کد خبر 1137278
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
سعید نمکی نمایه وزیر بهداشت نمایه

وزیر بهداشت گفت: بسیج ملی مبارزه با کرونا با ۳۰۰ هزار اکیپ به کرونا حمله کرد و از ۱۲۰۰ تست به ۲۵ هزار تست کرونا در روز رسیدیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اولین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت: اگر به گذشته برگردیم یک اتفاق در شصت روز ابتدایی افتاد که دنیا متحیر ماند.

وی ادامه داد: یکی از مسئولین بهداشت جهانی در همان زمان که ما دانشجویان خود را از ووهان برگردانیم در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا اگر کرونا به ایران برسد قابلیت کنترل دارد، گفت بله.

نمکی گفت: ما دستاوردی داشتیم که تعداد فوتی‌ها را در دو ماه فوتی‌ها را به زیر ۳۰ نفر رساندیم. اینکه ما از نظر ونتیلاتور و تولید ماسک صادر کننده شدیم یک حرکت عظیم بود اما دو نقص در ادامه راه برای ما ایجاد شد.

وی اظهار داشت: ما با کمک ۲۴۰ هزار بسیجی تست‌ها را انجام دادیم. ما ۳۰۰ هزار نیرو در سامانه ۴۰۳۰ گذاشتیم و ۷۸ میلیون غربالگری انجام می‌دهیم که در تاریخ اپیدمی جهان بی‌نظیر بود.

نمکی خاطر نشان کرد: تست ها را از ۱۲۰۰ به ۲۵ هزار در روز رساندیم که هزینه تست ها در روز ۶ میلیارد و پانصد هزار تومان می شود که منابع کم آوردیم.

وی تاکید کرد: سالی برای جمهوری اسلامی ایران سخت تر از امروز نبود و فکر نمی‌کنم بعد از ظلم به اباعبدالله بزرگترین ظلم را آمریکایی ها به ملت ایران کردند.

نمکی خاطر نشان کرد: ما طرح محله و خانه محور برای شناسایی مبتلایان داریم که منابع آن هم تأمین می شود. ما روزهای روشنتری را با قرارگاه عملیاتی خواهیم داشت، باید وفاق روزهای اولیه احیا شود. اپیدمی را نمی توان با خواهش جمع کرد و برخی جاها به استفاده از ابزارهای قضایی باید بهره گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس