کد خبر 1137292
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
خاوازی

وزیر جهاد کشاورزی از ارائه «کشاورز کارت» به کشاورزان برای خرید نهاده و کود، خبر داد و گفت: این کارت در اختیار کشاورزانی که گیاهان استراتژیک مانند گندم، جو و دانه های روغنی کشت می‌کنند، قرار می گیرد.

به گزارش مشرق، کاظم خاوازی در مراسم رونمایی از «کشاورز کارت»  با اشاره به ارائه آن به کشاورزان اظهار کرد: از سه میلیون تن کود مورد نیاز سالانه کشاورزان، دو میلیون و 400 هزار تن کود اوره است که با قیمت سال گذشته در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد؛ اما سایر کودهای وارداتی به دلیل تغییر قیمت ارز از ترجیحی به نیمایی افزایش قیمت داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این وزارتخانه برای کمک به کشاورزان، طرح «کشاورز کارت» را با همکاری بانک مرکزی ایران و بانک کشاورزی تهیه کرده است.

وی اظهارداشت: امیدواریم کشاورزان با این کارت بتوانند نهاده‌های مورد نیاز خود را به موقع تامین کنند و سال آینده با بانک، تسویه حساب کنند.

خاوازی با تاکید بر اینکه نکات بسیار ریزی در این کارت دیده شده است، یادآور شد: بانک کشاورزی و معاونت امور زراعت طراحی خوبی برای این کارت داشته‌اند تا کشاورزان بتوانند بدون دغدغه و بوروکراسی‌های معمولی بانک، به سرعت به این منابع مالی دست یابند.

وی با بیان این که طرح «کشاورز کارت» یک اقدام بزرگ و ملی محسوب می‌شود و باید با جدیت آن را دنبال کنیم، تصریح کرد: با تأثیرگذاری که کود در تولیدات کشاورزی دارد در گام اول، این محصول انتخاب شد و در گام دوم آفت‌کش‌ها هستند و ما از منابع مختلف اعتباری لازم را برای آن تجهیز می‌کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هدایت اله کاویانی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 0
    خوبه دستون درد نکنه حالا دست مصرف کننده واقعی می رسه
    • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      2 0
      چی دست تون درد نکنه هنر کردن کودها رو ۱۰برابرکردن اونوقت برا خریدنش وام میدن اگه راست میگن قیمت گندم را افزایش دهند
  • داریوش IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    اگه میخواین حمایت کنید کود رو ارزان کنید با ندانم کاری ملت رو به روز سیاه انداختید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس