جرمی کوربین حزب کارگر انگلیس

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس به سبب آنچه مواضع «ضد یهودی» نامیده شد، به طور موقت از عضویت و فعالیت در این حزب منع شد.

به گزارش مشرق، روز پنجشنبه عضویت «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس به‌ سبب آنچه مواضع «ضد یهودی» نامیده شد، در این حزب به حالت تعلیق درآمد.

در آمریکا و اروپا، لابی صهیونیسم هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تل‌آویو را عامدانه به «ضد یهودی» بودن متهم می‌کند تا صاحب انتقاد را راحت‌تر تحت فشار قرار بدهد. 

بیشتر بخوانید:

افشاگری نویسنده انگلیسی از کارنامه ضد فلسطینی شاهزاده آشوب در عربستان

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، سخنگوی حزب کارگر گفت:‌ «با توجه به اظهارات امروز وی و عدم پس گرفتن این سخنان، حزب کارگر تا زمان انجام تحقیقات [در این زمینه عضویت] او را به حالت تعلیق در می‌آورد».

بیشتر بخوانید:

وقتی انگلیسی‌ها از سیستم قضایی نا امید می‌شوند!

وی افزود، کوربین در حال حاضر از ریاست فراکسیون حزب کارگر انگلیس در پارلمان نیز برکنار شده است.

بیشتر بخوانید:

۵ کشور اروپایی خواستار توقف شهرک‌سازی اشغالگران شدند

حزب کارگر انگلیس در زمان رهبری کوربین حامی حقوق فلسطینی‌ها بوده و بارها نسبت به جنایات صهیونست‌ها بر علیه آن‌ها اعتراض کرده بود اما تحت حملات شدید و اتهاماتی درخصوص اتخاذ مواضع ضد یهودی قرار گرفت.

با کناره‌گیری کوربین از حزب کارگر در پی شکست این حزب در انتخابات سراسری سال گذشته، «کر استارمر» با وعده پایان دادن به مواضع ضد یهودی این حزب بر سر کار آمد.

«کمیسیون برابری و حقوق و بشر» در گزارشی آورده است حزب کارگر در مبارزه علیه گسترش تفکرات ضد یهودی ناتوان بوده و از قوانین تخطی کرده است.

استارمر امروز (پنجشنبه) در واکنش به انتشار این گزارش، عذرخواهی کرده و در نشستی خبری، امروز را «روز شرم» برای حزب کارگر توصیف کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پ IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    11 1
    این همه میگن جوانان انگلیس طرفدارش هستن خب تظاهرات کنن براش
    • SE ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      1 0
      نیستند. جز عده ای محدود. ضمنا مردم انگلیس با عشق به اسراییل به دنیا می آیند و با کینه از دشمنان اسراییل می میرند.
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      1 0
      یعنی خیلی سعی کردی اصل موضوع رو به حاشیه ببری ها!! اصل موضوع اینه که در انگل استان و در کل غرب آزادی بیان وجود نداره، چه کسی برای ایشون تظاهرات بکنه چه نکنه!!!
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    8 0
    به نام آزادی به کام صهیونیستها
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    واقعا من در شناخت جامعه غربی موندم مگر میشود رهبر یک حزب بزرگ یک کشور را به خاطر این مسائل کنار گذاشت این ابهتی و تقدسی که یهودیان پیدا کردن رو اونا برای خدا هم قائل نیستن مثلا ما خاتمی رو به خاطر همچین اتهامی درباره نژاد یه مردم خارجی کنار بگذاریم
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 0
    عجب آزادی کلامی دارند
  • ش. AE ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    باید به عروسک خیمه شب بازی آمریکا و رژیم صهیونسیتی آقای مکرون گفت آزادی بیان نه هر کس مخالف شما نژادپرست هاست باید از بین بره
  • حسين DE ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 0
    يك پرسش ساده از هواداران سينه چاك آزادى بيان و حقوق بشر و جامعه مدنى نظير خوشگل كلامها،خوشگل چهره ها،سنگتراشانها،تاجزادگانها،لطفاً صراحتا" در مورد رويداد اخير در فرانسه كه يكى از كعبه هاى آمال شماست موضع گيرى خودتان را مشخص كنيد بويژه در مورد اظهارات مكرون در رابطه با آزادى بيان.
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 0
    انگل ستان
  • کاربر IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 0
    مشرق نیوز ازمواضع وتحلیلهای درستت بسیار ممنونم. لطفا یک گزارش جامع در مورد کمپین صهیونیزم جهانی وگروگانهای این کمپین ها افرادی امثال مکرون وترامپ و...تهیه فرمایید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس