کد خبر 1137735
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
همکاری مجلس در کاهش موانع توسعه ریلی/ تاثیر خط آهن سنگ بست-دوغارون در مراودات با افغانستان

معاون امور مسافری راه آهن کشور گفت: از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۷۰۰ واگن بالای ۴۵ سال سن با هدف ارتقای ایمنی و رفاه مسافران از ناوگان حمل و نقل ریلی کشور خارج شده است.

به گزارش مشرق، میرحسن موسوی ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر کل راه آهن اراک عنوان کرد: در سال‌های اخیر توجه به موضوع توسعه حمل و نقل ریلی کشور مورد توجه رهبر معظم انقلاب و مسئولین عالی نظام قرار گرفته است.

معاون امور مسافری راه آهن کشور افزود: در سال‌های اخیر قوانین خوبی در راستای توسعه زیرساخت‌های راه آهن تدوین شده است و باید از این فرصت برای توسعه حمل و نقل ریلی استفاده کرد.

موسوی با اشاره به اهمیت موضوع نیروی انسانی در شرکت راه آهن کشور بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تمامی حقوق و مزایای همه کارکنان با هر نوع قراردادی حتی در ایام کرونا به موقع پرداخت شده و با تدابیر اندیشیده شده تأخیر در پرداخت‌ها نیز به حداقل ممکن رسیده است.

به گفته وی از ابتدای سال ۹۸ تا کنون پرداخت حقوق کارکنان به طور مرتب انجام شده است.

معاون امور مسافری راه آهن کشور توجه شرکت راه آهن به مقوله جهش تولید را مهم برشمرد و گفت: در شرکت راه آهن سعی شده از پتانسیل و توانمندی‌های داخلی صنایع ریلی استفاده شود.

موسوی افزود: ۳۲۹ ناوگان با ارزش ۵۶۷ میلیارد تومان تولید شده و به ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۳۹۱ نفر منجر شده است.

وی نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی را مهم عنوان کرد و گفت: از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۷۰۰ واگن بالای ۴۵ سال سن از رده خارج شده است و به نحوی رکورد نوسازی ناوگان ریلی شکسته شد.

موسوی با اشاره به شیوه بیماری کرونا در کشور و تأثیر آن بر راه آهن گفت: به منظور حفظ سلامتی مسافران تنها به ۵۰ درصد ظرفیت مسافران خدمات رسانی شده و ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر نسبت به سال قبل کمتر جا به جا شده است اما با همه مشکلات توانستیم در بخش بار با تمهیدات و تلاش‌های صورت گرفته، نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد حمل بار را شاهد باشیم.

معاون امور مسافری راه آهن کشور با اشاره به آغاز پروژه مدیریت استعدادها در راه آهن اظهار کرد: این پروژه به منظور ارتقا نیروی انسانی توانمند در مجموعه راه آهن است. تمامی نیروها می‌توانند در فراخوانی که صورت می‌گیرد نسبت به خود اظهاری اقدام کنند تا با همکاری یکی از دانشگاه‌های کشور نسبت به آموزش آنها اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش مهر، در پایان این مراسم از زحمات محمد رضا قربانی مدیر کل اسبق راه آهن اراک تجلیل به عمل آمد و حمید گوگوچانی به عنوان سرپرست راه آهن اراک منصوب شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس