ژاپن

یک خبرگزاری ترکیه در گفت‌وگو با چند مسلمان ژاپنی مواضع آنها در مخالفت با اظهارات ضد اسلامی مقامات فرانسوی را منعکس کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «آناتولی» گفت‌وگویی با چند تن از مسلمانان ژاپن انجام داده و مواضع آنها را درباره اظهارات و مواضع ضد اسلامی مقامات فرانسوی پرسیده است.

بیشتر بخوانید:

این است آزادی بیان!

در این گزارش آمده، مسلمانان ژاپن مواضع «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در دفاع از کاریکاتورهای موهن را مردود دانستند و در مقابل افزایش پدیده اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی و غیره، به پویش مخالفت با مواضع فرانسه پیوستند.

ببینید:

عکس/ تجمع طلاب بسیجی مقابل سفارت فرانسه

«کایکو آموری» نماینده محصولات حلال در مغازه‌ای در توکیو در گفت‌وگو با آناتولی بر رد انتشار کاریکاتورهای موهن در فرانسه تأکید و اعلام کرد، این اقدام، شیوه فرانسه در تعامل با ادیان را نشان می‌دهد. مسلمانان در کشورهای اروپایی بویژه فرانسه باید اتحاد و ارتباط خود را بیشتر کنند.

وی در خصوص تحریم کالاهای فرانسوی نیز گفت: نوعی پنیر فرانسوی را دوست دارم و معمولا از آن استفاده می‌کنم اما در پی تعرض‌های فرانسه به اسلام دیگر آن را نمی‌خرم.

«آکیما جون» نیز یک زن ژاپنی مسلمان است، در این خصوص گفت، ذهنیت فرانسه در قبال دین اسلام سخیف است و نفرت فرانسوی‌ها از اسلام از عدم آگاهی آنها از این دین نشأت می‌گیرد.

«سیمویاما شِگِرو» نماینده رسانه‌ای مسجد توکیو نیز اعلام کرد، فرانسوی‌ها همیشه می‌گویند که آزادی، آزادی است اما آزادی همه چیز نیست؛ اینگونه انتقاد از دین و معتقدات از مصادیق آزادی نیست.

وی تأکید کرد باید با خطر اسلام هراسی در اروپا مقابله شود.

کشورهای مسلمان حدود یک هفته است که به دلیل مواضع ضد اسلامی مقامات فرانسوی شاهد برگزاری تظاهرات و تجمع است و برخی از آنها کالاهای فرانسوی را تحریم کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • SE ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 0
    ما هم پژو را تحریم کنیم
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 1
    فرانسه چندین میلیون مسلمان داره. باید مثل آمریکا و مثل نهضت black lives matter که موفق شدن، قاتلان فلوید رو زندانی کنن، تو فرانسه هم اعتراضات گسترده شروع بشه، قطعا تن یاوه گو و بچه ابلیس به لرزه می افته.
  • DE ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 1
    تحریم کالایی جوابیه خیلی خوبیه.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    2 0
    بجز یکیشون هیچکدوم قیافه ژاپونی نداشتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس