جهان اسلام صحنه اعتراضات گسترده ضد فرانسوی شد

کشورهای مختلف طی دیروز و امروز جمعه صحنه اعتراضات گسترده مسلمانان علیه اقدامات ضد اسلامی مقامات فرانسوی بودند.

به گزارش مشرق، از لبنان گرفته تا افغانستان و بنگلادش طی دیروز و امروز میلیون ها نفر از مسمانان در اعتراض به اقدامات ضد اسلامی مقامات فرانسوی بویژه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، به خیابان ها آمده و موج جدید اسلام هراسی آغاز شده در غرب را محکوم کردند.

در دو هفته اخیر دولت پاریس تلاش کرده تا مردی را که به اسم تدریس درس آزادی بیان، تصاویری موهن از پیامبر اسلام (ص) را به نمایش گذاشت؛ به نماد وحدت ملی تبدیل کرده و او را یک قهرمان جا بزند. به همین بهانه، دهها مسجد و مرکز اسلامی بسته و ۲۳۱ تبعه خارجی به اتهام افراط گرایی اخراج شده‌اند. حتی خصومت علنی با مسلمانان تا آنجا بالا گرفته که «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه در گفتگو با یک شبکه محلی، مخالفت خود را با اختصاص یک بخش از فروشگاه‌ها به محصولات «حلال» اعلام کرده و می‌گوید: مذهب‌گرایی یا فرقه‌گرایی از همین چیزها شروع می‌شود!

بیشتر بخوانید:

البته همه این تحولات، انعکاسی فراملی به ویژه در جهان اسلام داشت تا آنجا که تقریباً در همه جوامع مسلمان، سخن از تحریم کالاهای فرانسوی است و مراجع دینی در محکومیت این اقدام، بیانیه صادر و دولت‌ها موضع‌گیری می‌کنند.

اما تاکید ماکرون بر حمایت از رویکرد ضد اسلامی خود موجب شد تا مسلمانان در کشورهای مختلف دست به اعتراضات گسترده علیه فرانسه بزنند.

بنگلادش

هزاران نفر از مردم بنگلادش در اعتراض به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه علیه پیامبر اسلام و مسلمانان در داکا، پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی نظیر «مسلمانان جهان متحد شوید» و «فرانسه را تحریم کنید» علیه اظهارات اخیر ماکرون علیه اسلام و مسلمانان شعار سر دادند.

پاکستان

امروز جمعه در پاکستان فریاد لبیک یا رسول‌الله در شهرهای مختلف این کشور طنین انداز شد و مسلمانان پاکستانی با حضور در خیابان‌ها و شرکت در راهپیمایی‌های ویژه بزرگداشت میلاد النبی (ص) ضمن محکومیت هتاکی به پیامبر رحمت، علیه رییس جمهوری فرانسه شعار دادند.

افغانستان

در ادامه واکنش‌ها به هتاکی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره پیامبر گرامی اسلام صل الله علیه و آله مردم افغانستان در ولایت‌های مختلف این کشور تظاهرات کردند.

شماری از معترضان در مرکز ولایت بدخشان با سردادن شعار مرگ بر فرانسه از دولت افغانستان خواستند تا به اظهارات موهن رئیس جمهور فرانسه واکنش نشان دهد.

لبنان

مردم لبنان در محکومیت اهانت‌های صورت گرفته به دین اسلام و پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) در نزدیکی محل اقامت سفیر فرانسه در بیروت تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات مذکور ضمن سر دادن شعارهایی علیه فرانسه و امانوئل ماکرون خواستار تعطیلی سفارت پاریس در بیروت شدند.

فلسطین

پایگاه خبری «المرکز الفلسطینی للاعلام» نیز خبر داد که مردم فلسطین پس از نماز جمعه در رد اظهارات اهانت‌آمیز علیه پیامبر اکرم (ص) و همچنین در حمایت از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) در مسجد الاقصی راهپیمایی اعتراضی به راه انداختند.

از سوی دیگر، خبرگزاری «صفا» گزارش داد که مردم فلسطین در «خان یونس» در حمایت از پیامبر اکرم (ص) و رد اظهارات موهن علیه ایشان تظاهرات برپا کردند.

شبکه «تی‌.‌آر.تی» نیز به نقل از منابع محلی فلسطینی گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی چند تن از تظاهرات‌کنندگان فلسطینی را بعد از خروج از مسجد الاقصی بازداشت کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارشناس IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    لعنت خدا بر مکرون کثیف
  • AU ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 0
    خیلی واضح هست که در حالی که مردم اروپا از دست حاکمان خود خشمگین و در آستانه ی شورش هستند، این حکومت ها با ایجاد جنگ صلیبی دارند خشم مردم را به جای حکومت به سمت رنگین پوستان و مسلمانان منحرف می‌کنند. این ترورها تحت نظر دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه صورت گرفته و متاسفانه بسیاری از هموطنان ما هم فریب این تاکتیک سیاسی را خورده‌اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس