کد خبر 1137297
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
ولایتی: رئیس جمهور فرانسه دنباله‌رو صهیونیست‌ها‌ست/فتنه‎گران بین‎المللی در منطقه قفقاز جنوبی آشوب ایجاد کردند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه جهان اسلام در برابر اهانت رییس جمهور فرانسه خواهد ایستاد، گفت: مسایل منطقه قفقاز باید از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به صورت مجازی در مراسم نکوداشت سالگرد شهادت ایت الله قاضی طباطبایی حضور یافت.

در این مراسم که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی آغاز شد، ولایتی با توجه به نقش و اهمیت این استان در مقابله با تهدید های خارجی گفت: ایرانی ها برای مردم آذربایجان جایگاه ویژه ای قائل هستند به خاطر اینکه برای احیاء ایران و تثبیت مذهب تشیع در این کشور. افتخار به وجود آوردند و سلسله صفویه نقش بسیار مهمی در باز تعریف ایران و تثبیت مرزهای کشور داشته است.

وی افزود: در طول تاریخ بسیار مهم کشورمان، مردم آذربایجان بدون تردید نقش ارزشمندی داشتند و در حقیقت سلسله صفویه از اردبیل و تبریز شروع شد و سراسر ایران را فرا گرفت و لذا از این نظر به آذربایجانی ها مدیون هستیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: هیچ بخشی از ایران به اندازه آذربایجان در معرض آسیب همسایگان نبود و در طی این سالها و قرن های متوالی آذربایجانی ها از هویت ایرانی چه در زمان حمله رومی ها، چه در زمان عثمانی و چه در زمان تجاوز روس ها به شمال ایران مردانه دفاع کردند.

ولایتی افزود: در انقلاب های مشروطه و انقلاب اسلامی ایران مردم آذربایجان پرچم دار بودند و در این بین علمای بزرگ آذربایجان نقش بسیار مهمی ایفا نمودند که ایشان قطعاً از فقهای بزرگ شیعه دوازده امامی بوده است، ملا احمد اردبیلی، قاضی طباطبایی و مرحوم سید محمد علی قاضی طباطبایی علمای بزرگ اذربایجان بودند که نقش بسیار مهمی در تبیین تشیع ایفا نمودند و امروز جمهوری اسلامی ایران اگر پرچمدار اسلام و شیعه در جهان اسلام است همه علمای سنی و شیعه اقرار دارند که پشتوانه اسلام در جهان اسلام جمهوری اسلامی است و با پایه گذاری این نهضت بزرگ توسط امام خمینی (ره) و ادامه آن توسط سلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مستحکم ایستاده است.

وی گفت: بزرگانی مانند آیت الله سید علی محمد قاضی طباطبایی در پیشتازی آذربایجان در انقلاب اسلامی ایران نقش بسیار مهمی داشتند و نقش حاج محمد حسین کاشف الغطاء بسیار مهم بود و نکته مهم اینکه ایشان تنها مرجع در بین شیعیان در بین اهل تسنن و شیعه بودند که در زمان اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست ها اعلام جهاد کردند.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز مشاهده می کنیم که مردم آذربایجان در همه عرصه ها آماده هستند چه در دفاع مقدس و حالا هم که ایران به عنوان رکن اساسی مجموعه مقاومت است باز در منطقه مردم اذربایجان نقش بسیار مهمی دارند.

وی همچنین به موضوع قفقاز جنوبی اشاره و گفت: امیدواریم هرچه زود تر آنچه که فتنه گران بین المللی در منطقه قفقاز جنوبی ایجاد کردند و موجب شهادت بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان هم شدند و می خواهند این کانون بسیار مهم و حساس بین الملللی را به مرکزی برای ایجاد مشکل در شمال ایران تبدیل کنند رفع گردد و اصول سیاست جمهوری اسلامی ایران هم مشخص است و راه آن جنگ و درگیری نیست بلکه باید از طریق دیپلماتیک و سیاسی این مشکل حل بشود و کشورهای منطقه باید به آذربایجان و ارمنستان کمک کنند تا صلح و ثبات برگردانده شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به وقایع اتفاق افتاده در فرانسه هم تاکید کرد: در مورد رییس جمهور فرانسه هم نشانه سقوط دیپلماسی در این کشور است و او دنباله روی صهیونیست هاست که مورد نفرت جهان اسلام قرار گرفته و اگر این راه را ادامه بدهد بداند که فرانسه هر روز بیش از گذشته دچار مشکل در سیاست خارجی خود خواهد شد و جهان اسلام بی تردید موضع محکمی در برابر این اقدامات خواهد داشت.

ولایتی تصریح کرد: مکرون باید بداند که جهان اسلام و مسلمانان در مورد اظهار نظر ها و اهانت آنها به پیامبر اکرم (ص) می ایستد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    23 3
    30 سال دیپلماسی نتیجه ای جز پرو تر شدن اشغال گر نداشت جناب ولایتی حقی که با ظلم ناحق شده باید با زور احقاق بشه
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    19 3
    سی سال دیپلماسی چرا نتیجه نداد؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    22 1
    دیپلماسی با اشغالگر معنی نداره فقط جنگ راه چاره است
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    دلیل آغاز جنگ امسال خود ارمنستان بود .. قره باغ و هفت شهر اطراف اون رو اشغال کرده و پس نمی‌داد امسال هم چند بار به سمت شهر تاووز حمله کرد که بیشتر اشغال کنه و آزربايجان رو عصبانی کرد و جمهوری آذربایجان متوجه شد که اگه بخواد دنبال دیپلماسی باشه زمین‌های دیگه ای رو هم از دست میده به همین دلیل آزربايجان به دنبال پس گرفتن قره باغ و هفت شهر اشغال شده با توسل به جنگ شد... مرگ بر اشغالگران قره باغ.... صلح و مذاکره با اشغالگر معنا ندارد...
  • علی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    ارمنستان باید قره باغ را ترک کند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    قره باغ خاک اسلام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس