پیش‌بینی مردم از بازار ارز بعد از انتخابات آمریکا

بایدن یا ترامپ، پیروزی با کدام یک از دو نامزد است؟ مردم سناریوهای مختلفی برای ارز با انتخاب هر یک از نامزدها در نظر می‌گیرند.

به گزارش مشرق، با گرایش نتایج نظرسنجی‌ها به سمت بایدن دلار تا ۲۶ هزار تومان هم عقب‌نشینی کرد و به محض پیشی گرفتن آرای ترامپ در برخی ایالت‌های مهم، نرخ دلار با سرعت به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشت.

همین مسئله به خوبی نشان می‌دهد  معامله‌گران بازار را بیش از هر زمان دیگری تحت تاثیر اخبار خارجی ارزیابی می‌کنند. بنابراین دور از انتظار نیست که با فرض پیروزی هر یک از دو کاندیدای انتخابات، احتمالاتی برای آینده دلار در نظر بگیرند.

بازار ارز بعد از انتخاب بایدن

برآیند نظرسنجی‌ها تاکنون حاکی از آن است که آرای جو بایدن با اختلاف ۸ درصد نسبت به دونالد ترامپ برتری دارد. بر این اساس اگرچه نتیجه نظرات در برخی از ایالات‌های مهم شانس با ترامپ است اما برخی سناریوی فرضی برای پیش‌بینی در بازار ارز را بر مبنای پیروزی بایدن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

در ادامه نظر تعداد محدودی از آنان را می‌خوانید:

«بعد از انتخاباتم هیچ اتفاق خاصی نمی‌افته تازه بدترم میشه چون به احتمال ۹۹ درصد ترامپ پیروز میشه و همگی میرن دنبال دلار و کسی تو بورس پولشو نمیاره. باید فکر اساسی بکنن؛ تزریق پول اعتماد سازی… »

«دلار که پایین بیا نیست و نزدیکای ۲۵ تثبیت میشه با بایدن، چون بایدن هم یکساله با ایران توافق نمیکنه»

«دوست عزیز بایدن برنده بشه شاخص تا ۲ میلیون خواهد رفت چرا الکی زیاده گویی می‌کنید؟ دلار شدیدا خواهد ریخت و تا قیمت ۱۵ رو می‌بینه ربطی به بورس هم نداره»

«انشالله که بایدن باشه، چراکه از نظر روانی و کوتاه مدت مردم یه نفسی میکشن و بازارها به ثبات میرسه و دلار هم نزدیکای ۲۵ تثبیت میشه»

«بعد از انتخاب جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا، تحریم‌ها کمتر میشه، نرخ دلار و به تبع آن قیمت سکه، طلا، خودرو، ملک و ….پایین میاد و بهترین جا برای سرمایه گزاری فقط و فقط بورس هست»

«نتایج انتخابات امریکا ممکن است در کوتاه مدت باعث کاهش ارزش دلار تا بیست و سه تومان شود، ولی بعد از دو هفته افزایش مجدد و در دوره شش ماهه در کانال بیست و پنج تا سی و سه نوسان دارد»

«بایدن قطعا انتخاب میشه و ارزش دلار و به تبع آن نرخ سکه، طلا، خودرو، ملک و…کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد …»

«نتایج نظرسنجی‌ها تاثیر مستقیم در نرخ ارز داره. نمونه‌اش همین امروز؛ دلار زیر۲۶تومن و رو به پایین بود ولی نتیجه چندنظرسنجی اومد که آرای خاموش به نفع ترامپ داره فعال میشه بلافاصله دلاررسید به ۲۸تومن. با این شرایط حتما نتیجه نهایی دراقتصادایران تاثیرمستقیم داره. اگر بایدن پیروز بشه مذاکره میکنه اگربایدن رای بیاره نرخ دلارظرف دوهفته به بیست هزارتومن میرسه»

دلار بعد از پیروزی ترامپ

این اولین باری نیست که نتایج نظرسنجی ترامپ را پیروز میدان نشان نمی‌دهد. سال ۲۰۱۶ نیز وضعیت همین بود و ترامپ کلید کاخ سفید را به کمک آرای الکترال کالج بدست آورد.

حالا هم مردم تکرار این ماجرا را چندان بعید نمی‌دانند پس منطقا برخی بازار ارز را بعد از پیروزی ترامپ تصویر می‌کنند.

تعدادی از نظرات را در ادامه می‌خوانید:

«ترامپ بیاد دلار بسیار بالا میره طلا هم دو تومان صدرصد»

«اگرترامپ‌ رای ‌بیاره ‌ارزو طلا ‌بالا میره‌ وخونه ‌ارزون. چون که ‌ملک‌ قابل ‌جابجایی ‌نیست ‌هر کی‌ ملک ‌فروخت ‌و طلا ‌خرید ‌برد کرده»

«با آمدن ‌ترامپ ‌طلا ‌و ارز ترمزمی‌بره‌ وملک ‌پایین ‌میاد»

«اگه ترامپ بیاد درسته یک تکونی بورس میخوره ولی همه چیز به این بهانه گرون میشه. از لحاظ منطقی بایدن بیاد بهتره چون تولید شرکت ها بهتر میشه دلار تثبیت میشه»

«والا نمیدونم چطورحساب کتاب کردید بایدن بیاد دلارمیشه هزارتومن!؟ چه فرقی میکنه اونم دوهفته هست. دوباره گرونی میشه ازترامپ بدتر. خیالتون راحت فرقی ندارن وضعیت با بایدن ۱۰۰برابرازترامپ خراب تره»

دو سناریو برای یک بازار

گروه سوم پیش‌بینی نتیجه را ممکن نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند دو سناریو در نظر بگیرند؛ یکی پیروزی بایدن و دیگری تمدید ریاست‌جمهوری ترامپ.

مفروضات این گروه برای آینده بازار ارز را، در ادامه و در غالب چند نظر در صفحه تجارت نیوز می‌خوانید:

«انتخاب ترامپ باعث فشار بر اقتصاد ما می‌شود و قطعا تورم باعث رشد بورس می‌شود همین که کسانی که فکر می‌کنند ترامپ برنده می‌شود مشغول خرید در کف قیمت‌های کنونی سهام هستند اما اگر بایدن بشود جو روانی ناشی از مذاکره و آزاد کردن مقداری از فروش نفت یا دلارهای مسدود شده ایران می‌تواند بازار ارز داخلی را کاهشی کند و بازار بورس هم مجددا کاهشی می‌شود. آینده میان مدت و بلند مدت بستگی به پذیرش مذاکرات دارد»

«سقوط سکه و دلار نزدیک است. بهتره منتظر اتفاقات بعد از انتخابات آمریکا باشید. چه با بایدن چه با ترامپ، توافق انجام میشه الکی دلتونو صابون نزنید برید تو صف خرید سکه و دلار»

«دو تا سناریو وجود داره: پیروزی ترامپ = افزایش قیمت دلار = ریزش دستوری بورس جهت جلوگیری از رشد تورم و نقدینگی -پیروزی بایدن = کاهش قیمت دلار = ریزش بورس تا رسیدن قیمت سهام به ارزش ذاتی. البته ممکنه بعد از پیروزی ترامپ توافق بشه بازهم ریزش دلار و ریزش بورس»

منبع:تجارت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    اقتصاد را شرطی نکنید
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    9 0
    برجام به قدری اقتصاد ایران را شرطی و وابسته کرد که الان عطسه ترامپ مساوی تلاطم اقتصادی در ایران است.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 4
    وای به حال ملتی که بجای اعتماد و توکل به خدا، حساب و کتابش رو رو این بسته که تو سرزمین کدخدا ترامپ قمارباز رای میاره یا بایدن آلزایمری /// ریشه اصلی فلاکت اقتصادی ما دقیقا همین تفکره ///
  • SE ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    مگر معاملات ارزی خارج از سیستم مبادلات غیرقانونی نیست؟ پس چگونه است که همه دنبال دلار و یورو هستند؟ اینها چه جوری تهیه می‌کنند و در کجا ارز ها شون را میگذارند؟
  • جواد IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 0
    کسانی که فکر میکنن با برنده شدن بایدن که البته بعیده بورس میریزه از مغز معاف هستن خیلی از شرکت‌ها ب خاطر تحریم ها یا مواد اولیه ندارن یا با قیمت بالاتری بدستشون میرسه و با یک سوم یا یک چهارم ظرفیت در حال تولید هستن بانک ها هم که تحریم کمرشون شکسته و رفع این محدودیت ها برای اونها سود اوره در مورد سهام دلاری فرض کنید سی هزار بشکه نفت با دلار سی هزار تومن صادر کنی سود بیشتری داره یا سیصد هزار بشکه با دلار بیست تومن متاسفانه ب لطف دولت تدبیر اقتصاد ما بشدت با سیاست و آمریکا گره خورده و با اومدن بایدن وضع بهتری خواهد داشت
  • رز IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    خوشم میاد در هر صورت دنبال ریزش بورسی جهت اطلاع الان یه دونه پوشک سایز شش بچه پنج هزار پانصد تومن هس سهام پالایشگاه های بزرگ ما هزار تومن یعنی هر روز معادل پنجاه سهم پالایشگاه ما یه نوزاد خرابکاری میکنه حالا یا سهام ارزونه یا پوشک گرونه
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 1
    چه بایدن بیاد و چه ترامپ، دلار همچین کله کنه و بیاد پایین که دلالها سکته کنند
  • احمد DE ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 4
    قرار است دلار از چرخه معاملات ایران حذف شود و دیگر دلار ارزشی نخواهد داشت.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 4
    چه ترامپ بیایید چه بایدن بورس صعود خواهد کرد. چرا؟ آمدن ترامپ = افزایش قیمت دلار = افزایش بورس آمدن بایدن = کاهش ظاهری تحریمها = افزایش صادرات نفت = افزایش بورس
    • SE ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      0 0
      حیف مولکولهای اکسیژن هوا که در شش های تو برود.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 0
    انشاالله در هر دو صورت امریکا نابود میشه دلار از بین میره چون هر دو قصد چاپ اسکناس دارن
  • امیر IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 1
    ان,شاالاه بایدن میبره در انتخابات کشور ما هم یه معتدل برنده میشه
  • محمد IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    واقعأ چقدر زجرآور و تأسف آوره كه اقتصاد و تقريبأ بيشتر بازار سرمايه يك كشور وابسته و وصل به انتخاب شدن يا نشدن رئيس جمهور يك كشور ديگر و پول اون كشور باشه و همه منتظر و معطل بودن يا نبودن يك فرد
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    یعنی این همه خبر پیشرفت تو کشور این همه شرکت دانش بنیان این همه دانشگاه و این همه دانشجو و این همه استاد هیچ همه منتظر رای آمریکا اینقدر که انتخابات اونا مهم شده اتنخابات خودمون مهم نیست چه کردید با روح وروان مردم که بعد از این همه تلاش برای بالارفتن فرهنگ خود کفایی الان دوباره فکر مردم را دارید وابسته می کنید این که شد دیگه اعتماد به داخل کم و همان بساط وابستگی ایجاد خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس