ برتر که این تیم در دیدار با فولاد خوزستان به تساوی ۱-۱ دست پیدا کرد.

*تنها دو شکست با یک چهارمی و یک سومی!

پرسپولیس تنها دو بار در همه این سالها لیگ را با باخت استارت زده است. اولین باخت سرخ ها در هفته اول در لیگ چهارم مقابل تیم فولاد خوزستان رقم خورد. باختی نسبتا سنگین با نتیجه ۳-۱ روبروی تیم خوزستانی در تهران. فصلی که در پایان پرسپولیس به رتبه ای بهتر از چهارمی دست پیدا نکرد. دومین و آخرین باخت پرسپولیس در همه ادوار لیگ برتر در هفته نخست در لیگ برتر ششم رقم خورد. جایی که تیم پرسپولیس در مشهد روبروی ابومسلم خراسان تن به شکست ۳-۲ داد و در پایان فصل هم در رده سومی جدول جای گرفت تا هر دو باری که لیگ را با باخت شروع کرده دستش از کاپ قهرمانی خالی بماند.

*پرتکرارترین حریفان هفته اولی!

بین ۱۳ تیمی که پرسپولیس در ۱۹ دوره قبلی لیگ برتر با آنها روبرو شده است یک تیم سه بار در ادوار اول، چهارم و هفدهم به عنوان اولین حریف این تیم روبروی بازیکنان قرمزپوش تهرانی به میدان رفته است. که به ترتیب یک تساوی، یک باخت و یک برد سهم پرسپولیس بوده است. جالب اینکه تیم سایپا هم در فصل هشتم و شانزدهم حریف هفته اولی پرسپولیس بوده و این فصل (بیستم) هم بار دیگر باید روبروی پرسپولیس به میدان برود! این تیم در دو دوره قبلی هر بار با نتیجه مشابه ۰-۱ مقابل پرسپولیس بازنده بوده است.

*پرسپولیس بیشتر مهمان بوده!

در همه ۱۹ دوره گذشته لیگ برتر تیم پرسپولیس ۱۰ بار مهمان بوده و فصل را با بازی در زمین رقبا استارت زده است و تنها در ۹ دوره لیگ را در استادیوم خانگی اش شروع کرده است. این تیم این فصل هم باید در هفته اول لیگ برتر مهمان سایپا باشد که به این ترتیب تعداد مهمان بودن هایش به عدد ۱۱ می رسد.

*رکورد ۴ ساله و عدد ۷!

از نکات جالب در استخراج نتایج هفته های اول پرسپولیس در نوزده دوره پیشین لیگ برتر این است که این تیم در هر ۴ دوره اخیر که موفق به کسب عنوان قهرمانی شده لیگ برتر را با برد شروع کرده است تا تعداد مجموع قهرمانی هایش را به عدد ۶ برساند. حالا در فصل بیستم اگر پرسپولیس باز هم بتواند لیگ را با برد استارت زده و در پایان قهرمان شود هم رکورد جدیدی در کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر را با رسیدن به عدد ۷ برجای می گذارد و هم رکورد ۵ فصل قهرمانی متوالی را به نام خودش می زند.

*نتایج کلی پرسپولیس در هفته های اول!

لیگ برتر اول؛ پرسپولیس ۱ – فولاد خوزستان ۱

لیگ برتر دوم؛ برق شیراز ۱ – پرسپولیس ۲

لیگ برتر سوم؛ پرسپولیس ۸ – پگاه رشت ۲

لیگ برتر چهارم؛ فولاد خوزستان ۳ – پرسپولیس ۱

لیگ برتر پنجم؛ فجر سپاسی شیراز ۲ – پرسپولیس ۲

لیگ برتر ششم؛ ابومسلم خراسان ۳ – پرسپولیس ۲

لیگ برتر هفتم؛ صنعت نفت آبادان ۲ – پرسپولیس ۳

لیگ برتر هشتم؛ سایپا ۰ – پرسپولیس ۱

لیگ برتر نهم؛ مس کرمان ۳ – پرسپولیس ۳

لیگ برتر دهم؛ پرسپولیس ۱ – تراکتورسازی تبریز ۰

لیگ برتر یازدهم؛ پرسپولیس ۱ – ملوان بندرانزلی ۱

لیگ برتر دوازدهم؛ صنعت نفت ۰ – پرسپولیس ۱

لیگ برتر سیزدهم؛ پرسپولیس ۱ – تراکتورسازی ۰

لیگ برتر چهاردهم؛ پرسپولیس ۱ – نفت تهران ۱

لیگ برتر پانزدهم؛ پرسپولیس ۲ – پدیده مشهد ۲

لیگ برتر شانزدهم؛ سایپا ۰ – پرسپولیس ۱

لیگ برتر هفدهم؛ پرسپولیس ۲ – فولاد خوزستان ۰

لیگ برتر هجدهم؛ پدیده خراسان ۰ – پرسپولیس ۱

لیگ برتر نوزدهم؛ پرسپولیس ۱ – پارس جنوبی جم ۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس