عربستان نمایه

یک نویسنده عراقی ضمن انتقاد شدید از حضور اقتصادی عربستان سعودی در عراق، تأکید کرد: عربستان به بهانه پروژه‌های اقتصادی به دنبال اشغال عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «احمد عبدالساده» نویسنده عراقی به تلاش عربستان برای راه اندازی پروژه های اقتصادی در عراق واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

صادرات نفت منطقه کردستان عراق متوقف شد

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص با انتشار یک پست توئیتری نوشت: عربستان به بهانه پروژه‌های اقتصادی به دنبال اشغال عراق است.

بیشتر بخوانید:

هشدار درباره تسلط عربستان بر زمین‌ در عراق به بهانه سرمایه‌گذاری

این فعال رسانه ای عراقی همچنین اعلام کرد: عربستان سعودی با پروژه خود در زمینه سرمایه گذاری در استان های کربلا، نجف، مثنی و انبار، برای اشغال عراق تلاش می کند.

عبدالساده در ادامه تأکید کرد: این پروژه سرمایه گذاری پس از آن اجرا می شود که عربستان سعودی در اجرای پروژه های قبلی یعنی فعال کردن هسته های پنهان داعش در عراق و همسو ساختن برخی شیوخ عشایر با خود شکست خورد.

این نویسنده عراقی یادآور شده است: این نهایت خیانت است که به رژیمی که از داعش حمایت کرده است اجازه داده شود مناطق گسترده ای از اراضی عراق را به بهانه سرمایه گذاری اشغال کند.

پیشتر نیز ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ماهیت سرمایه گذاری عربستان سعودی در عراق هشدار داد و آن را راهی برای استعمار توصیف کرد.

در این بیانیه از مقامات مسئول عراقی خواسته شده است که مانع پروژه واگذاری زمین‌هایی برای سرمایه گذاری به سعودی‌ها در کربلا، مثنی و نجف شود و تاکید شده است که این اقدام پیامدهای خطرناکی برای امنیت و حاکمیت عراق خواهد داشت و به ذخایر راهبردی آب‌های زیرزمینی عراق نیز آسیب می‌زند.

در این بیانیه ضمن تاکید بر ضرورت توقف واگذاری ۱۵۰ هزار دونم از اراضی بادیه عراق، از عشایر اصیل عراقی و تمام نیروهای ملی این کشور خواسته شده است که با این پروژه مخالفت کرده و جلوی آن را بگیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس