کد خبر 1138438
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
جیمی کارتر

سلامت گروگان‌های آمریکایی در ایران به صورت یک نگرانی دائمی درآمده بود. صبح زود در باغچه‌های کاخ سفید مشغول قدم‌زدن می‌شدم و شب‌ها خواب به چشمم راه نمی‌یافت.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نوشت: در 13 آبان 1358 دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر سفارت امریکا، کاخ سفید را وارد چالش تازه‌ای کردند. در بخشی از کتاب  «ایران در خاطرات جیمی کارتر» که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی ترجمه و چاپ شده، به نقل از جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت امریکا آمده است:

روز یکشنبه، 4 نوامبر 1979 (13 آبان 1358) تاریخی است که هرگز آن را فراموش نخواهم کرد. اوایل صبح آن روز برژینسکی گزارش داد که سه هزار نفر از افراطیون، اعضای سفارت آمریکا را در تهران که تعدادشان پنجاه یا شصت نفر است، دستگیر کرده‌اند. پس از آن سایروس ونس و من فوراً اطمینان خاطر و ضمانت‌هایی را که قبلاً توسط مقامات ایرانی برای حفظ جان آمریکاییان به ما رسیده بود، مورد بررسی قرار دادیم. ما شدیداً نگران و ناراحت بودیم.

اولین هفته‌ ‌ماه نوامبر 1979 (آبان 1358) دشوارترین ساعات زندگی خود را می‌گذراندم. سلامت گروگان‌های آمریکایی در ایران به صورت یک نگرانی دائمی درآمده بود. صبح زود در باغچه‌های کاخ سفید مشغول قدم‌زدن می‌شدم و شب‌ها خواب به چشمم راه نمی‌یافت. من همواره در این اندیشه بودم که برای آزادی گروگان‌ها ـ بدون اینکه احساسات و شرافت ملی خود را لکه‌دار سازیم ـ چه‌اقدامی می‌توان انجام داد. من به هر پیشنهادی، هر چند که غیرعقلانی و مسخره به نظر می‌رسید، گوش می‌دادم. از جمله پیشنهادهای مذکور، تحویل دادن شاه به ایران برای محاکمه و نیز بمباران اتمی شهر تهران بود.

a*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    10 9
    بزرگترین کار درست در تاریخ انقلاب همین تسخیر سفارت آمریکا بود
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      9 3
      بر منکرش لعنت!
  • دلسوز IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 1
    مرگ بر جیمی کارتر
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    پناه برده بودن به کلیسا و دسته جمعی برای ازادی گروگان ها دعا میکردند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس