محمد امامی نمایه

اقدامات مجرمانه شبکه تحت مدیریت امامی در ۷ محور مشخص شده که مجموع مبالغ این اتهامات رقمی برابر با هزار و ۱۵ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان بوده است.

به گزارش مشرق، مهدی عبداللهی، دبیر گروه اقتصاد فرهیختگان نوشت:براساس متن کیفرخواست دادگاه امامی، وی متهم است به اینکه از طریق نفوذ در مدیران وقت بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های وابسته به نهادهای مزبور و از مجرای پرداخت رشوه موفق شده است مبالغ قابل‌توجهی را در پوشش دریافت تسهیلات و ضمانتنامه یا قرارداد حق‌العمل‌کاری از نهادهای مزبور برای شبکه منسوب به خود خارج کند.


اقدامات مجرمانه شبکه تحت مدیریت امامی در ۷ محور مشخص شده که مجموع مبالغ این اتهامات رقمی برابر با هزار و ۱۵ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان بوده است.
امامی با تاسیس ۵ شرکت‌ کاغذی به اسامی الکتروکژال، فنل کژال، راهبرد پویان آدان، پایدار کالای پاسارگاد و جهان‌گستر پژواک موفق به اخذ ٢٦ فقره ضمانتنامه بانکی فاقد پشتوانه و مجموعا به ارزش ۵۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شده است.


یکی از نکات قابل‌تامل که حکایت از نفوذ بسیار بالای شبکه تحت مدیریت امامی در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان دارد، نقش امیررضا فرزان‌راد در این ماجرا است. بنابر متن کیفرخواست قرائت‌شده در دادگاه، فرزان‌راد، درکنار محمد امامی، از ذی‌نفعان اصلی اقدامات مجرمانه در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.


بنابر اظهارات نماینده دادستان، فرزان‌راد جوابیه استعلامات مراجع قضایی و انتظامی که خطاب به مدیران بانک سرمایه بوده را خود تنظیم می‌کرده است. یکی دیگر از اقدامات فرزان‌راد، تعیین و چینش اسامی کارشناسان رسمی دادگستری برای ارزیابی املاک محمد امامی است که قرار بوده برای تملک به بانک سرمایه داده شوند.


براساس متن کیفرخواست دادگاه امامی، نفوذ وی در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان و نهادهای وابسته به آنها به اندازه‌ای بوده که چارت سازمانی بانک سرمایه و صندوق توسط وی چیده شده است. امامی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ که شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بوده، عزل و نصب‌ها را از طریق غندالی انجام می‌داده است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس