نتایج نظرسنجی گالوپ: افزایش رضایت از عملکرد دولت ترامپ در آستانه انتخابات

نتایج نظرسنجی یک مؤسسه افکارسنجی در آمریکا حاکی از این است که سطح رضایت مردم این کشور از عملکرد دولت در مقایسه با ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ هرچند همچنان کمتر از یک‌سوم آمریکایی‌ها از عملکرد دولتشان رضایت دارند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی اخیر مؤسسه افکارسنجی گالوپ نشان می‌دهد که سطح رضایت شهروندان آمریکایی از عملکرد دولت ترامپ به میزان قابل‌توجهی نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است، اما همچنان کمتر از یک‌سوم آمریکایی‌ها از نحوه اداره کشورشان رضایت دارند.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به فراز و فرود رای‌های ترامپ و بایدن در چند ایالت آمریکا

بر اساس نظرسنجی مؤسسه گالوپ که در فاصله شانزدهم تا بیست و هفتم اکتبر [۲۵ مهر تا ۶ ابان] انجام شده، ۲۸ درصد از شهروندان آمریکایی از نحوه اداره کشورشان ابراز رضایت کرده‌اند؛ این در حالی است که تنها ۱۴ درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی ماه گذشته این مؤسسه اعلام کرده بودند که از نحوه اداره آمریکا توسط دولت ترامپ راضی هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که نظرات شهروندان آمریکایی هوادار حزب جمهوری‌خواه مهم‌ترین عامل افزایش چشمگیر سطح رضایت از عملکرد دولت ترامپ بوده است. حدود ۶۰ درصد از شهروندان جمهوری‌خواهی که در نظرسنجی گالوپ شرکت کرده‌اند، رضایتشان را از نحوه اداره آمریکا ابراز داشته‌اند، در حالی که در نظرسنجی ماه گذشته تنها ۲۶ درصد آنها از عملکرد دولت ترامپ حمایت کرده بودند.

در مقابل،‌ میزان رضایت هواداران حزب دموکرات از عملکرد دولت ترامپ، در نظرسنجی اخیر از ۵ درصد به ۳ درصد تنزل پیدا کرده است.

همچنین تنها ۲۱ درصد از رأی‌دهندگان«مستقل» شرکت‌کننده در نظرسنجی گالوپ از عملکرد دولت ترامپ راضی بوده‌اند که این رقم در مقایسه با نظرسنجی ماه گذشته ۷ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس