بایدن: ترامپ را دستکم نمی‌گیریم/ او هنوز شانس پیروزی دارد

خیلی‌ها از هیلاری کلینتون متنفر بودند. تعداد بسیار کمتری از جو بایدن متنفر است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی شطحیات ۱۶ دلیل برای اینکه تا اینجای کار، وضع به نفع بایدن است را منتشر کرد.

۱. ائتلاف ترامپ با سالخوردگان و مستقل‌ها و زنان حاشیه‌نشین در ستل ۲۰۱۶، امروز درهم ریخته.

۲.در سال ۲۰۱۶ ، ۳۳٪ از آمریکایی‌ها معتقد بودند که کشورشان در مسیری درست قرار دارد. این برای یک خارجی خوب است. اکنون این به ۲۰٪ کاهش یافته است. این برای شخصی که اکنون خودی ترین فرد هم باشد، بسیار بد است.

۳.خیلی‌ها از هیلاری کلینتون متنفر بودند. تعداد بسیار کمتری از جو بایدن متنفر است.

۴.میزان مشارکت در سال ۲۰۱۶ متوسط بود. در سال ۲۰۲۰ این طور نیست (مشارکت بالاست).

۵.میزان مشارکت مردم در ایالت‌های "غربی میانه" در سال ۲۰۱۶ بسیار کمتر از حد متوسط بود. در سال ۲۰۲۰ اینطور نخواهد بود.

۶.مشارکت بالا، احتمال پیروزی‌های میلیمتری را مانند پیروزی‌هایی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا در سال ۲۰۱۶ به دست آورد کمتر کرده است.

۷.رأی دادن به طرف‌های ثالث در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش می‌یابد که احتمالاً به معنای ان است که آرای کمتری از (حامیان) دموکرات‌ها  به نامزدهای معترض است.

۸.حتی اگر نظرسنجی‌ها در سال ۲۰۲۰ به همان اندازه که در سال ۲۰۱۶ نادرست بودند، اشتباه از کار در بیاید، اکنون با توجه به اختلاف بیشتر دو کاندیدا در نظرسنجی‌ها باز هم بایدن ترامپ را شکست خواهد کرد.

۹. دلایل زیادی وجود دارد که معتقد باشیم نظرسنجی‌ها امسال بهتر هستند، به ویژه اینکه اکنون این نظر سنجی‌ها در مورد سطح تحصیلات (رای دهندگان) درست هستند.

۱۰.در سال ۲۰۱۶، تیم کلینتون نظرسنجی‌های مربوط به سطح بومی را با وجود پرچم‌های قرمز(نشان جمهوری خواهان) نادیده گرفت. این مورد توسط تیم بایدن نادیده گرفته نمی‌شود و در سطوح بومی، پرچم‌ها قرمز نیستند.

۱۱.موقعیت نظرسنجی‌های ترامپ در وضعیتی که او امروز قرار دارد، بسیار بدتر از وضعیت مشابه در سال ۲۰۱۶ است. او آن موقع نامزد کم شانس برای انتخاب تلقی می‌شد ولی او حالا یک نامزد بسیار کم شانس است.

۱۲.در سال ۲۰۱۶ همه به هم ریختگی‌های سر راه ترامپ در هفته‌های پایانی سال ۲۰۱۶ کنار زده شد که  واضح‌ترین آن سورپرایز اکتبر جیمز کومی ۱۱ روز قبل از انتخابات بود. این بار، به نظر می‌رسد که به هم ریختگی های دقیقه نودی نمایش های بد مناظره، افزایش COVID، و عدم توافق بر سر بسته محرک مالی در جهت مخالف او باشد.

۱۳.دموکرات‌ها ترامپ را در سال ۲۰۱۶ جدی نگرفتند و به خصوص در سطح محلی نسبتاً کوتاهی کردند. آنها امسال این اشتباهات را تکرار نمی‌کنند. به ویژه، سازمان دهی آنها در سطح شهرداری‌ها، شهر ها و ایالت‌ها  گسترده  و منظم است و همراستا با کمپین بایدن بوده است.

۱۴.در سال ۲۰۱۶، به جز آریزونا  که ترامپ در آن بازی دفاعی داشت، صرفا چند ایالت اندک قرمز (رنگ جمهوری خواهان) وجود داشت. همین امر باعث شد ترامپ در ایالت‌های آبی مانند میشیگان روشی هجومی در پیش بگیرد. اکنون، حداقل نیم جین ایالت قرمز وجود دارد که وی در آنها با مشکل روبرو شده است.

۱۵.در سال ۲۰۱۶، ترامپ از این که مثل یک معما (ناشناخته) باشد، بهره مند شد و مردم می‌توانستند به برخی ایده‌ها در مورد رییس جمهور بودنش خوش بین باشند (به عنوان مثال می گفتند "شاید او افراد خوبی را منصوب کند و بعد هم مثل آیزنهاور از سر راهمان کنار برود") . الان دیگر هیچ توهمی در مورد اینکه او اکنون او ممکن است چه نوع رئیس جمهوری باشد، وجود ندارد.

۱۶.در سال ۲۰۱۶، ترامپ از جایگاه (قاضی) آنتونین اسکالیا در دادگاه عالی استفاده کرد تا رأی دهندگان محافظه کار بی میل را وارد اردوگاه خودش کند. امسال او قبل از انتخابات این را هم از دست داد.

در کل، ما فکر می‌کنیم که این نتایج خوبی در مورد بسیاری از عواملی است که امسال علیه ترامپ کار می‌کنند. به طور خاص، ما می‌خواهیم بگوییم که نکته شماره ۱۴ – اینکه ترامپ وضع دفاعی دارد (و در حالی  که این کار را انجام می‌دهد بسیار شکننده است)، در حالی که او در سال ۲۰۱۶ تهاجمی بود وضعیت مهمی است که اغلب به سادگی پدید نمی‌آید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    5 1
    کانال تلگرامی شطحیات 4 روز دیگه هم صبر کنه طوری نمی شه
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      0 0
      ظاهرا هنوز در توهم هستید. ترامپ مرد شما بیخیال نمیشید!!!
  • راستگو IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    7 4
    چه تحلیل بچه گانه ای. میخام ببینم وقتی ترامپ پیروز شد چی میگن
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      0 0
      شما هم چند روز صبر کنید بد نیست. قیافه شماها هم وقتی که ترامپ جانتان رای نیاورد واقعا دیدنی خواهد بود.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    9 2
    انشالله ترامپ می بازد و بدست ما اسیر می شود و انتقام عزیزمان را ازش می گیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس