مجلس نمایه

نماینده تهران در مجلس با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید بیرون مجلس بگویند عده‌ای به دنبال آن هستند که انتخابات را به نفع افرادی خاص مهندسی کرده و چنین شائبه‌ای وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، احمد نادری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۱ آبان) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون شوراها درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و در مخالفت با این گزارش اظهار داشت:‌این گزارش یک حسن دارد وچندین عیب.

بیشتر بخوانید:

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

وی درباره حسن این اصلاح قانون گفت: طبق این گزارش هر کسی نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند و عملا با این کار مقداری کار شورای نگهبان راحت خواهد شد. 

نماینده تهران در مجلس  درباره عیوب این اصلاح قانون گفت:‌در شرایط فعلی کشور و اقتصاد و معیشت مردم دچار مشکل شده و مردم هم اکنون دغدغه سفره و نان خود هستند و حتی دامدار مشکل کنجاله دام خود را دارد؛ کشاورز درگیر سم و کود شیمیایی خود است و ملت کوچکترین سرپناهی نداشته و سیاست‌های غلط و نئولیبرالی دولت کنونی طبقه متوسط را به طبقات پایین‌تر پرتاب کرده است.

نادری گفت:‌در شرایط فعلی همه مردم به مجلس چشم دوختند تا طرح‌های معیشتی ارائه داده و مشکلات کشور رفع شود. ولی آیا اولویت مجلس انقلابی آن است که قانون انتخابات ریاست جمهوری و برخی مواد آن را اصلاح کنیم؟

وی  خاطرنشان کرد: شائبه مهندسی کردن انتخابات هم وجود دارد که اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شائبه این کار را توسط مجلس ایجاد می‌کند و چرا باید مجلس به این شائبه دامن بزند؟ و چنین نقطه ضعف را برای خود قائل شویم که از بیرون رسانه‌ها ببیند و بنویسند که مجلس به دنبال آن است انتخابات را به نفع افرادی خاص مهندسی می‌کند.

نماینده تهران در مجلس گفت: شرایط ذکر شده در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری کارشناسی نیست و کاملا سلیقه‌ای نوشته شده و برخی از شرایط هیچ تناسبی با شرایط ریاست جمهوری ندارد.

نادری افزود: برای مثال سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۴۵تا۷۰ سال عنوان شده در حالی که چنین سؤالی وجود دارد که چرا ۴۰ سال نه؟

وی خاطرنشان کرد:‌مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب صراحتا فرمودند که جوانان شانه خود را زیر بار مسئولیت‌های کشور بدهند و آیا این طرح چنین چیزی را مهیا می‌کند؟

نماینده تهران در مجلس گفت: وقتی مقام معظم رهبری رئیس جمهور شدند ۴۲ سال داشتند ولی با اصلاح قانون فعلی انتخابات ریاست جمهوری نمی‌توانستند در آن دوران رئیس‌جمهور شوند.

نادری افزود:‌هم اکنون جوانان می‌توانند بعد از تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم وارد مسئولیت‌ها شوند.

وی  گفت:‌مجلس نباید فضای ناامیدی را برای جوانان ایجاد کند و اگر طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس تصویب شود منجر به یاس و ناامیدی جوانان خواهد شد ضمن اینکه می‌توانند منجر به کاهش شدید مشارکت‌های مردم را به وجود آورد.

نماینده تهران در مجلس گفت: بعید می‌دانم آقای قالیباف موافق طرح  اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و کاهش سن نامزدهای انتخابات باشند. کما اینکه وی قبل از حضور در مجلس وقتی طرح نئو اصولگرایی را مطرح کردند بر حضور جوانان تاکید داشتند. در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری عنوان شده که شهرداران شهرهای بالای سه میلیون نفر جمعیت می‌توانند نامزد شوند اما این سؤال وجود دارد مگر چند شهر بالای سه میلیون نفر وجود دارد و چرا شهردار شهر بالای دو میلیون نفر جمعیت چنین امکانی ندارد؛ مگر کلانشهر با کلانشهر دیگر فرق می‌کند؟ 

نادری گفت:‌در این طرح عنوان شده که استانداران بالای دو میلیون نفر جمعیت می‌توانند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند و این سؤال وجود دارد که استانداری که استانش یک میلیون و ۹۰۰ نفر جمعیت دارد چرا نمی‌تواند نامزد انتخابات شود مگر این استان با استان دو میلیون نفر جمعیت چه تفاوتی دارد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس