جدیدترین تصاویر از سریال «سلمان فارسی»

سریال «سلمان فارسی» بعد از فیلمبرداری در شهرک سینمایی نور، راهی سمنان شدند و قرار است برای اولین بار شجاع‌نوری بازیگر نقش اصلی جلوی دوربین «میرباقری» برود.

به گزارش مشرق، فیلمبرداری سریال "سلمان فارسی" در شهرک سینمایی نور به پایان رسید و ادامه فیلمبرداری این سریال در استان سمنان از سر گرفته می‌شود. خبری که حسین طاهری تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی اعلام کرد. او همچنین درباره تمهیدات پیشگیری و پروتکل‌های بهداشتی با توجه به موجِ جدید کرونا تأکیداتی داشته است که مجدّانه‌تر دنبال می‌شود.

طاهری افزود: اکثر عوامل، پرونده پزشکی دارند و به صورت مستمر توسط بهداشت‌یاران و همکاران مرکز بهداشت و درمان سازمان صداوسیما معاینه و غربالگری می‌شوند. علاوه بر بیمه کرونا، روزانه بیشتر از ۱۵۰۰ ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده بین عوامل توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شهرک سینمایی نور در اختیار «سلمان فارسی» قرار گرفت +عکس

تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی و چندی دیگر جلوی دوربین داود میرباقری رفته‌اند و هنوز شجاع‌نوری بازیگر نقش اصلی سریال (سلمان فارسی) جلوی دوربین حاضر نشده و به قولی هنوز فیلمنامه و سناریو به جایی نرسیده که نقش‌آفرینی او آغاز شود. پیگیری‌های خبرنگار نشان می‌دهد قرار است در شاهرود و لوکیشن‌های کنونی سریال، وقتِ آن فرا برسد که شجاع‌نوری برای اولین بار جلوی دوربین داود میرباقری حاضر شود. البته از گریم نقش اسقف با بازی چنگیز جلیلوند دوبلور پیشکسوت هم رونمایی شده اما او هم هنوز جلوی دوربین نرفته است. گفته می‌شود احتمالاً اسقفِ "سلمان" هم برای اولین بار مقابل دوربینِ داود میرباقری قرار بگیرد. 

"سلمان فارسی" زمستان سال گذشته در شهداد کرمان و قشم آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا و لغو سفرهای ترکیه و ارمنستان، دوباره از سر گرفته شد. از بین لوکیشن‌های داخلی مانند شاهرود، شهرک‌های سینمایی غزالی و نور، نهایتاً لوکیشن اطراف شهرستان شاهرود به منظور فیلمبرداری سریال "سلمان فارسی" در سال ۱۳۹۹ انتخاب و مراحل پیش‌تولید ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

روزهای پایانی «سلمان فارسی» در شاهرود

این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم جلوی دوربین می‌رود؛ در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. گفته می‌شود که ماجرای غدیرخم هم در سریال "سلمان فارسی" روایت خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که تمهیدات "میرباقری" برای روایت داستان‌های سلمان فارسی در ۴۰ قسمت پیش‌بینی شده چیست؟

حتی شاید در صورت لزوم، فصل دومی هم برای ساخت داستان‌های دیگر زندگی و احوالات "سلمان فارسی" درنظر گرفته شود.

مرقد مطهر سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر اکرم(ص) و از یاران حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در ۳۰کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بغداد در شهر مدائن قرار دارد؛ کنار حرم سلمان فارسی مرقد طاهر فرزند امام محمدباقر(ع)، مرقد عبدالله‌بن جابر انصاری و مرقد حُذَیفة‌بن ایمان قرار دارند، سلمان فارسی(ع) در تاریخ ۸ ماه صفر سال ۳۶ هجری قمری درگذشت.

سریال "سلمان فارسی" به تهیه‌کنندگی حسین طاهری و به سفارش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله بزرگ‌ترین آثار نمایشی تاریخ کشور محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری این سریال الف‌ویژه حدود ۵ سال طول بکشد. بازیگران ایرانی و خارجی از کشورهای یونان، مراکش، تونس و ... در آن بازی خواهند کرد.

فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی می‌کند؛ همچنین علی دهکردی، چنگیز جلیلوند و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس