کد خبر 1137059
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
حماس نمایه

سخنگوی جنبش حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ضعف گسترده و شکنندگی عمیقی در تعامل با بحران‌های متعدد داخلی و خارجی رنج می برد، اعلام کرد که عادی سازی روابط با تل آویو حماقت است.

به گزارش مشرق، اوضاع داخلی در اراضی اشغالی به هیچ عنوان به نفع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیست. ناکارآمدی کابینه این رژیم در مهار گسترش ویروس کرونا، بحران اقتصادی گسترده، کاهش محبوبیت مردمی نتانیاهو در سایه پرونده‌های فساد وی همه و همه باعث شده تا اراضی اشغالی طی هفته‌های گذشته، شاهد برگزاری تظاهرات گسترده به ویژه در مقابل منزل نتانیاهو علیه اوضاع کنونی باشد.

بسیاری از تحلیلگران و نویسندگان صهیونیست با انتشار مقاله‌هایی اذعان کرده‌اند که خطری که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند اوضاع داخلی آشفته آن و نه خطرات خارجی است.

بیشتر بخوانید:

واکنش حماس به خوش‌خدمتی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در خصوص ضعف کابینه رژیم صهیونیستی در برخورد با بحران‌های کنونی در این رژیم گفت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر با بحران‌های گسترده داخلی و همچنین بحران‌های خارجی دست و پنجه نرم می‌کند. مهم‌ترین بحران خارجی این رژیم، افزایش مقاومت‌ها (محور مقاومت) در محیط پیرامونی آن است. بحران‌های داخلی نیز ناتوانی تل آویو در تعامل با مسأله کرونا را آشکار کرده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی همواره مدعی است که یک رژیم پیشرفته قدرتمند است که می‌تواند با تمام بحران‌ها مقابله کند.

بیشتر بخوانید:

نتایج رایزنی‌های هیئت حماس در قاهره

وی در ادامه افزود: اما بحران کرونا نشان داد که رژیم صهیونیستی چقدر شکننده است و ما در مقاومت فلسطین کاملاً از ضعف و شکنندگی این رژیم در جریان نبردهای خود و درگیری‌های رخ داده آگاه هستیم. این رژیم، یک رژیم ضعیف است و ما به عنوان مقاومت فلسطین، می‌توانیم این رژیم را شکست داده و آن را از صفحه فلسطین پاک کنیم. این بحران‌های پی در پی بیانگر ضعف زیرساخت‌ها و توانمندی‌های مادی اسرائیل است. نهادهای این رژیم نمی‌توانند با بحران‌های بزرگ دست و پنجه نرم کنند. این مسأله باعث می‌شود که ما بیش از پیش به قدرت خود در پایان دادن به عمر این رژیم پی ببریم.

سخنگوی جنبش حماس در خصوص برگزاری تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و پرونده‌های فساد وی در اراضی اشغالی بیان کرد: بله در اراضی اشغالی، تظاهرات گسترده علیه فساد نتانیاهو برگزار می‌شود و قبل از وی نیز دیگر نخست وزیران از جمله اولمرت به دلیل پرونده‌های فساد محاکمه و زندانی شدند. ما شاهد حضور تعداد زیادی از نخست وزیران فساد در رژیم صهیونیستی هستیم که برخی از آنها مجبور به استعفا شدند. این مقامات صهیونیست در واقع مقامات فاسد هستند چرا که پایه و اساس رژیم صهیونیستی نیز بر سرقت و فساد نهاده شده است. صهیونیست‌ها اقدام به سرقت اراضی فلسطینی‌ها کرده‌اند و شهرک‌نشینان صهیونیست را از مناطق مختلف جهان به اراضی اشغالی آورده‌اند.

نتانیاهو عملاً در یک بحران فساد واقعی غرق شده است و منابع آگاه از احتمال بازداشت و حبس وی سخن گفته‌اند. ما در جامعه صهیونیست‌ها، شاهد وجود شکاف‌های گسترده اجتماعی هستیم وی همچنین اضافه کرد: آنها همچنین دست به اقدامات تروریستی و به شهادت رساندن فلسطینی‌ها زده و باقی اراضی آنها را نیز به سرقت بردند. صهیونیست‌ها منابع آبی و ذخایر طبیعی فلسطینی‌ها حتی میراث فرهنگی و هویت آنها را دزدیدند؛ بنابراین این رژیم اساساً بر روی تفکر دزدی و غارت و فساد بنا نهاده شده است پس طبیعی است اگر می‌بینیم که مقامات آن فاسد هستند.

حازم قاسم ادامه داد: نتانیاهو عملاً در یک بحران فساد واقعی غرق شده است و منابع آگاه از احتمال بازداشت و حبس وی سخن گفته‌اند. ما همچنین در جامعه صهیونیست‌ها، شاهد وجود شکاف‌های گسترده اجتماعی هستیم. حتی میان گروه‌های چپ گرا و راست گرا در اسرائیل اختلاف و شکاف وجود دارد. بررسی تمام این مسائل نشان می‌دهد که ما در برابر رژیمی قرار داریم که به زور اجزای آن از سراسر جهان جمع آوری شده است. تنها چیزی که آنها را کنار هم گرد آورده، سرقت اراضی فلسطینی‌ها به شمار می‌رود. منافع آنها، باعث شده از سراسر جهان گرد هم جمع شوند.

سخنگوی جنبش حماس در پایان یادآور شد: ما در برابر رژیمی قرار داریم که باید از طریق گزینه مقاومت و نبردهای پی در پی مقاومت، از بین برود. ما از این رژیم ترسی نداریم. کسانی که دست به عادی سازی روابط با این رژیم زده‌اند حماقت کرده‌اند. اگر این کشورها فکر می‌کنند که رژیم صهیونیستی عمر طولانی خواهد داشت در توهم به سر می‌برند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس