کد خبر 1136760
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
بایدن و ترامپ روز جمعه به ۳ ایالت سفر می کنند

دونامزد دموکرات و جمهوریخواه در واپسین روزهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سه ایالت که در دو ایالت حضور مشترکی خواهند داشت، سفر می کنند.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری «هیل»  (TheHill)  دراین باره نوشت: ترامپ و بایدن قرار است روز جمعه در دو گردهم آیی در دو ایالت ویسکانسین و مینه سوتا حضور یابند.

بنابراین گزارش ایالت های ویسکانسین و مینه سوتا از جمله ایالت های در آمریکا هستند که برای چندین دهه هرگز به نامزد جمهوریخواه رای نداده بودند تا آنکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با اختلاف زیادی ترامپ دراین دو ایالت به پیروزی رسید.

هیل نوشت: ترامپ روز جمعه  به ترتیب به «واترفورد تاون شیپ» (Waterford Township) ایالت میشیگان، پس از آن به «گرین بی» (Green Bay) ویسکانسین و در آخر به «روچستر»  (Rochester) ایالت مینه سوتا خواهد رفت.

مایک پنس به آریزونا می رود

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز قرار است دراین روز تنها به ایالت آریزونا و حضور در دو شهر از این ایالت سفر  کند .

برنامه سفر جو بایدن

جو بایدن نامزد حزب دموکرات نیز قصد دارد درآخرین روزهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز جمعه به ایالت های ویسکانسین، «دس موینس» (Des Moines) آیوا و «سنت پُل» (St. Paul)  مینه سوتا سفر کند.

کمالا هریس - تگزاس 

کمالا هریس معاون جو بایدن در این کارزار نیز قرار است در این روز به ایالت تگزاس که اندکی از جمهوریخواهان فاصله گرفته است سفر کند و در سه شهر «فورت ورث» «مک آلن» و هوستون توقف داشته باشد.

وضعیت پیشتازی دونامزد ریاست جمهوری در سه ایالت

تارنمای هیل در ادامه گزارش داد: بایدن در ایالت های میشیگان، ویسکانسین، مینه سوتا، آیوا به ترتیب با ۸.۷ (هشت و هفت دهم)، ۷.۸ (هفت و هشت دهم)، پنج درصد و یک درصد از رقیب جمهوریخواه خود در نظرسنجی های پیشتاز است.

اما ترامپ درایالت تگزاس با دو درصد اختلاف آرا از بایدن پیشی دارد.

تاکنون و بنابر آمار «یو.اس الکشن پراجکت» تاکنون بیش از ۸۲میلیون آمریکایی آرا خود را در انتخابات زودهنگام به صندوق ها ریخته اند، از این تعداد بیش از ۲۸ میلیون و ۳۷۰هزار ارای حضوری و بالغ بر ۵۳میلیون و ۶۶۰ هزار آرا پستی  بوده است.

انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان ماه به پایان می‌رسد. تعداد واجدین شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رای در سراسر آمریکا، ۲۳۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ نفر اعلام شده است که اگر تنها شرایط سنی بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شود این رقم به ۲۵۷ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۸ نفر می‌رسد.۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس