کد خبر 1138512
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
جهان کرونا نمایه

بحران بهداشتی جهان با موج جدید شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه داشته و باعث بازگشت محدودیت ها و قرنطینه شده است.

به گزارش مشرق، بیماری «کرونا» تاکنون جان بیش از یک میلیون و ۲۱۱ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته و ابتلای بیش از ۴۷ میلیون و ۳۶۴ هزار نفر را رقم زده است.

بیشتر بخوانید:

وخامت حال بیش از ۸۶ هزار بیمار کرونایی در جهان +جدول

به گزارش گاردین، روز سیاه کرونایی مجارستان: مجارستان رکوردی تازه در تعداد روزانه ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا را ثبت کرده است.

مجارستان روز سه شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۴ بیمارکووید-۱۹ جان باختkn و مبتلایان به ویروس کرونا با ۳ هزار و ۹۸۹ نفر افزایش به ۸۶ هزار و ۷۶۹ نفر رسیده است.

کاهش گردشگر در اسپانیا: بر اساس داده‌های منتشر شده، ورود رسمی گردشگرهای بین المللی به اسپانیا ۸۷ درصد در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته کاهش یافته، چرا که محدودیت‌های مربوط به افزایش ابتلا به ویروس کرونا، بسیاری را از سفر به این کشور منصرف کرده است.

ابتلای بالا در فرانسه: وزیر بهداشت فرانسه گفت که در فرانسه، هر ۳۰ ثانیه یک پاریسی به کووید-۱۹ آلوده می‌شود، و هر ۱۵ دقیقه یک پاریسی به دلیل ابتلا به این ویروس به بیمارستان منتقل می‌شود.

شرایط جدید مسافران برای ورود به کانادا: دولت کانادا اعلام کرده است قوانین جدیدی را برای مسافران هنگام ورود به این کشور از جمله قرنطینه کردن مسافران، در نظر گرفته است.وضعیت دانشگاه‌های انگلیس: دانشگاه‌های انگلیس همچنان با تاثیر کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند.

این دانشگاه‌ ها با نرخ بالای ترک تحصیل و افزایش هزینه‌های بازنشستگی و خطرات مالی قابل توجهی روبرو هستند.

وضعیت اضطراری در پرتغال: رییس جمهور پرتغال اظهار داشت که او در حال اعلام وضعیت اضطراری به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در زمانی است که ابتلا به این ویروس در حال افزایش است.

آزمایش‌ها در اسلواکی: طی چند روز گذشته از ۵.۴ میلیون شهروند اسلواکی آزمایش کووید-۱۹ به عمل آمده است.

اسلواکی جزو معدود کشورهایی است که طرح آزمایش کل جمعیت را اجرا کرده است.

محدودیت‌های تازه در آلمان: آلمان اعلام کرده است که محدودیت‌های سبکی را از امروز اعمال خواهد کرد.

سینماها، تئاترها، موزه ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها در آلمان از امروز سه شنبه تعطیل خواهند بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس