به گزارش مشرق به نقل از آنا، طی هفته های اخیر و به دنبال ارسال پیامک های یارانه ای به برخی از مردم و سرپرستان خانوار عده زیادی از مردم با مراجعه به سامانه مدیریت خانوار انصراف یا عدم انصراف خود از دریافت یارانه های نقدی را اعلام کرده اند.
روز گذشته اما بازهم سازمان هدفمندی یارانهها با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: مهلت مراجعه به سایت رفاهی(www.refahi.ir) برای دریافت کنندگان پیامک یا متقاضیان 28 هزار تومان تا 12 اردیبهشت است.
در ماه های اخیر سازمان هدفمندی یارانه ها پیامک هایی را به برخی از سرپرستان خانوار ارسال کرد مبنی بر اینکه نظر به تمکن مالی از دریافت یارانه 28 هزار تومان مرحله دوم هدفمندی یا کل یارانه و یا نیم یارانه یا یارانه 2مرحله انصراف دهند.
بر همین اساس در اطلاعیه روز گذشته تأکید شده کسانی که پیامک دریافت کردند یا کسانی که یارانه 28 هزار تومانی فاز دوم به حساب آنها واریز نشده است، تا 12 اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت رفاهی انصراف یا عدم انصراف خود را اعلام کنند، در غیر این صورت عدم مراجعه به سایت به معنی انصراف خواهد بود.
البته ناگفته نماند که سازمان هدفمندی یارانه قبلا نیز اعلام کرده بود، عدم مراجعه به سایت رفاهی به منزله انصراف از دریافت یارانه مرحله دوم تلقی میشود.
به گزارش آنا، مراجعات مردم طی روز جاری به سامانه مدیریت خانوار اما با مشکلاتی همراه بود که مهمترین آن اختلال در این سامانه است.
همچنین باید یادآور شد مردم برای ثبت انصراف و یا عدم انصراف خود از دریافت یارانه های نقدی باید چند مرحله را طی کنند تا در نهایت یا این پیام رو به رو شوند که انصراف و یا عدم انصراف شما در حال بررسی است.
اما امروز مراجعه کنندگان برای ثبت عدم انصراف در مرحله سوم که مربوط به یارانه های 28 هزار تومانی بود فقط با گزینه تأیید انصراف مواجه شدند.
این درحالی است که سازمان هدفمندی یارانه ها بارها اعلام کرده انصراف و یا عدم انصراف افراد از دریافت یارانه های نقدی اختیاری است.
به گزارش آنا،پیام هایی که در زیر آمده بخشی از این مراحل برای علاقه مندان به دریافت یارانه های نقدی است که می خوانید.
در ابتدا و پس از وارد شدن به سامانه refahi.ir و ثبت مشخصات سرپرست خانوار، سامانه به مراجعه کننده این پیام را می دهد که « اینجانب ... انصراف خود را از دریافت كل مبلغ یارانه اعلام می نمایم.
جهت قطعی نمودن انصراف یكی از تلفن های همراه لیست زیر را انتخاب نمایید. كد انصراف قطعی به تلفن همراه شما ارسال می شود كه با وارد نمودن آن در صفحه بعد انصراف شما قطعی می گردد».
در انتهای این مرحله دو گزینه وجود دارد که گزینه اول تأیید موارد مذکور و گزینه دوم عدم تأیید این موارد است.
زمانی که روی گزینه عدم تأیید کلیک می شود صفحه دیگری با پیام جدید به سرپرست خانوار متنی را با این مضمون نشان می دهد « در این مرحله اینجانب ... انصراف خود را از دریافت نیمی از مبلغ یارانه اعلام می نمایم.
جهت قطعی نمودن انصراف یكی از تلفن های همراه لیست زیر را انتخاب نمایید. كد انصراف قطعی به تلفن همراه شما ارسال می شود كه با وارد نمودن آن در صفحه بعد انصراف شما قطعی می گردد.»
اینبار هم بعد از کیلک روی گزینه عدم تأیید پیامی با این مضمون « اینجانب ... انصراف خود را از دریافت مابه التفاوت مرحله اول و مراحل بعدی اعلام می نمایم.
جهت قطعی نمودن انصراف یكی از تلفن های همراه لیست زیر را انتخاب نمایید. كد انصراف قطعی به تلفن همراه شما ارسال می شود كه با وارد نمودن آن در صفحه بعد انصراف شما قطعی می گردد.»
به گزارش آنا، نکته ای که در این قسمت این روزها با آن مواجه می شویم این است که مراجعه به سامانه مدیریت خانوار و طی مراحل فوق و رسیدن به مرحله مابه التفاوت یارانه نقدی فقط این امکان را به مراجعه کنندگان می دهد که از دریافت یارانه 28 هزار تومانی انصراف دهند و گزینه تأیید را انتخاب کنند.
لازم به ذکر است زمانی که گزینه عدم تأیید فعال شود با کلیک روی این گزینه پیام نهایی به سرپرست خانوار اعلام می شود با این مضمون که « اینجانب ... مایل به انصراف از دریافت یارانه نیستم.
جهت قطعی نمودن عدم انصراف یكی از تلفن های همراه لیست زیر را انتخاب نمایید. كد عدم انصراف قطعی به تلفن همراه شما ارسال می شود كه با وارد نمودن آن در صفحه بعد عدم انصراف شما قطعی می گردد.»
در این مرحله نیز این پیام در صفحه مشاهده می شود که « هموطن گرامی،
كد عدم انصراف به تلفن همراه انتخاب شده شما ارسال گردید لطفا پس از دریافت پیامك، كد را درقسمت زیر وارد نموده و كلید تایید را فشار دهید.»
بعد از این مرحله بلافاصله کد مورد نظر به شماره تلفن سرپرست خانوار ارسال می شود که باید در صفحه ای که حاوی این پیام است قرار گیرد؛ در نهایت نیز سامانه عدم انصراف را قطعی نمی داند و با این پیام به سرپرست خانوار اعلام می کند که عدم انصراف درحال بررسی است.
آخرین پیام سامانه مورد نظر این است که «آقاي ...
عدم انصراف شما مورد بررسي قرار گرفته و نتيجه به اطلاع شما خواهد رسيد.»
روز گذشته اما بازهم سازمان هدفمندی یارانهها با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: مهلت مراجعه به سایت رفاهی(www.refahi.ir) برای دریافت کنندگان پیامک یا متقاضیان 28 هزار تومان تا 12 اردیبهشت است.
در ماه های اخیر سازمان هدفمندی یارانه ها پیامک هایی را به برخی از سرپرستان خانوار ارسال کرد مبنی بر اینکه نظر به تمکن مالی از دریافت یارانه 28 هزار تومان مرحله دوم هدفمندی یا کل یارانه و یا نیم یارانه یا یارانه 2مرحله انصراف دهند.
بر همین اساس در اطلاعیه روز گذشته تأکید شده کسانی که پیامک دریافت کردند یا کسانی که یارانه 28 هزار تومانی فاز دوم به حساب آنها واریز نشده است، تا 12 اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت رفاهی انصراف یا عدم انصراف خود را اعلام کنند، در غیر این صورت عدم مراجعه به سایت به معنی انصراف خواهد بود.
البته ناگفته نماند که سازمان هدفمندی یارانه قبلا نیز اعلام کرده بود، عدم مراجعه به سایت رفاهی به منزله انصراف از دریافت یارانه مرحله دوم تلقی میشود.
به گزارش آنا، مراجعات مردم طی روز جاری به سامانه مدیریت خانوار اما با مشکلاتی همراه بود که مهمترین آن اختلال در این سامانه است.
همچنین باید یادآور شد مردم برای ثبت انصراف و یا عدم انصراف خود از دریافت یارانه های نقدی باید چند مرحله را طی کنند تا در نهایت یا این پیام رو به رو شوند که انصراف و یا عدم انصراف شما در حال بررسی است.
اما امروز مراجعه کنندگان برای ثبت عدم انصراف در مرحله سوم که مربوط به یارانه های 28 هزار تومانی بود فقط با گزینه تأیید انصراف مواجه شدند.
این درحالی است که سازمان هدفمندی یارانه ها بارها اعلام کرده انصراف و یا عدم انصراف افراد از دریافت یارانه های نقدی اختیاری است.
به گزارش آنا،پیام هایی که در زیر آمده بخشی از این مراحل برای علاقه مندان به دریافت یارانه های نقدی است که می خوانید.
در ابتدا و پس از وارد شدن به سامانه refahi.ir و ثبت مشخصات سرپرست خانوار، سامانه به مراجعه کننده این پیام را می دهد که « اینجانب ... انصراف خود را از دریافت كل مبلغ یارانه اعلام می نمایم.
جهت قطعی نمودن انصراف یكی از تلفن های همراه لیست زیر را انتخاب نمایید. كد انصراف قطعی به تلفن همراه شما ارسال می شود كه با وارد نمودن آن در صفحه بعد انصراف شما قطعی می گردد».
در انتهای این مرحله دو گزینه وجود دارد که گزینه اول تأیید موارد مذکور و گزینه دوم عدم تأیید این موارد است.
زمانی که روی گزینه عدم تأیید کلیک می شود صفحه دیگری با پیام جدید به سرپرست خانوار متنی را با این مضمون نشان می دهد « در این مرحله اینجانب ... انصراف خود را از دریافت نیمی از مبلغ یارانه اعلام می نمایم.
جهت قطعی نمودن انصراف یكی از تلفن های همراه لیست زیر را انتخاب نمایید. كد انصراف قطعی به تلفن همراه شما ارسال می شود كه با وارد نمودن آن در صفحه بعد انصراف شما قطعی می گردد.»
اینبار هم بعد از کیلک روی گزینه عدم تأیید پیامی با این مضمون « اینجانب ... انصراف خود را از دریافت مابه التفاوت مرحله اول و مراحل بعدی اعلام می نمایم.
جهت قطعی نمودن انصراف یكی از تلفن های همراه لیست زیر را انتخاب نمایید. كد انصراف قطعی به تلفن همراه شما ارسال می شود كه با وارد نمودن آن در صفحه بعد انصراف شما قطعی می گردد.»
به گزارش آنا، نکته ای که در این قسمت این روزها با آن مواجه می شویم این است که مراجعه به سامانه مدیریت خانوار و طی مراحل فوق و رسیدن به مرحله مابه التفاوت یارانه نقدی فقط این امکان را به مراجعه کنندگان می دهد که از دریافت یارانه 28 هزار تومانی انصراف دهند و گزینه تأیید را انتخاب کنند.
لازم به ذکر است زمانی که گزینه عدم تأیید فعال شود با کلیک روی این گزینه پیام نهایی به سرپرست خانوار اعلام می شود با این مضمون که « اینجانب ... مایل به انصراف از دریافت یارانه نیستم.
جهت قطعی نمودن عدم انصراف یكی از تلفن های همراه لیست زیر را انتخاب نمایید. كد عدم انصراف قطعی به تلفن همراه شما ارسال می شود كه با وارد نمودن آن در صفحه بعد عدم انصراف شما قطعی می گردد.»
در این مرحله نیز این پیام در صفحه مشاهده می شود که « هموطن گرامی،
كد عدم انصراف به تلفن همراه انتخاب شده شما ارسال گردید لطفا پس از دریافت پیامك، كد را درقسمت زیر وارد نموده و كلید تایید را فشار دهید.»
بعد از این مرحله بلافاصله کد مورد نظر به شماره تلفن سرپرست خانوار ارسال می شود که باید در صفحه ای که حاوی این پیام است قرار گیرد؛ در نهایت نیز سامانه عدم انصراف را قطعی نمی داند و با این پیام به سرپرست خانوار اعلام می کند که عدم انصراف درحال بررسی است.
آخرین پیام سامانه مورد نظر این است که «آقاي ...
عدم انصراف شما مورد بررسي قرار گرفته و نتيجه به اطلاع شما خواهد رسيد.»