کد خبر 1138410
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
حمله ملخ نمایه مهاجرت ملخ

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور از ورود اولین گروه ملخ‌های صحرایی از هند و پاکستان به ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا میردرخصوص ورود اولین گروه ملخ‌های صحرایی به ایران گفت: پیش بینی‌های اولیه حاکی از آن بود که ورود آفت مجدد برای بحث زمستان گذرا از نیمه مهر به کشور آغاز شود که این موضوع به دلیل تغییرات شرایط آب و هوایی به تاخیر افتاد.

بیشتر بخوانید:

نخستین گروه ملخ‌های صحرایی وارد ایران شدند

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور افزود: اولین دسته جات ملخ صحرایی در ۷ آبان از سمت کشورهای هند و پاکستان وارد کشور ما شدند، بدین منظور در منطقه بشاگرد استان هرمزگان در سطحی معادل ۴ هزار هکتار مبارزه علیه این آفت صورت گرفت.

میر ادامه داد: با توجه به بحث زمستان گذرانی ملخ‌های صحرایی پیش‌بینی می‌شود که ریزش‌های متعددی از این آفت در روزهای آتی داشته باشیم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه با ورود این آفت در ۸ تا ۹ استان جنوب کشور درگیر مبارزه خواهیم بود، گفت: برآوردها حاکی از آن است که استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیش از سایر استان‌ها درگیر مبارزه خواهند شد.

او درباره آخرین جزئیات تامین ادوات و سموم برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی که برای این آفت انجام داده‌ایم، تمامی ادوات، سموم و نیروهای انسانی برای مبارزه با این آفت در یک تا ۲ ماه گذشته آماده شده و مشکل خاصی برای مبارزه با این آفت در سال جدید نداریم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 1
    خدایا بسه دیگه
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      0 0
      امکان اینکه عوامل آل سعود ملخ ها را به ایران اورده باشند هست؟
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 1
    شما را تنها کم داشتیم گل بود وبه سبزه آراسته شد! خوب برید کمی انورتر امربکا هرساله تشریف میارید کلی ضرر میزنید به باغات وکشاورزی---
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 2
    اگر زرنگ باشیم همه را خوراک مرغداری ها می کنیم
  • DE ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 2
    مهاجرت ملخ‌ها به ایران -// بابا با این تیتر زدنتون هُررررری دلم ریخت رو هم فک کردم اصلاحطلبهای فراری پنادهنده به خارج مثل اون مجتبی واحدی .. حاج فرج اُلا درباغ یا همون دکتر سوروس آن شیر خر خورده از انگلیس.... اینها دارن باز برمیگرند ایران
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    گنجشک پرورش بدید ...بریزید اونجا فراوون ....!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس