خطیب زاده: پیکرهای خانواده غرق شده ایرانی به کشور منتقل می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ترتیبات لازم برای انتقال پیکرهای این حادثه تاسف بار به داخل کشور پس از طی مراحل قضایی پرونده و صدور مجوز قانونی انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده درخصوص آخرین وضعیت و پیگیری‌های انجام شده درباره خانواده غرق شده ایرانی در کانال مانش، با تسلیت به بازماندگان قربانیان اظهار داشت: وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس از نخستین لحظات دریافت خبر تلخ و تأسف بار غرق شدن این خانواده ایرانی در کانال مانش، پیگیری‌های مجدانه خود را از طریق انجام ملاقات، ارسال یادداشت و تماس‌های مکرر با مقامات ذیربط محل در پاریس و منطقه محل وقوع حادثه (شهر دانکرک) برای کشف اجساد، بررسی علل وقوع حادثه و اطلاع از روند شناسایی مظنون و یا مظنونین احتمالی این حادثه دلخراش آغاز کرده‌اند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: براساس آخرین اخبار دریافتی از وزارت امور خارجه فرانسه و پلیس محل، تاکنون اجساد چهار نفر از اعضای این خانواده پیدا شده و تلاش‌ها برای یافتن آخرین عضو خانواده ادامه دارد.

وی در مصاحبه با ایرنا اضافه کرد: مطابق گزارش اولیه پلیس قضایی فرانسه، فردی مظنون به دست داشتن در وقوع این حادثه دستگیر شده و تحقیقات از وی در حال انجام است.

خطیب‌زاده تاکید کرد: بدیهی است پس از طی مراحل قضایی پرونده و صدور مجوز قانونی از سوی مراجع ذیربط فرانسه، بلافاصله ترتیبات لازم برای انتقال پیکرهای قربانیان این حادثه تاسف بار به داخل کشور انجام خواهد شد.

در جریان واژگونی قایق حامل مهاجرانی که تلاش می‌کردند ششم ‌آبان ماه خود را از طریق آبراه کانال مانش، از فرانسه به انگلیس برسانند، چهار عضو یک خانواده ایرانی جان باخته‌ و فرزند ۱۵ ماهه آنها مفقود شدند.

گروه‌های حامی پناهجویان این سانحه را فاجعه‌بارترین سانحه دریایی در سال‌های اخیر نامیده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    ناكارآمدتريتن دولت بعد از انقلاب اسلامي2865
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 1
    به زینب خانم بفرمایید کسانی که ناراضي بودند از ایران که هیچ، از دنیا هم رفتند!
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 1
    بسيار زحمت مي كشيد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس