عبدالناصر همتی

بانک مرکزی هم روزهای سختی را پشت سر گذارند. ولی با تخصیص و تأمین به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور، اجازه نداد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم ایجاد شود.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود با اشاره به بزرگداشت ۱۳ آبان نوشت:

سیزدهم  آبان دو سال پیش، دولت آمریکا تحریم‌های جامع زیر را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشورمان به اجرا درآورد: «.. فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران .. / مبادلات نفتی و هرگونه خرید موادپتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت ایران .. /هر گونه مبادله بین موسسات مالی بین المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی..»

در دومین سالگرد اجرای تحریم‌های سنگین آمریکا و علی رغم فشار سخت معیشتی به دهک‌های پایین‌تر درآمدی جامعه، که بخشی از آن هم بی تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود، ملت بزرگ ایران باسربلندی ایستادگی کردو امروز نظاره گرجدال دوجناح داخلی آمریکا علیه یکدیگر است.

 بانک مرکزی هم روزهای سختی را پشت سر گذارند. ولی با تخصیص و تأمین به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور، اجازه نداد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم ایجاد شود.

انصاف نیست برخی ناهماهنگی‌های موجود بین برخی دستگاه‌ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می‌گیرد، به دلیل صبوری و رعایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی، غیر واقع، تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا.. به حساب بانک مرکزی گذاشته شود.

فارغ از توقعات و فشارهای بی موردی که برخی زیاده خواهان دارند و تلاش کسانی که بطور مدام با هدف عدم شفافیت، دنبال دور زدن سیاست‌های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تأکیدبربرنامه‌های اصولی خود، پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    بهتر نیست به جای بانک مرکزی ، دولت فکری به حال برنامه ریزی برای تولید محصولات کشاورزی که نقش مهم اقتصادی امنیتی برای کشور و مردم دارد انجام دهد،تا هر روز به فکر گدایی دلار نیافتد
    • علی IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      1 0
      بانک مرکزی در صف مقدم و هدف درجه یک دشمنان قرار گرفته دشمنان خارجی و دنباله رو های داخلی اون در دستگاه های اقتصادی !
  • بابک IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    در نیت مشکوک و خائنانه ی عده ای سود جو و همراهی آگاهانه برخی افراد معلوم الحال در دستگاه های اقتصادی که با پاسکاری های رسانه ای خائنانه و تحت عناوین فریبنده ای مانند رسوب کالا در بنادر ... دپوی سرمایه مردم و.... بر بانک مرکزی فشار آورده تا رویه مفسده انگیز واردات در مقابل صادرات رو احیا کنند ؛شکی نیست. هیچ عقل اقتصادی توصیه نمیکنه که شخص منابع ارزی خارج از کشور رو بیاره داخل کشور تبدیل به ریال کنه... فقط تنها نکته خرید ارز از کف بازار و دامن زدن به افزایش تقاضای ارز خارج از شبکه بانکی خواهد بود. در حال حاظر قاچاقچیان و برخی بظاهر تجاری که منفعت مشکوک آنها در رویه بدون انتقال ارز(بخوانید با قاچاق ارز) هست با همکاری (بخوانید تبانی)برخی مسولین ؛این جوسازی رو هر از چندگاهی رقم زده و اهداف پلیدشون رو دنبال کنید. فشار به سیستم بانکی جهت ترخیص کالاهای غیر ضرور مانند آنچه در ترخیص خودروهای خارجی در یکسال گذشته شاهد بویم و مسولینی که دائم مصاحبه و ایجاد تشکیک در رسوب کالا میکردند به راحتی قابل شناسایی هستند. سوال اینه چرا چشمان بیدار دستگاه های نظارتی برخرد نمیکنند و ریشه این مفاسد رو نمیخشکانند؟ تا چه زمانی باید سیستم ارزی در این دام شیادان و عوامل رسانه های و جنگ روانی گرفتار باشند؟ یا علی مدد
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      1 0
      احسنت
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    درود بر شما
  • عباس IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    چه جالبه همین الان یه صورتجلسه اجرای در سفر معاون اول به هرمزگان برای همین شو من ها ؛ دیدم! چرا دستگاه های نظارتی میان این صورتجلسات رو غیر کارشناسانه امضا میکنن؟ اینطور دست خودشون رو در نظارت نمیبندن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس