کد خبر 1138113
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
نقش پول در انتخابات آمریکا

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به نقش پول در انتخابات آمریکا گفت: طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا، کسی که بیشترین هزینه را برای تبلیغات انجام می‌دهد، برنده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، ابوذر گوهری مقدم عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی (وبینار) بررسی ساختار و فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه مشارکت در انتخابات آمریکا نسبت به سایر دموکراسی‌های غربی پایین‌تر است، گفت: با توجه به تحقیقات و آمارهای اعلام شده حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد مردم برای انتخابات ثبت نام می‌کنند و حدود ۵۰ درصد از آن‌ها فقط رای می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

همه آنچه باید درباره انتخابات آمریکا بدانید+عکس و فیلم

وی درباره دلیل ثبت‌نام ابتدایی از رای دهندگان در نظام انتخاباتی آمریکا بیان داشت: اینکه در نظام انتخاباتی آمریکا ابتدا از رای دهندگان ثبت نام صورت می‌گیرد، برای رفع احتمال تقلب در انتخابات است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) افزود: میزان مشارکت در انتخابات‌های ریاست جمهوری آمریکا حدود ۵۰ الی ۵۵ درصد می‌باشد، علت مشارکت پایین در انتخابات به دو فرضیه ختم می‌شود؛ نخست اینکه مردم، چون به سیستم اعتماد دارند و از وضع موجود راضی هستند پس نیازی به شرکت در انتخابات نمی‌بینند، اما این فرضیه قابل قبول نیست و فرضیه دوم از اعتماد نداشتن مردم به سیستم آمریکا صحبت می‌کند که قابل قبول‌تر است.

گوهری مقدم در مورد نسبت افزایش سطح سواد و ثروت رای دهندگان با میزان مشارکت در انتخابات اظهار داشت: در انتخابات آمریکا هر چه میزان سواد و ثروت بیشتر می‌شود درصد رای دهندگان بیشتر می‌شود که علت این امر، خواست این طبقه در جهت تغییر و تحول سیستم فعلی است.

بیشتر بخوانید:

برده‌داری، جنگ داخلی و انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

وی ادامه داد: افراد بیکار و بی سواد در انتخابات آمریکا بر خلاف ایران تمایلی برای شرکت در انتخابات ندارند، چون امیدی به تغییر وضع موجود ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به نقش پول در انتخابات آمریکا گفت: طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا، کسی که بیشترین هزینه را برای تبلیغات و رسانه و به خصوص شبکه‌های مجازی انجام می‌دهد، پیروزی را به دست می‌آورد؛ به طور مثال در انتخابات پیشین شبکه‌های مجازی همانند فیسبوک و توییتر در انتخابات ریاست جمهوری نقش ویژه‌ای را داشتند.

گوهری مقدم در خصوص نظام انتخاباتی آمریکا خاطرنشان کرد: در سیستم آمریکا ابتدا انتخابات مقدماتی شکل می‌گیرد که هر ایالت سیستم انتخاباتی مستقل خودش را دارد، انتخابات مقدماتی درون حزبی است و حدود یک سال و نیم قبل انتخابات اصلی صورت می‌گیرد و از هر حزب در نهایت یک نفر انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه در آمریکا، رئیس جمهور به صورت غیر مستقیم انتخاب می‌شود به این صورت که هم رای مردم و هم رای الکترال کالج تاثیر گذار می‌باشد، تصریح کرد: افراد عضو در الکترال کالج آزادند تا به هر کس که می‌خواهند رای بدهند، تعداد اعضای این مجمع حدود ۵۳۸ نفر است که هر کس ۲۷۰ رای از مجمع بگیرد مطمئنا رئیس جمهور آمریکا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    7 0
    مرگ بر ترامپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس