کد خبر 1136707
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
رضا سراج نمایه

طبق ماده ۲ قانون اساسی آمریکا، مجالس محلی حق دارند که الکتورها را تعیین کنند.

به گزارش مشرق، رضا سراج، کارشناس مسائل راهبردی درباره انتخابات آمریکا در کانال تلگرامی خود نوشت: احتمالا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به لحاظ حقوقی، سیاسی و اجتماعی پُرحادثه ترین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده خواهد شد.

بر اساس قوانین فدرال باید تا تاریخ ۸ دسامبر (۱۸ آبان) نتیجه انتخابات در همه ایالات به "دفتر بایگانی ایالات متحده" ارسال شود و در روز ۱۴ دسامبر (۲۴ آبان) اّلکتورها (انتخاب کننده‌ها) رای خود را به نامزد مورد نظر بدهند. اما این احتمال وجود دارد که به دلیل انتخابات پستی، نتیجه در برخی ایالت‌ها به موقع به نشست الکتورها نرسد. در این شرایط به نظر می‌رسد جنگ حقوقی در آمریکا آغاز خواهد شد.

طبق ماده ۲ قانون اساسی آمریکا، مجالس محلی حق دارند که الکتورها را تعیین کنند. وضعیت مورد اشاره نقش مجالس پنج ایالت خاکستری موسوم به صحنه نبرد (پنسیلوانیا، فلوریدا، ویسکانسین، میشیگان و کارولینای شمالی) که گرایش جمهوری‌خواهانه دارند را تعیین کننده می‌سازد. اگر چنین اقدامی صورت بگیرد کار تمام نخواهد شد و کنگره جدید که در ۶ ژانویه تشکیل می‌شود ( ۲ ماه بعد از انتخابات) باید انتخاب مجالس ایالتی را تایید کند. در آن صورت باید دید دو مجلس کنگره (سنا و نمایندگان) در کنترل کدام حزب قرار می‌گیرد.

اگر دو مجلس با یکدیگر به توافق برسند، در آن صورت اَلکتورهای منتخب مجالس ایالتی، رئیس جمهور را تعیین خواهند کرد که طبیعی است باید ترامپ را رئیس جمهور آینده آمریکا دانست. چنانچه نمایندگان در کنگره به توافق نرسند؛

طبق یک قانون ۱۳۰ ساله (مصوب سال ۱۸۸۷)، فرمانداران ایالت‌ها این قدرت را خواهند داشت که الکتورها را تعیین کنند. در آن صورت ۴ فرماندار از ۵ ایالت صحنه نبرد، دموکرات هستند و به این ترتیب به احتمال قوی بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود.

با این شرایط آیا ترامپ حاضر می‌شود نظاره‌ کننده رقابت در جنگ حقوقی باشد؟ یا اینکه قبل از آغاز جنگ حقوقی، جنگ سیاسی و اجتماعی را با اعلام پیروزی زود هنگام شروع خواهد کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    17 1
    به امید نابودی آمریکای فاسد
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      5 0
      دور نیست
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      1 0
      بقرآن... ای کاش یه جنگی بشه جنگی....
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    4 0
    چه بهتر که جنگ داخلی درآمریکاشروع بشه وبه جان هم بیند
  • CA ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    10 0
    به امید نابودی امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس