ثبت اطلاعات تمام شاغلین ۱۵ سال به بالا در سامانه ملی اشتغال

مطابق اطلاعیه دفتر هدایت نیروی کار در خصوص راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب وکار, اطلاعات تمام شاغلین ۱۵ساله به بالا در سامانه ملی اشتغال و کسب و کار ثبت خواهد شد.

به گزارش مشرق، چند روز گذشته معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار خبر داد.
عیسی منصوری، یکی از اهداف راه اندازی این سامانه را دسترسی به آمار و اطلاعات مرتبط با عرضه و تقاضای نیروی کار دانست و گفت:اطلاعات و داده های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست گذاران کشور قرار می گیرد تا بتوانند در طراحی سیاست ها و برنامه های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذینفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند.
اکنون دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها طی اطلاعیه ای اعلام کرده است، در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام در بخش اشتغال (ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری) و تکالیف مصرح قانونی  در زمینه استقرار نظام اطلاعات بازار کار (LMIS)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف گردید با راه‌اندازی و استقرار سامانه ملی اشتغال و کسب‌وکار زمینه تشکیل و توسعه نظام اطلاعات بازار کار (LMIS) را فراهم نماید.

همچنین این کار با مطالعات انجام‌شده و براساس تجارب موفق کشورهای مختلف در اجرای سیستم‌های اطلاعات بازار کار (LMIS) به‌عنوان مرکز مدیریت و کنترل عرضه و تقاضای حوزه آموزش، مهارت‌ها و اشتغال، طراحی و پیاده‌سازی شده و ایجاد سیستم یکپارچه ملی و کشوری در دستور کار برنامه ریزان و سیاست‌گذاران حوزه آموزش و اشتغال قرارگرفته است.

از اهداف این سامانه که مخاطبان اصلی آن سیاست‌گذاران کلان حوزه آموزش و اشتغال می‌باشند، می‌توان به مواردی نظیر ساماندهی نظام اطلاعات شغلی، تخصیص شناسه شغلی به افراد در سن کار کشور، استانداردسازی مشاغل و .... اشاره نمود. با انجام این کار، تعداد دقیق شاغلان و افراد جویای کار در این سامانه مشخص‌شده و فراوانی مشاغل قابل‌دسترسی خواهد بود.

همان‌گونه که توسط معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر شد یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه، دسترسی به آمار و اطلاعات مرتبط باعرضه و تقاضای نیروی کار است که اطلاعات و داده‌های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست‌گذاران کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذی‌نفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند.

لازم به ذکر است که در این سامانه هیچ‌گونه خدمات کاریابی و معرفی کارجو به کارفرما چه به‌صورت رایگان یا اشکال دیگر صورت نگرفته و هیچ نوع تعارضی با فعالیت های جاری با صنف کاریابی‌ها ندارد.

  بلکه اطلاعات اولیه همه افراد در سن کار کشور (۱۵ سال به بالا) شامل شاغلین، بیکاران و (خانه‌دار، محصل، بازنشسته، دارای درآمد بدون کار و...) و همچنین فعالان عرصه کسب‌وکار (کارفرمایان دارای مجوز و بدون مجوز) و داده‌های ثبتی و اطلاعات هویتی از ثبت‌احوال، اطلاعات آموزشی از وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی، سوابق کاری از سازمان تأمین اجتماعی، سازمان امور اداری و استخدامی، صندوق بیمه روستایی و عشایری و نیز گواهی‌های مهارتی کسب‌شده و ... در این سامانه جمع‌آوری‌شده و یا در حال جمع‌آوری است که می‌تواند در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و  تسهیل در امر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر در حوزه اشتغال و کار، مورد بهره‌برداری مسئولان کشور و نیز مدیران کاریابی‌های غیردولتی قرار گیرد.

خاطر نشان می گردد دستورالعمل نحوه خدمات دهی اختصاصی به کاریابی ها، به استان ها و کانون ابلاغ خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی قاسمی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    2 0
    بیکاریم بیست سال سابقه کار دارم درحال حاضر بیکارم
  • وحید آقاگل زاده افروزی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    1 0
    سلام اداره کار خود باید یک سامانه به صورت یک تیم یک پارچه از نفر جویای کار، از نفر درخواست کننده کار، اداره مالیات،اداره بیمه ،اداره محیط زیست،اداره آتش نشانی،اداره بحران باشد که تمام ارگانها بایستی بداند کجا کار هست جوینده کارکیست و چه شرایطی دارد و واقعا تجراب فرد برای نوع کارتعریف از نظر ایمنی،توانایی،علم،کارامدی،سلامت،وغیره نسبت به جنس و نوع کار درست انتخاب گردد و بعد نوع قرارداد،ومواد قرارداد ، تاریخ شروع و پایان قرارداد دقیق بررسی و کنترل گردد تا تعداد افراد سالم و حادثه دیده در کار کنترل گردد تا تاریخ دقیق اتمام قرارداد دقیق مشخص گردد تا مقدار پرداختی بیمه ومالیات و بیمه بیکاری و آمار دقیق کنترل نیروی مشغول بکار و بیکار دقیق بررسی اعلام گردد درحال حاضر همه چی ( علی برکت الله) هستش کسی از آمار سازمان آمار رو که سالانه میلیار ها تومن بودجه دریافت میکند اطمینان ندارن تمام سازمان های مربوطه بایستی برقرارکنند جوینده یابنده را جهت کنترل دقیق امضا بزنن تا در آرشیو سازمان خود جهت کنترل دقیق نفرات و حوزه کاری داشته باشن ۰۹۱۲۶۷۸۲۲۳۲
  • ناشناس IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    1 0
    خیلی طرح کارورزی تون موفقیت آمیز بود کارفرما انگار کارورز برده شه نیرویی که خودش استخدام میکرد رو بعد سه ماه بیمه کرد ولی کارورز بیچاره رو بعد۹ماه بیمه کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس