کد خبر 1137707
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
مسئولان دولتی را به مناظره دعوت می‌کنم/درگیر «تحریم‌ داخلی» هستیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشور درگیر تحریم‌های داخلی است و از فقدان یک مدیریت مقتدر اقتصادی در دولت رنج می‌برد.

به گزارش مشرق، الیاس نادران در جلسه علنی امروز (یک شنبه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت، گفت: شیطنت‌های نظام سلطه که به دست دولت مردان فرانسه در هفته وحدت انجام گرفته را محکوم و هوشیاری شیعه و سنی را طلب می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

پشت‌پرده لایحه مشارکت عمومی خصوصی

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در روزهای گذشته بر سه نکته تاکید داشت که از نظر بنده مهم است، افزود: نخست آنکه ما در جنگ اقتصادی هستیم. ثانیاً: وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و دولت در امر مسکن کوتاهی‌هایی داشته است و ثالثاً: فهمیدیم باید توجه به داخل داشته باشیم و از خارجی کاری برای ما بر نمی‌آید.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: این تغییر رویکرد هرچند دیر هنگام برای ملت ما امید آفرین است و استلزاماتی دارد که دولتمردان باید به آن پایبند باشند.

نادران تصریح کرد: همانگونه که در ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی آمده است، دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی بر ما تحمیل کرده است و برای مقابله با آن ۲۴ بند ابلاغ شده که ماحصل آن یک اقتصاد درون زا و برونگرا با مولفه‌هایی است که تنوع گرایی در صادرات و دانش بنیان بودن و سلامت محیط کسب و کار و برداشتن موارد زائد از دست و پای تولید و استقلال بودجه از نفت بخشی از آنها است.

وی اظهار داشت: امروز کشور درگیر تحریم‌های داخلی است و از فقدان یک مدیریت مقتدر اقتصادی در دولت رنج می‌برد، متأسفانه کم اعتنایی ریاست جمهور به حوزه اقتصاد باعث شده که حتی دستگاه‌های فرابخشی به صورت جزیره‌ای و ملوک الطوایفی اداره شود. تزریق نا امیدی از بیرون وقتی با این نا کارآمدی‌های مدیریتی ممزوج می‌شود، اعتماد عمومی که بن مایه سرمایه اجتماعی است را از بین می‌برد. حال آنکه گشایش‌های ارزی از مهر ماه چشم انداز روشنی را نوید می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آیا خروجی تفحص‌ها مبارزه با فساد است؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از رئیس جمهور به عنوان فرمانده این میدان می‌خواهم مدیریت یکپارچه اقتصادی را بر اقتصاد ملی حاکم کند و از ظرفیت‌های تولیدی، مالی و فکری کشور در بخش خصوصی و سایر قوا بهره گیرد.

نادران با بیان اینکه مجلس هرچند با تأخیر پس از ۴ ماه با بررسی راه‌های مختلف تأمین مالی طرح کوتاه مدت معیشت مردم از طریق کالا برگ‌های الکترونیکی را تصویب کرد، گفت: امروز برای مردمی که در زیر چرخ دنده‌های تحریم خارجی، ناکارآمدی مدیریتی داخلی و سواستفاده عده‌ای فرصت طلب صاحب قدرت اقتصادی گرفتار شده اند، حل معضلات معیشتی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. حداقل نفس‌کشی برای زنده ماندن مردم لازم است.

وی گفت: متأسفانه سخنگوی دولت که بیشتر استاد جنگ روانی است، مجلس را به تمسخر گرفته است؛ از همین تریبون مسئولان دولتی را در رابطه با طرح مجلس و راه‌های تأمین مالی آن به مناظره دعوت می‌کنم تا معلوم شود کدام شیوه‌ها و عملکردها و رویکردها در بودجه ۹۹ عاقلانه تر و عادلانه تر و شدنی‌تر آثار تورمی کمتری دارد و طبقاط ضعیف و متوسط را بیشتر حمایت می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: طرح‌های بیشتری در حمایت از تولید و برداشتن تحریم‌های دولتی در دست بررسی است که در بودجه ۱۴۰۰ و قبل از آن اعمال خواهد شد.

نادران با بیان اینکه نسبت مجلس و دولت مانند استاد آهنگری و شاگردش است که باید به هر قیمت تا پایان دوره این دولت به سرانجام برسد، افزود: بنده از توصیه‌های ۱۱ گانه رهبر معظم انقلاب در نطق افتتاحیه مجلس به ویژه اولویت دادن به مسائل کلیدی، لطمه نخوردن کشور در سال آخر دولت و سال اول مجلس، تعامل و هم افزایی با سایر قوا و عدم مجادله و منازعه در برخورد با دولت و قوه قضائیه جز کار، کار، کار چیز دیگری نمی‌فهمم و بردن مجلس به حاشیه‌های مخرب را امیدآفرین نمی‌دانم.

وی گفت: فراموش نکنیم که امپراطور رسانه‌ای دشمن خارجی به دنبال پمپاژ نا امیدی است. مجلسی قوی است که می‌تواند دولت را در خدمت به مردم فعال‌تر کند و به همین دلیل نظارت‌های قانونی اهمیت می‌یابد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مزین شدن این مجلس به مجلس امید و انتظار و اینکه یکی از انقلابی‌ترین و قوی‌ترین مجالس پس از انقلاب است حکایت از انتظاراتی دارد که به اعتقاد بنده هنوز به مقصد نرسیده است. عدم تحقق این مطالبه، هر چند هنوز قضاوت کردن زود است، مستلزم آسیب شناسی جدی است.

نادران با اشاره به اینکه امروز ساختارهای مجلس شکل گرفته است، گفت: هیئت رئیسه، کمیسیون‌ها، فراکسیون‌های سیاسی، غیر سیاسی و نهادهای اجرایی مستقر شده اند. چرا پس از بیش از پنج ماه خروجی قابل اعتنایی در حوزه اقتصادی و اجتماعی نداریم. به جز طرح معیشت که آن هم در حال بررسی است.

وی گفت: متأسفانه زین کردن اسب برای انتخابات ۱۴۰۰ توسط تعدادی از عزیزان نماینده و دست و پا کردن کسب موقعیت در دولت آینده یا شهرداری تهران، آثار نامطلوبی به جا گذاشته است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: ناکارآمد کردن مجلس و سیاسی کردن تصمیمات کارشناسی و بی اثرکردن ابزارهای نظارتی مجلس، از شش برادری که بنابر اطلاع در تدارک این مهم هستند خاضعانه می‌خواهم وقت خود را صرف اداره مجلس و نهادهای مرتبط کنند.

نادران ضمن تشکر از بانک مرکزی برای ابلاغیه هزینه تراکنش بانکی، گفت: ان شاءالله برای ریختن آنها به خزانه و هزینه کردن آن برای معیشت مردم به جای پُر کردن جیب بانک‌های خصوصی، دولتی، بانک مرکزی و سایرین هم به زودی طرحی را تقدیم می‌کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس