کد خبر 1137062
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
آلودگی هوا و کرونا علیه تهرانی‌ها

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: موتورسیکلت‌ها، خودروهای دیزلی و بنزینی‌ فرسوده ، ۳ عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت است.

به گزارش مشرق، حسین شهیدزاده درباره علل آلودگی هوا در تهران اظهارداشت: ۶۱ درصد ذرات معلق موجود در هوای پایتخت از ناحیه حمل و نقل تولید می‌شود. پس در ابتدا باید به سراغ منابع متحرک برویم که بیشترین نقش را در تولید آلودگی هوای تهران دارند. 

بیشتر بخوانید:

هوای تهران در مرزآلودگی

وی با اشاره به اینکه تمرکز بر روی منابع متحرک به معنای این نیست که منابع ثابت آلاینده هوای تهران را فراموش کنیم، اظهار کرد: البته منابع خارج از شهر همچون صنایع، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های اطراف پایتخت نیز سهم قابل توجهی در تولید آلودگی هوای تهران دارند. 

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بزرگترین عامل آلودگی هوای پایتخت، حمل و نقل است که شقوق مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: به این منظور ، باید در گام نخست به سراغ موتورسیکلت‌ها، خودروهای دیزلی و خودروهای بنزینی فرسوده که سه عامل اصلی تولید آلایندگی تهران هستند، برویم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    هر روز هم یک چیزی میگین!
  • نادر سطوت IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    حدود ۲۶ کشور دنیا ( من جمله چین ، روسیه ، سوئد ، کانادا و ... ) برنامه ریزی کرده اند که تا سال ۲۰۳۰ حمل و نقل عمومی و شخصی خود را بطور کامل الکتریکی و هیبرید کنند ... بقیه کشورها اما بخواب مرگ رفته اند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس