کد خبر 1137575
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
اعتراضات آمریکا

«فینیان کانینگام» روزنامه‌نگار و تحلیلگر اهل ایرلند شمالی با نگارش یک یادداشت درباره خشونت‌ها و وضعیت جاری در آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری درباره احتمال جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، در حالی که مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی طی هفته‌های اخیر از تدارک نیروهای گارد ملی در چند ایالت برای مقابله با شورش‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) خبر داده‌اند، یک تحلیلگر غربی درباره احتمال جنگ داخلی در این کشور به خاطر تلنبار شدن مشکلات ذاتی و اختلال سیستمی در ایالات متحده هشدار داد.

او در یادداشتی برای «اسپوتنیک» نوشت: «در حالی که آمریکا در حال ورود به یک انتخابات ریاست جمهوری بسیار داغ است، نگرانی‌های زیادی درباره احتمال به خشونت کشیده شدن (در این کشور) وجود دارد. برخی تحلیلگران حتی نگران هستند که ممکن است خشونت تبدیل به یک جنگ داخلی شود».

بیشتر بخوانید:

سایه آشوب و هراس بر آمریکای پساانتخابات

«فینیان کانینگام» روزنامه‌نگار و تحلیلگر اهل ایرلند شمالی تصریح کرد: «(وضعیت جاری در آمریکا) یک طوفان کامل است. خصومت‌های حزبی در نقطه جوش قرار دارند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور و حامیان جمهوریخواه او با دیده حقارت به جو بایدن رقیب دموکراتش و همچنین حامیان به اصطلاح "لیبرال" او نگاه می‌کنند. طرف مقابل (دموکراتها) هم از ترامپ و پایگاه رای "رقب بار" او تنفر دارند».

ببینید:

فیلم/ بلایی که پلیس آمریکا برسر زن ویلچرنشین آورد!

وی ادامه داد: «تحریف ها در سوء تفاهمات به روشنی قابل رویت است. (بایدن و طرفدارانش) ادعا می‌کنند که "روح ملت" در مخاطره قرار گرفته است. عجیب‌ترین تحریف این است که ترامپ دارد به پایگاه رای خود می گوید بایدن، سوسیالیست است و خواهان به راه انداختن یک انقلاب مارکسیستی است. این موضوعات نشان می دهد که آمریکایی‌ها چقدر کم اطلاع هستند و این جهالت می تواند چقدر خطرناک باشد. البته اگر واقعا آمریکایی‌ها یک گزینه واقعی سوسیالیست داشتند که به او رای دهند، در آن صورن کشورشان شاید راهی برای خروج از این وضعیت یک کشور رو به فروپاشی پیدا می کرد».

کانینگام معتقد است: «خوب موضوع آتش افروزانه مربوط به مشروعیت انتخابات هم در میان است. ترامپ همین حالا هم اعتبار صندوق های آرا را با "متقبلانه" و "فاسدترین" انتخابات خواندن آن تضعیف کرده است در نتیجه اگر او ببازد همانطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، میلیون‌ها نفر از حامیانش بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی نخواهند پذیرفت. ترامپ هم پیشتر تهدید کرده که به انتقال مسالمت آمیز قدرت تن نخواهد داد».


«فینیان کانینگام» روزنامه‌نگار و تحلیلگر اهل ایرلند شمالی

به باور او، «اگر ترامپ بتواند یک پیروزی شگفت‌انگیز کسب کند، میلیون‌ها نفر از دموکرات‌ها مشروعیت او را نخواهند پذیرفت و مدعی می‌شوند که رئیس جمهور مستقر، آرای پُستی را سرکوب کرد و دست به دیگر انواع سرکوب‌ها زده است. موضوع دیگری که به ابهام کنونی دامن می زند، ابهام درباره نتایج نهایی آرا است. تکمیل روند شمارش آرای پُستی چند روز به طول می انجامد و هر یک از ۵۰ ایالت قوانین متفاوتی در زمینه زمان اتمام شمارش دارند. به همین دلیل محتمل است که هر دو نامزد به طور همزمان و با استناد به طرق مختلف محاسبه کردن آرا، مدعی پیروزی در انتخابات شوند».

از نظر این تحلیلگر ایرلندی، «آنچه بیش از این موضوعات نگران کننده است، گزارش‌ها درباره فروش بالای سلاح در ایالات متحده است به طوری که در سال جاری ۱۷ میلیون قبضه سلاح گرم فروش رفته که این رکورد است. تحلیلگران این موضوع را به خصومت‌های ادامه‌دار چند ماهه در خیابان‌ها علیه خشونت پلیس و شلیک به افراد سیاه پوست نسبت می‌دهند. بار دیگر باید این موضوع را یادآوری کرد که این تنش‌ها دقیقا با خطوط و تمایلات حزبی همخوانی دارد و طی آن جمهوری‌خواهان دموکرات‌ها را به تحریک و برانگیختن اعتراضات متهم می‌کنند».

ببینید:

فیلم/ وقتی پلیس آمریکا به سیم آخر می‌زند!

او ادامه داد: «مولفه دیگر مرتبط با افزایش فروش سلاح، همه گیری ویروس کرونا است. حامیان ترامپ به طور خاص معتقد هستند که همه گیری پوششی برای سرکوب آزادیهای مدنی توسط دولت فدرال است. این موضوع سبب شده که شبه نظامیان مسلح خود را برای خیزش آماده کنند. افشای توطئه سیزده عضو یک گروه شبه‌نظامی برای ربایش و کشتن یک فرماندار دموکرات، نماد متعارف از وجود شبکه های زیرزمینی در آمریکا است؛ شبکه‌هایی که احتمال می‌رود در صورت برگزاری یک انتخابات مورد اختلاف واکنش نشان دهند».

کانینگام افزود: «بنا براین، وقوع یک جنگ داخلی، سناریویی دور از ذهن نیست یا حداقل به وقوع پیوستن یک خشونت مسلحانه شدید بین گروه های مسلح یا بین این گروه‌ها و ماموران نیروهای اجرای قانون (پلیس و غیره). اما اینکه رسانه‌ها (در آمریکا و غرب) در تلاش برای متهم کردن روسیه به خاطر این هرج و مرج هستند، مسخره است».

او معتقد است: «سیاست و جامعه در آمریکا، به خاطر مشکلات ذاتی خودش دچار یک وضعیت در هم و برهم و افتضاح است. این مشکلات در خطر منفجر شدن و تبدیل به خشونت با دامنه گسترده هستند اگر حتی به منازعه شبیه به جنگ داخلی تبدیل نشوند. با این حال رسانه‌های آمریکایی و شخصیت‌های به اصطلاح "نهادهای اطلاعاتی" دارند برای اینکه روسیه را مقصر بخوانند، له له می‌زنند».

وی افزود: «به خاطر همین است که ایالات متحده در چنین وضع در هم برهم و افتضاحی قرار دارد چرا که درباره ورشکسته شدن دموکراسی خودش، در وضعیت انکار قرار دارد و به جای مواجه شدن با وضعیت زندگی آمریکایی‌ها در یک نظام سرکوبگر اُلیگارشی که در آن هر چهار سال یک عروسک خیمه‌شب‌بازی (درباره انتخابات) به راه می اندازد، طبقه نظام سیاسی در این کشور با قربانی کردن و اتهام زنی به روسیه و دیگر "دشمنان خارجی" به دنبال ایجاد انحراف در افکار عمومی هستند».

یادداشت تحلیلگر ایرلندی با این جمله هشداردهنده به اتمام می رسد: «طبقه سیاسی آمریکا متوهم است و در انکار به سر می‌برد. به همین دلیل است که آنها با اختلال عملکرد سیستمی مواجه هستند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    جناب کانینگام! شما نگران ایرلند شمالی خودت باش که توی قبضه‌ی انگلیس کثافته... وضعیت نگران کننده آمریکا کیلو چنده؟ فرعونهای زمانه... خودشون کردند تا به این وضعیت رسیدند... چقدر خون ملتها رو توی شیشه کردن این حرامیهای آنگلوساکسون...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس