مجلس سنای آمریکا

نمایندگان سنای آمریکا مدیر عامل شبکه توئیتر را برای تغییر سیاست‌های خود در قبال اظهارات رهبر ایران تحت فشار قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از تایمز آو اسرائیل، نمایندگان سنای آمریکا از جک دورسی، مدیر عامل شبکه اجتماعی توئیتر خواستند تا دلیل عدم واکنش این شبکه به اظهارات اخیر رهبر انقلاب ایران را توضیح دهد.

بیشتر بخوانید:

تحلیلگر آمریکایی: رهبر ایران با پیامشان، پرده از تناقض و ریاکاری غرب برداشتند

جک دورسی روز چهارشنبه در جلسه‌ای ۴ ساعته در سنای آمریکا درباره سیاست‌های شبکه تحت مدیریت خود برای واکنش نشان ندادن به اظهارات اخیر رهبر ایران درباره نابودی رژیم صهیونیستی و رد افسانه هولوکاست توضیح داد. نمایندگان سنای آمریکا بشدت از مدیر عامل توئیتر برای اقدام نکردن علیه پست‌های رهبر ایران انتقاد کردند.

در خلال این جلسه کوری گاردنر، سناتور ایالت کلرادو به طرز پرخاشگرانه‌ای از دورسی توضیح خواست که چرا توئیتر توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا را برچسب گذاری کرده، اما پیام‌های آیت الله علی خامنه‌ای برچسب گذاری یا حذف نمی‌شود. این سناتور آمریکایی رد افسانه هولوکاست را اقدامی ضد اطلاعاتی دانست و خواستار برچسب گذاری و حذف پیام‌های با این مضامین شد.

بیشتر بخوانید:

از رئیس‌جمهور خود بپرسید چرا تردید در هولوکاست جرم است اما توهین به پیامبر آزاد؟

گاردنر که از پاسخ‌های داده شده توسط دورسی ناراضی بود، گفت: برای من عجیب است که شما توییت‌های رئیس جمهور را برچسب گذاری کرده اید، اما توییت‌های آیت الله خامنه‌ای در مورد انکار هولوکاست یا پاک کردن اسرائیل از نقشه جهان را حذف نکرده اید. "

مدیر عامل توئیتر در پاسخ گفت: اعتقاد ما بر این است که شنیدن سخنان رهبران جهانی برای همه افراد مهم است و ما در مورد رهبران جهان سیاست‌هایی داریم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که به حق صحبت کردن و انتشار آنچه نیاز هست، احترام می‌گذاریم.

سناتورهای آمریکا مدعی هستند که اگرچه توییتر انکار هولوکاست را در سیاست اطلاعات نادرست خود لحاظ نمی‌کند، اما این پست‌ها می‌توانند تحت سیاست‌های "رفتار نفرت انگیز" و "تجلیل از خشونت" حذف شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 0
    توهین مستقیم به پیامبر یک میلیارد و نیم انسان باعث نفرت پراکنی و تنفر نمیشه ولی سوال و تنها سوال علمی در مورد یک واقعه تاریخی موجب نفرت پراکنی میشه؟ خب خودتون به شکها دامن میزنید. چرا نباید یک واقعه تاریخی بررسی بشه و مورد سوال قرار بگیره؟ چون مقدسه؟ خب دفاع مقدس ما هم مقدسه. چرا هر سال از بی بی سی فارسی گرفته تا انواع و اقسام رسانه های اونر آبی شروع میکنند به واکاوی و زیر سوال بردن و ایجاد تشکیک درش؟ خب یک واقعه تاریخی است و روایتها را از جوانب گوناگون بررسی کردن چیز عجیبی نیست حتی اگر مثلا به مذاق ما خوش نیاد و بگیم دارند هدفمند تحریفش میکنند ولی کسی مدعی جنایت!!! نمیشه (با اینکه همه میدونیم این رسانه ها قصد و غرض دارند از بررسی ها و بررسی هاشون علمی و تاریخی نیست ) ولی چرا هولوکاست را کسی نباید طرفش بره و فقط روایتی که شما میگید را باید دربست بپذیره؟
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 0
    مرگ بر آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس