کد خبر 1136425
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

طراحی سایت امروزه یکی از مهمترین تخصص ها در حوزه فناوری و کسب و کار آنلاین است. با توجه به هدف و کاربرد سایت ها، مراحل مختلفی برای طراحی آن ها در نظر گرفته می شود. چنانچه در فرآیند طراحی سایت هر کدام از این مراحل طراحی به طور کامل و درست انجام نشوند، سایت با شکست یا کاهش راندمان مواجه خواهد شد. در این مقاله مرحله به مرحله این ۷ قدم را تا رسیدن به مقصد، طی می کنیم.

طراحی سایت و تحقیقات

اولین مرحله از طراحی سایت تحقیقات گسترده و جمع آوری اطلاعات است. در واقع برای اینکه بازار کسب و کار مورد نظر، مشتری و مخاطب هدف بهتر شناسایی شود، این مرحله انجام می شود. البته خیلی از شرکت های طراحی سایت این مرحله را نادیده گرفته و به آن توجهی نمی کنند، اما لازم است قبل از اینکه یکراست به سراغ طراحی بروند تمام جوانب و زوایای سایت را بررسی کنند.

طراحی سایت و برنامه ریزی

بعد از تعیین هدف و جمع آوری اطلاعات اولیه، نوبت به برنامه ریزی برای چگونگی طراحی و تولید محتوا می رسد. مهمترین مرحله طراحی سایت شاید همین بخش برنامه ریزی آن باشد. با برنامه ریزی دقیق و زمان بندی می توان مسیر درست را تعیین نموده تا به این ترتیب محدودیت ها نیز شناسایی شوند. در این مرحله معمولا یک گانت چارت توسط شرکت طراحی سایت آماده شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد تا استراتژی طراحی و بهینه سازی مشخص شود.

طراحی سایت و قالب بندی

تازه در قدم سوم به طراحی و قالب بندی سایت می رسیم! شکل دهی و نمای ظاهری سایت در این بخش به واسطه ساختار منو، هدر و فوتر ایجاد می شوند. البته اسکلت اولیه و ستون های سایت مانند ساختمان قرار داده شده و همه چیز برای پیاده سازی آماده می شود. به طور مثال صفحه های تماس با ما، درباره ما، بلاگ و … قرار داده می شود تا زیر مجموعه ها و دیگر بخش های سایت درنظر گرفته شود.

طراحی سایت و برنامه نویسی

چالش برانگیزترین و زمانبر ترین بخش کار، مرحله برنامه نویسی و ترجمه سایت به کدهای تحت وب است. در این مرحله تیم برنامه نویسی با توجه به ابعاد و میزان پیچیدگی کسب و کار و توافقاتی که با مشتری شده، از زبان های تحت وب مانند HTML، CSS ، PHPو … استفاده می کنند.

طراحی سایت و تولید محتوا

محتوا در طراحی سایت اهمیت بسیاری دارد و برای تولید آن بایستی استراتژی داشته باشید. از پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط گرفته تا تمرکز بر محتوای کاربر پسند و اصول سئو، باید رعایت شود. قسمت تولید محتوا نقطه آغاز دارد، اما پایانی نخواهد داشت! به عبارت دیگر محتوا باید به صورت مستمر برنامه ریزی شده تولید و منتشر شود تا پویایی سایت در نتایج موتورهای جستجو حفظ شود.

استفاده از عناصر گرافیکی در بخش تولید محتوا به دلیل موثر بودن، اهمیت زیادی دارد. انتخاب رنگ های متناسب با برند و درون مایه کسب و کار ضروری است. در واقع بسیاری از کاربران ممکن است نام شرکت یا سایت را به خاطر نیاورند، اما شکل برند و رنگ های استفاده شده در سایت را به ندرت فراموش می کنند.

اجرا و تست سایت

با توجه به توافقاتی که با مشتری می شود بسته به حساسیت کار، سایت اجرا و تست می شود. این بررسی ممکن است بعد از پایان پروژه به صورت کامل باشد، یا زمانی که تنها ۲۰ درصد از کار انجام شده باشد. به هرحال برای پیدا کردن خطاها و حفره های امنیتی لازم است قبل از تحویل به مشتری، به طور کامل بررسی و تست شود. فراموش نکنید که هیچ کاری ۱۰۰ درصد بدون خطا نخواهد بود و همیشه مواردی هست که بعد از کار نیاز به پیگیری دارد.

راه اندازی نهایی

جذاب ترین بخش کار راه اندازی نهایی و پیاده سازی است. در این مرحله از تلاش های تیم طراحی، برنامه نویسی و تولید محتوا، پرده برداری می شود! فرایند طراحی سایت یک فرایند مستمر و پویا خواهد بود؛ به دلیل اینکه بهینه سازی سایت، سئو و محتوا نیاز به بروزرسانی خواهند داشت. خدمات پشتیبانی شرکت های طراحی سایت در این مرحله تاثیر بسزایی دارد. از این جا به بعد بازدید کاربران، رفتار آن ها و نرخ رشد معاملات آنلاین باید بررسی و تحلیل شوند.

جمع بندی

یکی از داغ ترین بحث های امروز بازار کار، طراحی سایت مناسب است. با توجه به مراحل هفت گانه فرآیند طراحی سایت از هدف گذاری تا راه اندازی، بایستی به دنبال یک مجموعه معتبر و قابل اطمینان باشید. شاید به ظاهر کار ساده ای باشد و مایل باشید با کمترین هزینه آن را اجرا کنید اما فراموش نکنید که پای آینده کسب و کارتان در میان است!

برای موفقیت در این زمینه و داشتن طراحی سایت حرفه ای شرکت استودیو صفر و یک را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر ۱۵ سال تجربه کار در زمینه خدمات طراحی سایت و بهینه سازی، پس از راه اندازی نهایی نیز به صورت پشتیبان همراه شما خواهد بود. این شرکت در حوزه طراحی سایت، طراحی سامانه های اختصاصی، مدیریت شبکه های اجتماعی، بهینه سازی و سئو فعالیت می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت صفر و یک با شماره 02122121500 تماس حاصل فرمایید.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس