اعمال محدودیت‌های کرونایی در ۸۹ شهرستان

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، به تشریح مصوبات جدید این ستاد پرداخت و گفت: تصمیمات کرونایی استان تهران شامل استان البرز نیز می‌شود.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله گفت: علاوه بر محدودیت‌های کرونایی در ۴۳ شهرستان که به مدت ۱۰ روز تمدید شد، ۴۶ شهرستان دیگر نیز شامل محدودیت‌های کرونایی شدند که فعلاً برای یک هفته خواهد بود که از چهارشنبه آغاز می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: یکی دیگر از مصوبات ستاد، الزام مراکز خصوصی، عمومی و عمومی غیر دولتی به ارسال اطلاعات بیماران کرونایی به وزارت بهداشت بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز چهل و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد. در این جلسه رهنمودهای مقام معظم رهبری مرور و گزارش‌های مختلفی از اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا ارائه شد. همچنین درباره تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مباحثی انجام شد.

ببینید:

فیلم/ وخامت حال ۵۱۸۵ نفر از مبتلایان به کرونا در کشور

وی گفت: روند بیماری کرونا در کشور صعودی است و امروز نیز تاکید شد که حتما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها جدی گرفته شود. امیدواریم بسیج همگانی با تکیه بر مردم و پشتیبانی دولت شکل بگیرد تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

رییسی ادامه داد: هفته گذشته ۴۳ شهرستان به علت قرار گرفتن در وضعیت بحرانی، در گروه‌های شغلی دو و سه و چهار با محدودیت مواجه شدند که برای یک هفته دیگر این محدودیت‌ها تمدید شد. همچنین با توجه به این‌که الگوی بیماری در استان تهران و البرز شبیه یکدیگر است، مقرر شد مصوباتی که برای استان تهران تصویب می‌شود، همان مصوبات در استان البرز نیز اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۷۸۲۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ فوت ۳۸۶ بیمار دیگر

رئیسی با اعلام اینکه محدودیت‌ها شامل گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در ۴۶ شهرستان جدید خواهد بود، گفت: محدودیت گروه دو شامل پاساژها، مراکز تجاری، مال‌ها و…، خواهد بود که سفت و سخت نظارت می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مراقبت الکترونیکی افراد در قرنطینه با کمک وزارت ارتباطات نیز انجام می‌شود و برای تکمیل زنجیره اطلاعات، همه مراکز درمانی و تشخیصی و خدمات سلامت در بخش خصوصی و عمومی و عمومی غیردولتی مکلف شدند که اطلاعات مرتبط با بیماران کرونایی را مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی در اختیار وزارت بهداشت قرار بدهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در ۲۵ مرکز استان و ۴۶ شهرستان جدید محدودیت‌هایی در گروه‌های شغلی سه و چهار اعمال می‌شود. در مراکز استان‌ها از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت‌هایی خواهیم داشت. این مراکز استان‌ها شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، افزود: در مجموع ۸۹ شهرستان شامل محدودیت‌ها شده‌اند.

رییسی افزود: همچنین مقررات و محدودیت‌های سخت گیرانه برای ۴۶ شهرستان جدید نیز در رده‌های شغلی دو و سه و چهار اعمال می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اسامی این ۴۶ شهرستان نیز بیان کرد: در آذربایجان شرقی، شهرستان‌های اهر، بناب، شبستر، میانه، در آذربایجان غربی، اشنویه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، نقده، در استان اصفهان، کاشان، شهرضا، مبارکه، در استان اردبیل، مشکین شهر، در استان البرز، نظرآباد، در خراسان جنوبی، بیرجند، طبس، قائنات، در استان خراسان رضوی، تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر، گناباد، نیشابور، در استان خراسان شمالی، اسفراین، در استان سمنان، دامغان و گرمسار، در استان فارس، ممسنی، در استان کردستان، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان در استان کرمان، زرند و شهر بابک، در استان کرمانشاه، جوانرود، سرپل ذهاب و کنگاور، در استان لرستان، دلفان، در استان مازندران، رامسر، در استان مرکزی، خمین، در استان همدان، اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ، در استان یزد نیز بافق و میبد شهرستان‌هایی هستند که شامل محدودیت‌های گروه شغلی دو و سه و چهار به مدت یک هفته خواهند شد، اما قابل تمدید خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    21 0
    چرا از دوشنبه نذاشتین گذاشتین بعداز تعطیلات!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    16 1
    چطور افغانستان کرونا رو به کاهش است ولی ایران افزایش داره؟
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      5 1
      گزارش نمیشه جانم. تو ایرانش امارها بالاتره .تو افغانستان که وزارت بهداشتشون با مشکل جدی مواجه هست.
  • امین عابدی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    16 1
    هیچ کس نمی میرد یک هفته کل کشور را تعطیل کنید بعد یک هفته نقاط سفید و زرد را عادی کنید . تا دیر نشده یه کاری انجام دهید .
  • سلامتی IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    45 0
    بخدا خسته شدیم از بسکه حرفای بینتیجه و شعارهای الکی شنیدیم از بسکه جلسات بیتیجه و بیخود گذاشتین خسته شدیم محض رضای خدا یه خورده هم قاطعانه عمل کنید مردم دارن میمیرن درسته یکسری مراعات نمیکنن ولی خوب وظیفه دولت هست که جلوشونو بگیره ولی متاسفانه هیچ کاری نمیکنن
  • حسین IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    8 51
    شیوه مدیریت کرونا در ایران الگو برداری از سازمان بهداشت جهانیه ک زیر نظر اسراییله. چون کرونا ابله نیست یه بار بگیری یا انفولانزا ک سالی یه بار بگیری ...فقط داریم به تاخیر میندازیم بیماری رو ولی غافل از اینکه مهلت میدیم به ویروس برای جهش و وای به حال جهشای بعدی ویروس ...پس یا همه مثل چین بشینن خونه حکمت نظامی شه ...یا همه بریزن بیرون یاو مریض شن تموم شه
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    چرا نميگيد گروه شغلي سه و چهار شامل چه نوع فعاليتي ست؟
  • دکتر یوسف اویسی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    3 5
    فرض کنیم همه دستورات وزارت بهداشت را با همکاری مردم و اعمال زور انجام دادیم. حتی فرض کنیم مانند چین روزانه 10 میلیون تست انجام شود و درهر شهری که یک مورد نمونه مثبت دیده شد. ان شهر را یک ماه قزنطینه کنیم و00000. ایا دیگر کرونا از بین می رود؟ ایا در چین دیگر کرونا دیده نمی شود؟ ایا عفونت دیگری ممکن نیست دیده شود؟ فرار از کرونا ویا هر عفونت دیگری عاقلانه نیست. باید با ان روبرو شد . یعنی یا باید درمان کرد یا مصونیت ایجاد نمود. و0000. اما مهمتر از همه باید بدن را از التهاب مزمن پاک یا کاهش داد تا سیستم ایمنی بدن بهتر با عفونت بجنگد. البته مدیران بهداشت هر راه کاری غیر از ان چه که از غرب تولید شود قبول ندارند. اما اگر اقای روحانی دستور اموزش مردم برای کاهش التهاب را بدهند. دو حالت وجود دارد 1- در دنیا یک ایرانی مشکل دنیا را حل می کند. 2- در نهایت مدیران بهداشت می توانند بگویند. حرف هائی که زده شده مزخرف بوده است .
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    ستاد ملي كرونا ناكارامد بوده و بايد كنار گذاشته شود
  • محمد IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    آیاکروناجزبرنامه برجام پزشکی هست؟چراافرادی که بیماری مختلف دیگری دارندتوسط برخی پزشکان جزکروناحساب می شود؟چرادرکشورهای دیگرکرونا شدت نداره ولی درایران داره آمارمیره بالا؟چرانظریات طبیبان طب سنتی هم استفاده نمیشه؟آیاطب نوین واهمه داردکه طب سنتی برناتوانائی آن غلبه کند؟وسوالات دیگرکه این دولت پاسخگونیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس