کد خبر 1138350
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
زلزله ترکیه به روایت تصاویر و فیلم

اداره مدیریت بحران و اورژانس ترکیه اعلام کرد شمار قربانیان زلزله اخیر در غرب این کشور به ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کرده و حال ۱۴۷ مصدوم بستری در بیمارستان‌ها نیز وخیم است.

به گزارش مشرق، بر اساس آماری که مسئولان ترکیه‌ای امروز (سه‌شنبه) از تلفات زمین‌لرزه سه روز پیش در شهر «ازمیر» منتشر کردند، تا کنون ۱۰۰ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

ببینید:

عکس/ تداوم عملیات نجات زلزله‌زدگان ازمیر

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اداره مدیریت بحران و اورژانس ترکیه با اعلام این رقم همچنین گفت که ۱۴۷ نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و حال وخیمی دارند.

ببینید:

عکس/ توزیع غذا در مناطق زلزله زده ازمیر

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این حادثه، مرگبارترین زلزله در ترکیه در حدود یکصد سال اخیر بود. همچنین شمار کل مصدومان این زمین‌لرزه از ۱۰۰۰ نفر بیشتر شده است.

بعد از ظهر جمعه بود که زلزله قدرتمندی به بزرگی ۶.۶ ریشتر در اطراف شهر ازمیر واقع در غرب ترکیه و نزدیکی دریای اژه رخ داد. شدت این زلزله به حدی بود که شمار زیادی از خانه‌ها آسیب دیدند و سونامی در برخی از مناطق این شهر اتفاق افتاد.

همچنین روز گذشته بود که نیروهای امدادی در ترکیه توانستند یک دختر سه ساله را زنده از زیر آوارهای ناشی از زلزله اخیر بیرون بیاورند و نجات دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس